Gå til innhold

Ferie med familien - angst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ungene mine sliter meg ut, ender opp med dødsangst om kveldene. Utmattet. De er så utrolig krevende, og alt skal kveruleres på. Alt skal stilles spørsmål ved. Og ingen hører etter uansett hva jeg prøver. Jeg er syk, fra før, og merker at ferietiden er veldig, veldig slitsom i år. Men det mest slitsomme er reaksjonene jeg får, når ungene legger seg går det 2 timer, Så kommer angsten. Kroppen som sier ifra at nok er nok. Dødsangsten som truer (de som har slitt med det vet hvor grusomt det er). 

Anonymkode: 1a783...519

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du ingen mann?

Anonymkode: acbfc...897

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du ingen mann?

Jo.. Men han er like sliten, han. Han får bare ikke dødsangst som jeg.

Skrevet

Hvor gamle er barna?

Anonymkode: 21f5a...d68

Skrevet

❤️

Jeg sliter med noe av det samme som deg, bare at det er jobben som trigget angsten min og sliter meg ut. Ferien har vært helt vidunderlig, selv med slitsomme barn fordi angsten har vært helt fraværende.

vet ikke hva annet jeg kan si enn st jeg sender deg gode tanker!❤️

Anonymkode: f3a00...bbf

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvor gamle er barna?

I barnehagealder begge to..

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

❤️

Jeg sliter med noe av det samme som deg, bare at det er jobben som trigget angsten min og sliter meg ut. Ferien har vært helt vidunderlig, selv med slitsomme barn fordi angsten har vært helt fraværende.

vet ikke hva annet jeg kan si enn st jeg sender deg gode tanker!❤️

Anonymkode: f3a00...bbf

Herlig å slippe det 😊 hadde en periode helt uten, men kom tilbake nå i ferien. Høystress og emosjonell påkjenning. Har endel triks etter å ha gått til psykolog, men jeg vet jo at kroppen sier ifra av en grunn... 

Skrevet

Kan du og mannen avlaste hverandre slik at dere begge får noen friminutt hver dag?

Anonymkode: c9521...60e

Skrevet

Kan du og mannen avlaste hverandre slik at dere begge får noen friminutt hver dag?

Anonymkode: c9521...60e

Litt vanskelig, er på ferie sammen og ikke så mye mulighet for å få fri akkurat. Har foreslått at en besteforelder tar i allefall 1 av ungene 1 natt (de sover ikke hele natta, heller), men det er visst vanskelig. Skal ha ungene alene i 1 uke snart og gruer meg pga dette her

Skrevet

Jeg har hatt tre barnehagebarn samtidig. Mitt beste råd er å dele dere så mye som mulig når det stormer som verst. Mannen tar ett barn og du det andre. Samspillet blir helt annerledes da når de ikke hauser hverandre opp. Det blir roligere. Anbefaler virkelig dette!

Skrevet

Litt vanskelig, er på ferie sammen og ikke så mye mulighet for å få fri akkurat. Har foreslått at en besteforelder tar i allefall 1 av ungene 1 natt (de sover ikke hele natta, heller), men det er visst vanskelig. Skal ha ungene alene i 1 uke snart og gruer meg pga dette her

Har du/mannen fortalt disse besteforeldrene at dere sliter? Litt åpenhet kan kanskje hjelpe for å få dem til å forstå situasjonen. 

Skrevet

Uff, høres ikke ok ut. Jeg vet hvordan det er å være utslitt og ha barn med mange og høylytte meninger. Mine to krangler dessuten og konkurrerer om ALT! All sympati til deg.

Anbefaler det samme som en annen her: del dere. Og gi dem tv og ipad av og til hvis dere har mulighet.

Anonymkode: 163df...b5b

Skrevet

Har to bhgbarn og vi må dele oss opp innimellom for de krangler. Vi deler oss også opp hvis det er noen den eldste kan være med på,men ikke den yngste. Nå i ferien får eldste alenetid med en av oss foreldren hver kveld, når den andre må legge minstemann. Da går vi oss en tur på havna, vi leker/spiller. 

Skrevet

Takk for råd. Er 2 år mellom dem, de leker fint tidvis, men særlig eldste får raptuser og blir "morsom", med selektiv hørsel, klatring og høylytt skriking og "latter", dvs herjing. Drar med seg yngste. Jeg tenker jeg skal legge en plan for uken alene med dem, har ikke bil så blir sittende fast hjemme (og er buss for tog..uten barnesete). Er det sol kan de bade i bassenget, eller plukke rips, hoppe på trampolina. Men jeg vil ikke ta sobril for å funke de dagene, da jeg blir trøtt og apatisk av det. Så håper bare at angsten gir seg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...