Anonym bruker Skrevet 20. juli 2018 #1 Skrevet 20. juli 2018 Bør vi slutte å vise oss nakne foran barna på et visst pkt? Vi går på do og dusjer og bytter om uten å tenke på hvem som er der innad i familien. Burde man på er pkt slutte med dette? Anonymkode: 2c81e...856
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2018 #2 Skrevet 20. juli 2018 Vi har ikke sluttet. Ungene holder seg bare unna etterhvert. Dvs de slutter å komme inn på badet når vi dusjer feks. Anonymkode: 89b6b...066
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2018 #3 Skrevet 20. juli 2018 Hva skulle være problemet med det? Anonymkode: 2ee7e...603
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2018 #4 Skrevet 20. juli 2018 Jeg og mannen er fra to vidt forskjellige familier når det gjelder nakenhet. I hans familie var nakenhet noe helt naturlig (og er det fortsatt..). I min familie var nakenhet noe tabu. Jeg kan ikke huske at jeg så dem nakne. Det gjorde også at jeg fra ung alder synes det var flaut at de så meg naken.. Har alltid vært sjenert over kroppen min, og vil ikke overføre denne unødvendige sjenanse på mine barn. Anonymkode: 28866...b7d
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2018 #5 Skrevet 20. juli 2018 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva skulle være problemet med det? Anonymkode: 2ee7e...603 Vet ikke? Men så på dr Phil nå (USA er merkelig sånn jeg vet) at en mor «spradet» rundt naken i huset så hennes sønn på 8 så det og folk gispet... så bare tenkte å sjekke om vi er helt på bærtur.., Anonymkode: 2c81e...856
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2018 #6 Skrevet 20. juli 2018 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vet ikke? Men så på dr Phil nå (USA er merkelig sånn jeg vet) at en mor «spradet» rundt naken i huset så hennes sønn på 8 så det og folk gispet... så bare tenkte å sjekke om vi er helt på bærtur.., Anonymkode: 2c81e...856 Forskjell på å sprade naken rundt i huset og å være naken på badet/på morningen/etter dusj. Anonymkode: 709e7...2bf
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2018 #7 Skrevet 20. juli 2018 Jeg sprader naken rundt i huset rett som det er, hvis jeg har dusjet, eller toppløs om jeg nettopp har stått opp eller legger meg. Får litt kjeft av datteren min for det, men jeg er avslappet, og orker ikke dekke meg til alle døgnets tider. Tenker at det er greit, og lærer henne at kropp er naturlig. Anonymkode: 65db2...db6
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2018 #8 Skrevet 20. juli 2018 Jeg tenker man bør slutte når/hvis barna blir ukomfortable med det. Frem til da spiller det ingen rolle. Foreldrene mine gikk rundt nakne til jeg flyttet hjemmefra, og jeg syntes det var veldig pinlig og ubehagelig. Selv dekket jeg meg til rundt dem og låste døra til badet fra jeg var 7-8 år gammel. Så det er ingen selvfølge at barna tar etter foreldrene på dette punktet og automatisk synes det er uproblematisk bare fordi foreldrene gjør det. Anonymkode: 94422...515
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2018 #9 Skrevet 20. juli 2018 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg sprader naken rundt i huset rett som det er, hvis jeg har dusjet, eller toppløs om jeg nettopp har stått opp eller legger meg. Får litt kjeft av datteren min for det, men jeg er avslappet, og orker ikke dekke meg til alle døgnets tider. Tenker at det er greit, og lærer henne at kropp er naturlig. Anonymkode: 65db2...db6 Kropp er naturlig. Det er også følelsen av at det for noen er ubehagelig å bli påtvunget andres nakenhet og jeg syns ikke du respekterer datteren din når du ignorerer meningen hennes. Anonymkode: 83e11...71d
Gjest Antarctica Skrevet 20. juli 2018 #10 Skrevet 20. juli 2018 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vet ikke? Men så på dr Phil nå (USA er merkelig sånn jeg vet) at en mor «spradet» rundt naken i huset så hennes sønn på 8 så det og folk gispet... så bare tenkte å sjekke om vi er helt på bærtur.., Anonymkode: 2c81e...856 Mye er tabu i USA som ikke er det her, altså. Å skulke kirkegang en søndag kan sjokkere i visse byer.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2018 #11 Skrevet 20. juli 2018 Mamma har alltid "spradet naken" rundt hjemme. Hun fikk ny kjæreste da jeg var 6-7 år, og da var det ikke naturlig at jeg gjorde det. Når jeg var 11-12 år kommenterte lillebror som da var 3-4 år kroppen min a'la du har pupp. Da sluttet jeg å bade med han, eller være naken sammen med han. Man er fryktelig sårbar i den alderen. Var veldig ung da jeg fikk sønnen min, og fikk type samme kommentar fra han i 2-3 års alder. Da sluttet jeg å vise meg naken for han. Det har ikke vært naturlig for meg å være naken sammen med barna, men dattra mi kan godt komme inn på badet når jeg dusjer uten at det gjør noe. Jeg går gjerne naken når jeg og mannen er alene hjemme, men det skjer jo ikke så ofte. Anonymkode: 8aafd...63d
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2018 #12 Skrevet 20. juli 2018 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg sprader naken rundt i huset rett som det er, hvis jeg har dusjet, eller toppløs om jeg nettopp har stått opp eller legger meg. Får litt kjeft av datteren min for det, men jeg er avslappet, og orker ikke dekke meg til alle døgnets tider. Tenker at det er greit, og lærer henne at kropp er naturlig. Anonymkode: 65db2...db6 Det gjorde min mor også. Jeg har ingen problemer med andres kropper idag, men hennes har jeg et anstrengt forhold til. Jeg hadde ingen behov for å se min egen mor naken rundt hjemme og syns selv den dag idag at kroppen hennes er direkte ekkel, nettopp fordi jeg har blitt påtvunget å se den så ofte. Kropp er naturlig, men naken kan man være på badet og på soverommet, så får barna mine velge selv om de syns det er ok å være der mens jeg er naken. Anonymkode: 0864d...01e
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2018 #13 Skrevet 20. juli 2018 Vi har alltid hatt et avslappet forhold til nakenhet, ikke spradet, men gått naken fra soverommet til badet om morgenen og etter dusjing etc. Her kan både 17-åringen og 20-åringen fortsatt komme naken innom stua om det er noe som skal hentes eller spørres om. Anonymkode: bab5b...997
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2018 #14 Skrevet 20. juli 2018 Husker ennå foreldrene mine nakne fra da jeg var 2. Anonymkode: 5709e...f43
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2018 #15 Skrevet 20. juli 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg sprader naken rundt i huset rett som det er, hvis jeg har dusjet, eller toppløs om jeg nettopp har stått opp eller legger meg. Får litt kjeft av datteren min for det, men jeg er avslappet, og orker ikke dekke meg til alle døgnets tider. Tenker at det er greit, og lærer henne at kropp er naturlig. Anonymkode: 65db2...db6 Der tror jeg du bommer. Det er ikke ålreit å bli påtvunget andres nakenhet når man ber om å få slippe. Datteren din vil mest sannsynlig reagere stikk motsatt av det du ønsker. Hun har forsøkt å si ifra og du bare ignorerer det. Anonymkode: 012b6...724
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2018 #16 Skrevet 20. juli 2018 En mellomting tenker jeg. Som med alt annet. Den gylne middelvei. Jeg er naken på badet, løper å henter klær halvnaken i stua eller på rommet mitt. Såpass får familien tåle. Men jeg sitter ikke naken og ser på TV liksom hehe. Anonymkode: 81581...165
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2018 #17 Skrevet 20. juli 2018 Jeg var alltid spradet rundt naken fra jeg var liten. Min mor var så sinnsykt oppgitt over det🤣 husker jeg sa til henne når jeg var tenåring at vil de ikke se så for de se bort😂. Hadde selvsagt ikke sagt det samme i dag men er fortsatt slik. Mannen min er ikke helt der han løper foran meg og lukker gardiner i tilfelle det er en som står i Hagen vår bak busken liksom. Men barna mine bryr seg nada om at jeg er naken eller lettkledd de er nå 13,9 Anonymkode: 74314...30f
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2018 #18 Skrevet 20. juli 2018 Her er det naturlig. Datteren på 12 har ikke reagert ennå og kommer fremdeles inn på badet om jeg eller stefar dusjer feks. Jeg sprader vel ikke, men kan gå fra bad til soverom, eller toppløs inn i andre rom, om jeg skal hente noe. Datteren har såvidt begynt å skjule seg litt, men bare når hun kommer på det😅 Hun får styre hva hun syns er ok og ikke, men sånn i utgangspunktet er vi ganske naturlig hjemme. Er ikke vant med det fra jeg var liten, men det er mye fra jeg var liten som jeg ikke har tatt med meg, for å si det slik. Jeg har også sett den episoden med dr. Phil, og jeg reagerte også på at alle syns det var hinsides at 8-åringen så moren naken/toppløs, for jeg så ikke noe galt i det. Anonymkode: 9bf47...7b1
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2018 #19 Skrevet 20. juli 2018 Vi har hus i flere etasjer og oppe går jeg toppløs fra soverom til do, har aldri låst døra når jeg dusjer osv. Det kommer bare et punkt hvor husets barn slutter å komme rett inn. Sønnene mine på 14 og 17 har ikke sett meg naken på flere og, og det er et valg de har tatt selv. De har eget bad i underetasjen og er sjelden på vårt. Jeg tar på meg en morgenkåpe om jeg skal nedover i etasjene, med fire egne barn og stadige besøk går jeg selvfølgelig ikke naken rundt i stue/kjøkken. Jeg tenker barna styrer dette selv, de har gjerne en mer sjenert fase i puberteten og det er helt greit. Anonymkode: b3abf...84b
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2018 #20 Skrevet 20. juli 2018 Ned i sokkelen der soverom og bad er, går jeg naken. Mine er fortsatt små og dusjer med oss foreldre. Lærer nå 5 åringen hvordan han skal vaske seg i dusjen. Anonymkode: c44a9...8ce
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2018 #21 Skrevet 20. juli 2018 Jeg så vel min far naken sist dag jeg var 5. Det var han som satt den grensen, han synes at det var ubehagelig. Mi mor så jeg naken lenge etter det. Nå er mi mor gammel og pleietrengende, og jeg har ikke noe imot å hjelpe henne med vask eller dusj. Anonymkode: 26286...197
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2018 #22 Skrevet 20. juli 2018 Jeg husker faktisk da mamma begynte å dekke seg til når jeg kom inn på badet hvis hun var naken. Vet ikke hvor gammel jeg kan ha vært da hun begynte med det, men kan tenke meg at det ble unaturlig for henne da jeg selv begynte å komme i puberteten. For min del syntes jeg det var rart siden hun aldri hadde brydd seg, dermed brydde ikke jeg meg om hun var naken heller. Det man vokser opp med blir jo naturlig for et barn Anonymkode: e1e85...470
MerraSomGår Skrevet 20. juli 2018 #23 Skrevet 20. juli 2018 Jeg sprader ikke naken rundt men er naken der det hører hjemme, i forbindelse med dusjing. Mine døtre tenker kkke over det tror jeg. De kommer no jaffal inn uansett. De er 8 og 17
Yellow Brick Road Skrevet 20. juli 2018 #24 Skrevet 20. juli 2018 Jeg går sjelden naken rundt i huset bare for å være naken. Men mellom badet og soverommet, inn på do eller innom vaskerommet for å hente de rene trusene som jeg hadde glemt å hente kvelden før osv. Jentene har hatt sine perioder hvor de låser døra på badet når de dusjer eller steller seg, men det er litt sånn av og på. Vi er på campingplasser hvor vi bor tett sammen og alle fire kan finne på å skifte / kle seg i campinghytta og vi "jentene" deler gjerne en dusj for å spare penger. Jeg tenker at det er viktig å vise at nakenhet i seg selv er naturlig, men man ikke skal presse nakenhet på andre ved å sprade rundt i stua når man vet at de andre som er der synes det er ubehagelig.
Gjest Darwinia:-) Skrevet 20. juli 2018 #25 Skrevet 20. juli 2018 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Vet ikke? Men så på dr Phil nå (USA er merkelig sånn jeg vet) at en mor «spradet» rundt naken i huset så hennes sønn på 8 så det og folk gispet... så bare tenkte å sjekke om vi er helt på bærtur.., Anonymkode: 2c81e...856 Amerikanere gir ungene rifle til jul så jeg ville ikke akkurat brukt dem som kompass i barneoppdragelsen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå