Gå til innhold

Har operert bort svulst i livmora

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og fjernet eggstokkene, eggledere og livmora. Måtte flytte på blæra og fått utlagt tarm. Ganske heftig tid etterpå, men det som nå sliter på kroppen, er gjentatte urinveisinfeksjoner. Klarer nemlig ikke å tisse selv, så jeg katetiriserer ved vannlating. Er det noen som vet hva man gjør når uvi kommer igjen og igjen? Jeg er på min fjerde kur på 1,5 mnd, dette er visst en hestekur. 

Anonymkode: fc34b...832

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og fjernet eggstokkene, eggledere og livmora. Måtte flytte på blæra og fått utlagt tarm. Ganske heftig tid etterpå, men det som nå sliter på kroppen, er gjentatte urinveisinfeksjoner. Klarer nemlig ikke å tisse selv, så jeg katetiriserer ved vannlating. Er det noen som vet hva man gjør når uvi kommer igjen og igjen? Jeg er på min fjerde kur på 1,5 mnd, dette er visst en hestekur. 

Regner med du har fulgt de gode gamle rådene med tranebærsaft og appelsinjuice?

Anonymkode: b7a61...125

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Regner med du har fulgt de gode gamle rådene med tranebærsaft og appelsinjuice?

Anonymkode: b7a61...125

Appelsinjuice har jeg drukket mye av. Tranebærsaft/juice er jeg sånn passe fan av, men har kjøpt to liter nå. Syntes ikke det hjalp sist jeg prøvde. 

Skrevet

Kateteriserer du ofte nok og lenge nok? Hvordan er hygienen? (Kateterisering er en infeksjonsrisiko i seg selv, men resturin øker også risikoen.)

Har det vært påvist UVI hver gang med dyrkning, og ikke "bare" symptomer og/eller stix? Kateterisering gjør en mer utsatt for asymptomatisk bakturi, som ikke nødvendigvis skal behandles. Symptomer på UVI trenger ikke nødvendigvis være UVI.

Ville hørt med helsepersonell, feks om du skal endre rutiner på kateteriseringen, er det UVI som skal behandles, skal du i tilfelle ha forebyggende, osv.

Anonymkode: a16bb...79f

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kateteriserer du ofte nok og lenge nok? Hvordan er hygienen? (Kateterisering er en infeksjonsrisiko i seg selv, men resturin øker også risikoen.)

Har det vært påvist UVI hver gang med dyrkning, og ikke "bare" symptomer og/eller stix? Kateterisering gjør en mer utsatt for asymptomatisk bakturi, som ikke nødvendigvis skal behandles. Symptomer på UVI trenger ikke nødvendigvis være UVI.

Ville hørt med helsepersonell, feks om du skal endre rutiner på kateteriseringen, er det UVI som skal behandles, skal du i tilfelle ha forebyggende, osv.

Støtter denne! Pass på at du tar urinprøve som settes til dyrkning hvis du har symptomer på urinveisinfeksjon. Få nøye veiledning på kateterisering av kvalifisert helsepersonell. 

Anonymkode: 56892...b66

Skrevet
56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror alle har vært til dyrking. Jeg mener jeg katetiriserer lenge nok, til det ikke kommer mer, i tillegg til at jeg "vrir" pinnen til venstre og høyre. Det har blitt målt at det ikke er mer urin igjen, så jeg vet at jeg klarer å tømme alt. Det var ecoli i urinen i går. Det skjønner jeg ikke helt hvor kommer fra, i og med at all avføring kommer i pose. Men jeg tenker at hvis jeg skifter pose hver gang den skal tømmes, er det mindre sjanse for forurensing fra den. 

Jeg har vasket med mesoft og vann, vasket meg godt på hendene. Nå har jeg gått over til klorhexidin og bruker hansker. Så får jeg se om det hjelper. Har vært hos urolog, skal dit igjen i slutten av august. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...