Anonym bruker Skrevet 20. juli 2018 #1 Skrevet 20. juli 2018 Hei jeg er en gutt på 14 år jeg er i konflikt med barnevernet jeg har bodd borte fra foreldrene ett år snart men jeg får ikke besøke foreldrene mine. Barnevernet har sagt at jeg skal få besøke foreldrene mine men de har løget for meg og familien om at jeg skal få besøke foreldrene mine hva synes du om det? Anonymkode: 4c13e...00a
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2018 #2 Skrevet 20. juli 2018 Hva skal jeg gjøre da for å besøke foreldrene mine da? Det nøtter ikke å snakke med barnevernet. Anonymkode: 4c13e...00a
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2018 #3 Skrevet 20. juli 2018 Når skolen starter igjen så snakker du med helsesøster. Du trenger å snakke med en voksen i virkeligheten, ikke på internett. Anonymkode: 8692e...9e1
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2018 #4 Skrevet 20. juli 2018 Bestemmer jeg selv om å snakke med helsesøster? Kan hun hjelpe meg? Anonymkode: 4c13e...00a
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2018 #5 Skrevet 20. juli 2018 Helsesøster kan fungere som en rådgiver, en som lytter og som hjelper deg å se på ting med litt mer våkne øyne. Det kan være en god grunn til at du ikke får møte foreldrene dine, det er ikke alltid like lett å se hvorfor. Helsesøster kan hjelpe deg å forstå hvorfor og hjelpe deg å sortere følelsene dine, Det kan også hende at du bør få møte foreldrene dine, men at barnevernet av en eller annen grunn ikke er enig. Her kan også helsesøster hjelpe deg. Anonymkode: b70dc...44d
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2018 #6 Skrevet 20. juli 2018 Enkelte steder er det helsestasjon for ungdom. Du kan undersøke om det finnes der du bor. Du velger selv om du vil snakke med helesøster. Anonymkode: b70dc...44d
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2018 #7 Skrevet 20. juli 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hei jeg er en gutt på 14 år jeg er i konflikt med barnevernet jeg har bodd borte fra foreldrene ett år snart men jeg får ikke besøke foreldrene mine. Barnevernet har sagt at jeg skal få besøke foreldrene mine men de har løget for meg og familien om at jeg skal få besøke foreldrene mine hva synes du om det? Anonymkode: 4c13e...00a Jeg vil tro barnevernet har valgt å holde avstand mellom dere av en grunn. Om det er fordi miljøet du kom fra ikke er bra, om foreldrene dine ikke er egnet til kontakt eller om du ikke er egnet vet ikke jeg. Men du sitter kanskje på svaret selv. Du vet årsaken til at du flyttet/ble flyttet og et år er ikke så lang tid. Kanskje vil det bli tøft for deg eller familien å møtes. Kanskje vil det gjøre mer emosjonell skade enn å hjelpe deg. Jeg tenker du bør ta en ny prat med saksbehandleren din, få en av de du bor hos til å bli med på møtet, enten det er fosterforeldre eller primærkontakt på ungdomshjem. Men prøv å si hva du tenker og hold deg så rolig du kan, lytt også til hva de i bv sier, kan de ha en god grunn? Hvis ikke du er enig kan du fortelle hva du tenker og føler om saken på en rolig måte. Hilsen tidligere barnevernsbarn. Anonymkode: 9b118...105
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2018 #8 Skrevet 20. juli 2018 Foreldrene får besøke meg der jeg er nå men jeg får ikke dra til dem. Anonymkode: 4c13e...00a
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2018 #9 Skrevet 20. juli 2018 31 minutter siden, Anonym bruker skrev: Foreldrene får besøke meg der jeg er nå men jeg får ikke dra til dem. Anonymkode: 4c13e...00a Har du ikke fått en forklaring på hvorfor det er sånn? Jeg støtter forslaget om å snakke med helsesøster, hun kan hjelpe med mye og kan bli en god samtalepartner. Lykke til. Anonymkode: 197f5...258
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2018 #10 Skrevet 20. juli 2018 Ok, det kan være flere grunner til at de får besøke deg, men at du ikke får besøke de. De er veldig vanskelig for oss, som ikke kjenner deg og dine foreldre å vite hvorfor det er sånn. Ideen med å kontakte helsesøster er lur. Hvis du bor i Bergen, kan du allerede i dag bestille time hos helsesøster. https://www.bergen.kommune.no/tjenestetilbud/helse/helsetjenester/helsestasjon/helsestasjon-for-ungdom Anonymkode: b70dc...44d
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2018 #11 Skrevet 20. juli 2018 Jeg bor i Narvik ikke i Bergen. Anonymkode: 4c13e...00a
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2018 #12 Skrevet 20. juli 2018 https://www.narvik.kommune.no/tjenester/helse/helsestasjon-for-ungdom/ Her står det at det er åpent hver torsdag nå i sommer og du trenger ikke å bestille time. Anonymkode: 197f5...258
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå