Gå til innhold

Dere som venter med å et siste barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke gjør det, du vet aldri om du kan få barn ved et senere tidspunkt.

Selv fikk jeg barn tidlig, altfor tidlig, jeg vurderte abort, og visste at jeg ville bli alene med barnet. Tok heldigvis ikke abort. Dette barnet var uplanlagt, og et resultat av prevensjonssvikt.

Barn nr 2 var planlagt, sluttet med prevensjon, og visste at det kunne ta opptil 1 år før man ble gravid etter å ha gått på prevensjon forholdsvis lenge. Ble gravid på første forsøk.

Mange år etter dette sluttet jeg på hormonprevensjon, da jeg hadde gått på dette lenge, og ville ha en pause. Brukte da en periode kondom i usikre perioder. Hoppet også av i svingen, da vi tenkte at det ikke hadde vært krise hvis jeg ble gravid. Ble litt mindre bevisst om vi hoppet av eller ikke, kanskje mest ikke, og jeg ble egentlig ganske raskt gravid.
Hadde 3 sa etter hverandre i løpet av kort tid, og nå er det snart 1 år siden siste sa. Jeg har ikke blitt gravid etter dette tross iherdige forsøk. Min alder spiller heller ikke helt på lag, da jeg nærmer med 40.

Vi har i flere år tenkt at det ikke passer å få et siste barn enda, og heller ikke vært sikker på om vi ville ha flere barn, da vi har hatt krevende barn, jeg har studert og har en krevende jobb. Det er også veldig deilig med store barn, som er selvstendig og klarer seg mye selv. Nå tenker vi at hvorfor i all verden har vi ikke fått/prøvd på å få dette nå etterlengtede barnet tidligere. Det ble heller ikke klart for oss at vi virkelig ønsket oss et til barn før jeg var gravid og mistet.

Anonymkode: 5c7fc...900

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere som venter med å et siste barn?

Anonymkode: b8c96...be5

Skrevet
34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dere som venter med å et siste barn?

Anonymkode: b8c96...be5

Ja, som gjerne vil ha et til barn, men utsetter fordi det ikke passer enda, eller tror at man blir like lett gravid når man nærmer seg 40 som når man var 20.

Skrevet

vi gjorde det, gikk like fint, fikk en appåklatt slik vi ønsket oss, da var de andre 8 og 11

Anonymkode: a3b81...e01

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

vi gjorde det, gikk like fint, fikk en appåklatt slik vi ønsket oss, da var de andre 8 og 11

Var det ikke tvillinger du fikk? 

Anonymkode: c76a7...f60

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det går sikkert fint for mange, kanskje for de fleste. Bare en påminnelse om at det ikke trenger å være sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...