Gå til innhold

Penicillin intravenøst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen.

Har fått en kraftig betennelse i visdomstann. Hovent tannkjøtt og grusomme smerter i halve ansikt og øre. Er på dag 2 med penicillin. Nå klarer jeg ikke svelge tablettene, bare kaster de opp. Antakeligvis fordi jeg såvidt klarer å åpne munnen og det føles "trangt" i svelget. Jeg har også ekstrem angst i forhold til svelging av tabletter og flytende medisiner. Går det an å få medisinen intravenøst da tro? Finnes vel ingen andre alternativer. Hilsen pingla på 25 år 😂

Anonymkode: 48c1a...196

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den kan gis intravenøst, men da må du legges inn. Eventuelt kan den gis intramuskulært, men det brukes sjelden. 

Anonymkode: 33d87...5c1

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hei alle sammen.

Har fått en kraftig betennelse i visdomstann. Hovent tannkjøtt og grusomme smerter i halve ansikt og øre. Er på dag 2 med penicillin. Nå klarer jeg ikke svelge tablettene, bare kaster de opp. Antakeligvis fordi jeg såvidt klarer å åpne munnen og det føles "trangt" i svelget. Jeg har også ekstrem angst i forhold til svelging av tabletter og flytende medisiner. Går det an å få medisinen intravenøst da tro? Finnes vel ingen andre alternativer. Hilsen pingla på 25 år 😂

Anonymkode: 48c1a...196

Ville du klart å svelge mikstur da? Det gis jo til barn.

Anonymkode: dda91...cd7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...