Anonym bruker Skrevet 17. juli 2018 #1 Skrevet 17. juli 2018 Foreldrene mine er verdens snilleste og elsker å være sammen med barn og barnebarn. Men de er, spes mamma, altfor ettergivende. Har barna spist is og ber om en til, og vi sier nei, sier hun ja men kan de ikke få da. Hun syns vi er strenge som maser om at de skal spise opp middagen og kverulerer m oss. Gir ungene vilja si hele tiden. Ungene blir helt umulige der og sutrer til de får vilja si. Hun gir etter for hun orker ikke grin. De oppfører seg ikke sånn hjemme og d prøver jeg å forklare henne. Men de vet hun gir etter. Nå har d gått så langt at jeg ikke vil at de skal passe dem lenger. D er så slitsomt å f.eks være på hytta m dem en helg når hun hele tida gir etter og ikke hører på oss! Blir smårar... Anonymkode: 28bd4...a4e
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2018 #2 Skrevet 17. juli 2018 Besteforeldre skal skjemme vekk ungene, ha fløten og ikke strevet med å oppdra barnebarn. Om barna blir skadet av å være der pga noen is og at de slipper spise opp middagen er de der for mye.... Selvfølgelig skal de få middagen de liker best, is hver dag, potetgull og det som er når de blir passet av besteforeldre, det er det som er forskjellen på å være hjemme og å bli passet av dem Anonymkode: 9c27d...97b
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2018 #3 Skrevet 17. juli 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Besteforeldre skal skjemme vekk ungene, ha fløten og ikke strevet med å oppdra barnebarn. Om barna blir skadet av å være der pga noen is og at de slipper spise opp middagen er de der for mye.... Selvfølgelig skal de få middagen de liker best, is hver dag, potetgull og det som er når de blir passet av besteforeldre, det er det som er forskjellen på å være hjemme og å bli passet av dem Anonymkode: 9c27d...97b Ikke når de er der hver eneste uke. Og når vi sitter sammen m dem og gir barna en beskjed rundt bordet. Så overkjører hun. Når de allerede har fått to is. Klager fordi de ikke liker desserten. Jeg sier at da får de la være å spise den, men hun sier de kan få enda en is! En 5 åring skal ikke ha 3 is og hvertfall ikke når foreldre sier nei.. Enig i at besteforeldre skal skjemme bort, men dette er noe helt annet. Ungene blir helt umulige av å være der Anonymkode: 28bd4...a4e
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2018 #4 Skrevet 17. juli 2018 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Besteforeldre skal skjemme vekk ungene, ha fløten og ikke strevet med å oppdra barnebarn. Om barna blir skadet av å være der pga noen is og at de slipper spise opp middagen er de der for mye.... Selvfølgelig skal de få middagen de liker best, is hver dag, potetgull og det som er når de blir passet av besteforeldre, det er det som er forskjellen på å være hjemme og å bli passet av dem Anonymkode: 9c27d...97b Stor forskjell på besteforeldre som møter barnebarna ukentlig og av og til. Man kan heller ikke si at «man er der for mye». Uansett bør besteforeldrene begrense seg og lytte til foreldrene. Om man ses sjeldent, er det foreldrene som også da får jobben med å jobbe inn rutinene igjen. Å skjemme bort er ikke det samme som å spise usunt i dagevis og i mengder. Én is holder, minner om at bestemor alltid hadde is, var ikke at vi fikk ubegrenset, men at vi fikk is. Også er det dager innimellom man kan kose seg med en eller to ekstra. Anonymkode: 80fdc...089
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2018 #5 Skrevet 17. juli 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Stor forskjell på besteforeldre som møter barnebarna ukentlig og av og til. Man kan heller ikke si at «man er der for mye». Uansett bør besteforeldrene begrense seg og lytte til foreldrene. Om man ses sjeldent, er det foreldrene som også da får jobben med å jobbe inn rutinene igjen. Å skjemme bort er ikke det samme som å spise usunt i dagevis og i mengder. Én is holder, minner om at bestemor alltid hadde is, var ikke at vi fikk ubegrenset, men at vi fikk is. Også er det dager innimellom man kan kose seg med en eller to ekstra. Anonymkode: 80fdc...089 Helt enig. Hadde de sett besteforeldrene noen ganger i året hadde det vært ok. Men når vi er sammen m dem ukentlig blir det er problem. Svigerinna mi sa det samme da hennes barn var mindre. Hver gang de kommer fra besteforeldre må jeg oppdra de på nytt. Mamma orker ikke hyl og blir veldig utilpass. Ungene skriker ikke sånn om de ikke får vilja si hjemme, men der vet de at de får d som de vil bare de sutrer lenge nok. Ikke greit m bare søtt og slakke tøyler. Syns dette er vanskelig. Hi Anonymkode: 28bd4...a4e
Gjest Antarctica Skrevet 17. juli 2018 #6 Skrevet 17. juli 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Besteforeldre skal skjemme vekk ungene, ha fløten og ikke strevet med å oppdra barnebarn. Om barna blir skadet av å være der pga noen is og at de slipper spise opp middagen er de der for mye.... De blir ikke "skadet" av isen, men av at autoriteten hele tiden skal spikkes løs på med mas og gnål. HI: du må tre i karakter overfor både ungene og bestemora. Bli forbanna, pakk i bilen og dra hjem hver gang hun maser på dine avgjørelser. Og si i klartekst "dette bestemmer ikke du, og du ødelegger hele besøket for meg ved å være femtekolonnist overfor ungene".
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2018 #7 Skrevet 17. juli 2018 Har hatt litt samme tendensen her hos ene settet med besteforeldre. Og det er ikke isen i seg selv som er problemet. Det er at besteforeldrene forsøker å frata oss foreldre all autoritet og parkere oss fullstendig på sidelinjen. Ungene blir selvsagt veldig forvirret av det. Hvis jeg gir en beskjed og så er bestemor der umiddelbart og sier «Neida, det trenger du ikke gjøre gutten min». Det er selvsagt helt uutholdelig både for foreldre og barn. Du må bare sette deg i respekt. Si tydelig ifra og dersom det ikke funker får du bare pakke ungene i bilen og reise hjem med beskjed om at neste besøk blir når besteforeldrene respekterer dere som foreldre. Anonymkode: aa6f9...673
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå