Gå til innhold

Å si at det er slutt under en krangel. Kan det "reverseres"?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Eller tenker du at det er spikeren i kista for forholdet? Mannen mener at sånt kan man ikke si og forvente at det ikke betyr det det betyr. Jeg forstår jo det men man sier jo mye rart i affekt, det er ikke alltid greit men når man er såra og sint...Er det virkelig ikke noe man kan overse når forholdet er fint?

Anonymkode: 9ced3...96c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Krangelen var en typisk tidsklemma-lange avstander og barn-lite tid sammen-krangel.

Anonymkode: 9ced3...96c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde eg aldri oversett!! Vi kunne nok blitt einige om at vi skulle forsette ilag etterpå om det skjer ein gong. Men å bruke slikt i kranglar er verkeleg ein uting. Det skapar unødvendig frykt og usikkerheit for den parten som blir utsett for slike utbrot. 

Anonymkode: bca1e...c3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg faktisk hadde vært spikeren i kista ja..... 

Man kan bli både frustrert og sint på partneren sin, men når man begynner true med brudd for å få viljen sin er det så ødeleggende for forholdet. Den som blir truet med noe sånt blir usikker, tør kanskje ikke ta opp ting osv pga frykten for å bli forlatt. 

Hele maktbalansen blir feil etter noe sånt, man er ikke likeverdig lenger. 

Anonymkode: f18d9...fb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært sammen med mannen min i 11 år, gift i 8, har ALDRI sagt at det er over. Verken jeg eller mannen har noen sinne sagt det. Tenker noe er feil om det er noe man truer men under krangler, for det er noe jeg er livredd for å si. Livredd. 

Anonymkode: 820d1...a95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forholdet er virkelig ikke fint hvis man krangler og lirer av seg noe sånt....

Anonymkode: d1007...3e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eller tenker du at det er spikeren i kista for forholdet? Mannen mener at sånt kan man ikke si og forvente at det ikke betyr det det betyr. Jeg forstår jo det men man sier jo mye rart i affekt, det er ikke alltid greit men når man er såra og sint...Er det virkelig ikke noe man kan overse når forholdet er fint?

Anonymkode: 9ced3...96c

Det eneste som er interessant her er jo hva kjæresten din kan overse. Spiller ingen rolle om andre sier at de kunne trukket en strek over det dersom han føler at det er en dealbreaker. 

Jeg kunne antakelig ha latt noe slikt gå en eneste gang, nettopp fordi man kan komme til å si ting i affekt som man ikke har tenkt over. Men etter den ene gangen ville jeg ha gjort det så klart at jeg aldri vill akseptere det igjen, at dersom det ble sagt igjen ville et enten ikke vært affekt, eller det ville vært et bevis på at det jeg sa ikke ble tatt på alvor. 

Du bør tenke veldig nøye gjennom hvorfor du sier noe slikt. Det vitner om et ønske om å såre og følelsesmessig manipulering. Det er ikke egenskaper man bør være stolt av!

Anonymkode: 59997...21b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg mener at det er ikke noe man sier bare for og si noe når man er tom for argumenter i en krangel da har man sunket lavt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan si mye rart i en opphetet diskusjon. Spørs vel hvordan måte det er sagt på, og om samboeren din sier at det var overhodet ikke ment sånn, så ser jeg ikke problemet. Sett en strek og gå videre.

Anonymkode: a5121...a05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan man ikke si uten å mene det! Da er ikke forholdet 'fint'. Hvis mannen min hadde sagt noe sånt når vi kranglet, ville jeg ha vært skuffet, redd, usikker - og så etterpå 'var det bare noe han sa'? Det ville ha vært stygt gjort, og jeg tror at hvis det hadde skjedd flere ganger ville jeg ha tatt ham på ordet, og så hadde det faktisk vært slutt. For sånn behandler man simpelthen ikke de man er glad i.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herom dagen sa jeg under en krangel at dette forholdet kommer til å ende i en skilsmisse. Uff. Vi kan kjekle litt, men vi krangler aldri eller hever stemmen. 

Jeg var så utrolig frustrert. Lang historie kort, han hjelper ikke til her i huset eller tar seg nok av barna, selvom jeg er kronisk syk. Jeg klager aldri. Men det er så skjevt fordelt. 

Jeg sa unnskyld for det jeg sa, og han har kommet seg over det.

Anonymkode: e2c7d...de7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det eneste som er interessant her er jo hva kjæresten din kan overse. Spiller ingen rolle om andre sier at de kunne trukket en strek over det dersom han føler at det er en dealbreaker. 

Jeg kunne antakelig ha latt noe slikt gå en eneste gang, nettopp fordi man kan komme til å si ting i affekt som man ikke har tenkt over. Men etter den ene gangen ville jeg ha gjort det så klart at jeg aldri vill akseptere det igjen, at dersom det ble sagt igjen ville et enten ikke vært affekt, eller det ville vært et bevis på at det jeg sa ikke ble tatt på alvor. 

Du bør tenke veldig nøye gjennom hvorfor du sier noe slikt. Det vitner om et ønske om å såre og følelsesmessig manipulering. Det er ikke egenskaper man bør være stolt av!

Anonymkode: 59997...21b

Dette. 

Den første gangen ville jeg kanskje prøve å forstå. Men bruker man det flere ganger, blir det et mønster der man bare ønsker å skremme og true, og det er ikke ok. Da tærer man vekk grunnlaget for forholdet.

Anonymkode: 45766...2e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Lang historie kort, han hjelper ikke til her i huset eller tar seg nok av barna, selvom jeg er kronisk syk. Jeg klager aldri. Men det er så skjevt fordelt. 

Jeg sa unnskyld for det jeg sa, og han har kommet seg over det

Men i ditt tilfelle er det jo bare en saksopplysning. For du har helt rett: et sånt forhold er sjelden liv laga.

Anonymkode: 45766...2e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er overhodet ikke greit å si ting man ikke mener når man krangler! «affekt» er noe barn og psyke mennesker kan unnskyldes med, ikke normale voksne. 

Anonymkode: 54ddd...03a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et forhold som har trusler som lim er ikke mye verdt. 

Jeg ville kanskje klart å komme over det en gang, men hvis det så skjedde igjen ville jeg ikke forsøkt en gang. Jeg ville sett det som et tegn på at han forsøkte å «vinne» ved hjelp av trusler. Og jeg gidder ikke å være i et forhold der jeg blir kneblet og må være uhyre forsiktig med hva jeg sier for ellers truer han med å gjøre det slutt. 

Men jeg er ikke deg, eller kjæresten din. Du/han må jo selv finne ut hva dere tåler og hva dere kan komme over.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Herom dagen sa jeg under en krangel at dette forholdet kommer til å ende i en skilsmisse. Uff. Vi kan kjekle litt, men vi krangler aldri eller hever stemmen. 

Jeg var så utrolig frustrert. Lang historie kort, han hjelper ikke til her i huset eller tar seg nok av barna, selvom jeg er kronisk syk. Jeg klager aldri. Men det er så skjevt fordelt. 

Jeg sa unnskyld for det jeg sa, og han har kommet seg over det.

Anonymkode: e2c7d...de7

Har han lært noe av det og endret adferd? 

Hvis nei, så hadde du kanskje rett?

Anonymkode: c9073...2f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt og holdent opp til den personen det gjelder. Tror ikke dette er regulert av noe lovverk, altså...

Anonymkode: 1eb3a...9a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har han lært noe av det og endret adferd? 

Hvis nei, så hadde du kanskje rett?

Anonymkode: c9073...2f4

Jeg har vært lei meg for dette så mange ganger. Har tatt opp at jeg blir lei meg, men blir aldri noen forandring eller snakket om noe som helst. Jeg prøver å forandre meg selv, men de samme problemene dukker opp igjen . 

Anonymkode: e2c7d...de7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort dette mange ganger... Vi har et dårlig forhold og jeg vet det vil bli slutt. Alt ved han irriterer meg, vi er ikke glade i hverandre og har ikke hatt sex på nesten 2 år.?

Anonymkode: ab9c3...38e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.7.2018 den 1.08, Anonym bruker skrev:

Herom dagen sa jeg under en krangel at dette forholdet kommer til å ende i en skilsmisse. Uff. Vi kan kjekle litt, men vi krangler aldri eller hever stemmen. 

Jeg var så utrolig frustrert. Lang historie kort, han hjelper ikke til her i huset eller tar seg nok av barna, selvom jeg er kronisk syk. Jeg klager aldri. Men det er så skjevt fordelt. 

Jeg sa unnskyld for det jeg sa, og han har kommet seg over det.

Anonymkode: e2c7d...de7

 

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har vært lei meg for dette så mange ganger. Har tatt opp at jeg blir lei meg, men blir aldri noen forandring eller snakket om noe som helst. Jeg prøver å forandre meg selv, men de samme problemene dukker opp igjen . 

Anonymkode: e2c7d...de7

Men altså, her er det ikke du som skal be om unnskyldning, eller stadig prøve å forandre deg selv, det er han som må skjerpe seg, og hvis ikke, bør du med god samvittighet gjøre det slutt med ham. Seriøst. Tenk på forbildet du er for barna dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bør ikke gjøre det nei, men både jeg og mannen har gjort det et par ganger hver i løpet av de 20 årene vi har vært sammen. Vi vet begge at den andre ikke mener det da vi vet hvor vi har hverandre, så det har ikke vært veldig ødeleggende, men det er jo heller ikke noe poeng i å si det.

Anonymkode: 53ed3...478

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...