Gå til innhold

Hjertebank


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

De siste månedene har jeg hatt skikkelig hjertebank. Det startet plutselig en dag jeg var på jobb, hvor jeg kjennte at pulsen gikk opp og at hjerte begynnte å slå. Jeg ble også svimmel og fikk en mild følelse av å besvime. Noen dager senere dro jeg til legen og tok noen tester, men alt var normalt, bortsett fra noen ekstraslag (som tydeligvis ikke er farlig). Etter besøket hos legen klarte jeg å roe meg ned og merket ikke noe mer til det før her om dagen. For ca en uke siden mens jeg var på ferie i Croatia ble jeg plutselig svimmel, synet ble svekket og hjerte slo som ett helvete. Fikk ikke sove den natten og angsten kom tilbake igjen. I ettertid av den kvelden har jeg regelmessig hjertebank og jeg kjenner kjennsler rundt hjerte område, som kan beskrives med milde smerter, selvom det ikke gjør vondt, kjenner jeg at det er noe rart. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre og om det er farlig? Burde jeg oppsøke en lege igjen? Noen som har litt peiling på dette, har ikke fått en god natt søvn på en uke.

Anonymkode: fdac0...b6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan det være at det er angstanfall du får? 

Ellers har jeg selv erfart at hjertet både slo ekstraslag ofte og plutselig slo over til veldig sjeldne slag i ca 30 sekunder. Dette var en periode hvor jegvqr svært deprimert og stresset, og jeg tror nå at dette var årsaken. Var hos lege for å utelukke hjertesykdom.

jeg ville dratt til lege på nytt, for enten dette er pga feks angst/stress eller en fysisk årsak er det viktig å finne ut av det slik at du kan få behandling 😊

Anonymkode: 43b3d...a70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lenge siden jeg var hos legen og da så alt bra ut. Har aldri hatt noe angst/deprisjon før så det virker rart om det er det. Når du hadde det følte du svimmelhet? Eller at ting virket «urealistisk»? Får så mange merkelig følelser jeg ikke har opplevd før, det er det som er så skremmende.

Anonymkode: fdac0...b6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var endel plaget med noe lignende en periode, får det av og til enda. Legen har ikke funnet noe galt, men mener det er blodtrykksfall. Det er forferdelig ubehagelig

Anonymkode: cdb1b...9e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...