Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere fruer

Liten forhistorie,mini har siden 6 uler gammel sovet kjempe dårlig. På dagen sov han max 15 min innimellom og styrte hele natta. 

Fra 6 mnd våknet han hver 3 time gjennom natta og dagen startet 0500.og max 15 min 2-3 ganger om dagen. 

Nå er han nettop fyldt 1 år og man merker at lite søvn tærer på både oss,eldstemann og alle har det rett å slett ikke bra,fordi alt handler om jakten på søvn. Han legger seg 1900-1930 og sover heldigvis helt til 04-05 uten å våkne. Men på dagtid sover han max om vi er heldige 45 min til 1 time(luksus fra før)

Spørsmålet er om noen har noen tips ? Prøvd å la han hyle osv,men å la han hyle fra 04-06 evt har aldri funket og ender med at alle andre som må opp å ut om mornigen i hus også er våkne fra 04.

Finnes det solskinnshistorier? Holder på å bli sprø! Trenger søvn enkelt å greit før jeg/treffer veggen. 😢

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Reknar med du har prøvd å ta han opp i senga di? Mine vakna ofte tidleg, men sovna igjen om eg tok dei opp i senga til meg. Eg gav dei vatn/mjølk på flaske og, om det var det som skulle til... Alt for å få sove!! 

Også sto eg og faren opp annakvar dag, det var gull, viss du veit du får sove dagen etterpå går det faktisk mykje betre. 

Ellers er vel einaste tipset at du må legge deg tidleg (ja eg veit det er kjedeleg) Men om han søv i eit strekk frå 19.30 - 04.00 så har du no moglegheita til å legge deg feks 20.00 og få mange timar i strekk. 

Lukke til, det er ein fase, men eg veit veldig godt når at det ikkje hjelper når ein held på å stryke med av søvnmangel😖

Skrevet

Vanskelig å få lagt seg tidlig da vi har en 11 åring i hus som man endelig har et øyeblikk til overs til når lillemann er lagt. Å 11 åringer går jo aldri å legger seg hehe. 

Prøvd det meste. Å legge han inn til oss funket ikke. Han ble bare sintere hehe.

Veldig lei nå og føler jeg nærmer meg deprimert 😕

Anonymkode: 65aba...8b3

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Vanskelig å få lagt seg tidlig da vi har en 11 åring i hus som man endelig har et øyeblikk til overs til når lillemann er lagt. Å 11 åringer går jo aldri å legger seg hehe. 

Prøvd det meste. Å legge han inn til oss funket ikke. Han ble bare sintere hehe.

Men kan de byte på å legge dykk tidleg då, slik at 11åringen slepp å vere åleine og får merksemd frå ein av dykk?

Veit at det er vanskeleg å ta imot råd når ein er i den situasjonen, skal liksom noko andre kone å sjå noko vi ikkje har sett sjølve?? Og lang tid utan søvn gjer lunta kjempekort, og gode råd kjennest som kritikk. Eg veit alt om det. Har fire born, tvillingar tilslutt, som vart fødde rett før eldstemann vart 5 år. Mellomste var då 2 år. Og då sov vi lite, mine born har òg alltid vakna tidleg, begge dei eldste vaknar av og til om natta framleis og kjem inn til oss. Tvillingane hender dei søv heile natta, men vi må oftast inn til dei iløpet av natta. Eg må med ujamne mellomrom legge meg rett etter borna ( dvs somnar når eg legg dei òg søv rundt) det hjelper veldig altså, då kvikna eg til igjen😉

Anonymkode: f88f5...a12

Skrevet
36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Løsningen er jo at en av dere legger dere med minste og den andre er oppe med eldste. Så må selvsagt den som legger seg tidlig stå opp med minste. Du får ikke snudd den minste på 1-2-3. 

Det ER den eneste løsningen men den ser du ikke ut til å ville ta. Så da får du nesten bare være deprimert. 

Anonymkode: a4c9d...ad1

Skrevet

Dere må jo bare legge dere tidlig annenhver kveld, så får dere 7-8 timers søvn selv om dagen starter grytidlig. 

Alle mine barn har hatt perioder hvor dagen startet kl 4-5, og det er det bare å godta. Det går seg til etterhvert, og det er ikke bra å la et våkent og utsovet barn ligge å gråte i 2 timer for at det ikke passer de voksne å stå opp. 

Siden han sover såpass lite på dagen også så trenger han nok lite søvn og det er ikke noe han skal straffes for!

Anonymkode: 7cad2...649

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...