Gå til innhold

Veldig høy HCG?


Stjernemamma

Anbefalte innlegg

Hei damer

Jeg har nylig funnet ut at jeg er gravid ❤️ På grunn av tidligere komplikasjoner har jeg målt hcg i blod. Jeg er i dag 4+2. På tirsdag tok jeg første og den var 216 (!). Er ikke det veldig høyt?! Da var jeg 4+0. Skal ta neste i dag. Erfaringer med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer :)

Nei, synes ikke det virker høyt. Det kan også være veldig høyt eller lavt og fremdeles være innenfor normalen. Det er stigningen som er viktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk 🤗 

Åh er så spent på resultatet fra i dag!

Sist hadde jeg og flott stigning, men det endte galt forde :( så klarer nok ikke helt å slå meg til ro før jeg får se den lille. Men føler det helt annerledes denne gangen så krysser fingrene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min siste mens er jeg 9 uker nå Idag. Men jeg hadde en blødning i forrige uke da jeg var på ferie i utlandet. Fikk sjekket det på tirsdag da jeg kom meg til legen, målte HCG som var på 245000(!!) Fikk også ul som viste et bankende hjerte, men den sa også at jeg kun var 7+1. Tok ny HCG måling og ul Idag, og HCG var steget til 279000. Og nå var jeg plutselig 8 uker. 

Gyn syntes det var voldsomt høyt- så jeg skal tilbake på ny ul på mandag. Han snakket mye om at det kunne være mola eller noe sånt. Aldri hørt om det før..Men siden det var et bankende hjerte der- så ser det foreløpig veldig bra ut. Men jeg ble kjempestressa da jeg begynte å lese om det der mola-greierne..

Men HCG varierer jo veldig fra kvinne til kvinne- så du er helt sikkert innenfor normalen. 

Mitt forrige svangerskap endte i en MA. Da var HCG på 5000 første gang og 4000 2 dager etter. Men det døde i uke 7, jeg var da 10 uker da det ble oppdaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, monicca skrev:

Etter min siste mens er jeg 9 uker nå Idag. Men jeg hadde en blødning i forrige uke da jeg var på ferie i utlandet. Fikk sjekket det på tirsdag da jeg kom meg til legen, målte HCG som var på 245000(!!) Fikk også ul som viste et bankende hjerte, men den sa også at jeg kun var 7+1. Tok ny HCG måling og ul Idag, og HCG var steget til 279000. Og nå var jeg plutselig 8 uker. 

Gyn syntes det var voldsomt høyt- så jeg skal tilbake på ny ul på mandag. Han snakket mye om at det kunne være mola eller noe sånt. Aldri hørt om det før..Men siden det var et bankende hjerte der- så ser det foreløpig veldig bra ut. Men jeg ble kjempestressa da jeg begynte å lese om det der mola-greierne..

Men HCG varierer jo veldig fra kvinne til kvinne- så du er helt sikkert innenfor normalen. 

Mitt forrige svangerskap endte i en MA. Da var HCG på 5000 første gang og 4000 2 dager etter. Men det døde i uke 7, jeg var da 10 uker da det ble oppdaget.

Wooow. Det var høyt ja!! Du er litt lenger enn meg da :) tenkte og på mola, men siden de har funnet et bankende hjerte er sikkert alt OK! 

Jeg får ikke vite svaret på andre prøve før på mandag.. leeenge å vente synes jeg 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har nå fått svar på prøve nr 2 og den var 664 🤗 så da er det bare å krysse fingrene! 🙋🏼‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.7.2018 den 10.17, Stjernemamma skrev:

Jeg har nå fått svar på prøve nr 2 og den var 664 🤗 så da er det bare å krysse fingrene! 🙋🏼‍♀️

Da stiger den og det er bra!!😊 

Min var steget enda mere, skal måle på nytt i neste uke. Men ifølge ul er alt veldig bra. Gynekologen min er fortsatt bekymret med tanke på at det er så høye tall og har da snakket med spesialister fra ett større sykehus. Der ble det anbefalt å bare å vente å se- med påfølgende ul hver 14 dag. 

Så krysser fingrene for at lillehjerte er friskt❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har hcg fått fart på seg hos meg og. 5+3 var den 19.000 og 5+6 var den 31.000. Det var ikke en dobling, men legen sa det var helt fint. I går fikk jeg og se et bankende hjerte på tidlig ul (6+0) 💕

 

Går det fortsatt bra med deg monicca?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 1.8.2018 den 8.26, Stjernemamma skrev:

Nå har hcg fått fart på seg hos meg og. 5+3 var den 19.000 og 5+6 var den 31.000. Det var ikke en dobling, men legen sa det var helt fint. I går fikk jeg og se et bankende hjerte på tidlig ul (6+0) 💕

 

Går det fortsatt bra med deg monicca?

Hei!:) så bra!! Ingenting er bedre enn den følelsen av å se et hjerte banke der inne ❤️

Med meg går det bra. Min HCG var gått ned til 105000- noe de mente var bra. Får ekstra oppfølging med ul hver 14 dag for å se utviklingen til lille. Til nå har alt sett bra ut. Var på ul forrige tirsdag og da var fosteret 11+3 dager. Masse bevegelser og et hjerte som fortsatt banket😍 Skal på ny ul neste uke, og OUL 27 september. 

Men jeg er sykt sliten og trøtt for tiden, har null energi.. Ble sykemeldt en uke- kanskje jeg jobber redusert etter det, vi får se. Er ikke så veldig kvalm mere, men matlysten er ikke tilstede- så jeg må tvinge i meg mat. Hvordan er formen din? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har aldri målt hcg med mine to andre barn, men jeg gjorde det nå for å bekrefte graviditet, da jeg hadde en sinnsyk blødning perioden før som kunne minne om SA da det kom koagler og jeg blødde gjennom alt som var - IKKE likt hvordan jeg ellers har det. Slutta på p-stav i mai, og jeg testa ved en "tilfeldighet", så dette var virkelig ikke planlagt enda 😅 Da jeg testa var det, etter mine beregninger 10 dager til mensen, så den syklusen har vært helt omvendt fra hva jeg har trodd, da...

Da jeg tok første hcg-test var jeg 6+3 tror jeg, da var den 15000. Tok igjen noen dager etterpå, da var jeg 7 uker, og den hadde steget til 46000. Ganske høye tall, syntes både jeg og hun som leste opp resultatet! Haha. Men jeg aner jo ikke hva som er normalen for meg. Har fått henvisning til tidlig ul, mest for å fastsette termindato selv om den er ganske sikker. Men blir spennende å se! Aldri hatt tidlig ul, så da er det litt ekstra spennende når det er så tidlig 😄 Er 9+3 idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...