Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det videoer tilsvarende f eks Blippi eller Wiggles på YouTube med norsk tale? Toåringen min har oppdaget YouTube og kan telle til ti og kan navn på masse farger, men på engelsk. Vil gjerne han skal se norske videoer og. 

Han liker også videoer som dette med farger og tall: 

Setter ellers pris på lenker til alle videoer som toåringene deres liker :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søk på farger barn , da kommer det opp noen videoer.

Skrevet

gå ut og lek

Anonymkode: 8f4be...773

Skrevet
11 timer siden, skinnfilla skrev:

Søk på farger barn , da kommer det opp noen videoer.

Takk, skal prøve det :)

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

gå ut og lek

Anonymkode: 8f4be...773

Takk for tipset, det hadde jeg aldri kommet på selv🤣

Skrevet

To år og YouTube... Dette er virkelig teknologigenerasjonen...

Anonymkode: 4a5bd...a54

Skrevet

Kan du ikke lære barnet fargene selv, i stedet for å gi oppdragelsesrollen din, som en forelder, bort til Internett?

Anonymkode: 4a5bd...a54

Skrevet (endret)

Artig med ubegrunnede konklusjoner dere klarer å komme frem til utifra et enkelt spørsmål. For deres toåringer ser jo selvfølgelig aldri noensinne på en skjerm?

Helt tåpelig at jeg faktisk må komme med masse bakgrunnsinfo for at folk skal skjønne at det er mulig at en toåring kan gjøre mer enn én ting i løpet av en dag. Kamskje dere ikke har barn siden dere tror en toåring faktisk godtar at man setter dem foran en skjerm hele dagen? For det gidder ikke min hvertfall.

Vi er masse ute og leker, jeg leker med han veldig mye av tiden, både ute og inne. Vi fargelegger, teller, leker med klosser og togskinner, osv osv. Vi går på aktiviteter sammen hver uke. Han går ikke i barnehage og jeg er derfor sammen med han hele dagen, hver dag, og naturlig nok legger jeg en del krefter i å finne nye steder vi kan dra og nye aktiviteter vi kan finne på sammen.

Jeg har også en 6 uker gammel baby som naturlig nok tar en del tid i form av amming og stell osv, og enkelte ganger er det enklere å gi toåringen nettbrettet enn at han skal klatre på meg mens jeg ammer. Siden han nettopp har fylt to, hører han selvfølgelig ikke etter hvis han får beskjed om å slutte å klatre.

Jeg sitter forøvrig rett ved siden av han hele tiden han sitter på YouTube og passer på at han ikke ser noe som ikke passer for en toåring, og prater om det vi ser og setter ord på det. 

Jeg har jobbet med å lære han farger og tall selv, men det var først etter han fant disse videoene for noen uker siden at han plutselig lærte seg masse farger og tall. 

Endret av Pobie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...