skogfrua Skrevet 16. juli 2018 #1 Skrevet 16. juli 2018 Min søster har nettopp fått jobb i butikk. De kan handle med rabatt men får ikke lov å ekspidere seg selv. Forrige uke handet. Min søster klær til seg selv for jobb bruk og noen gaver til små barn. Hun ble brått syk og måtte reisehjem. Hun glemte desverre posen på jobb. Når hun nå er tilbake er posen og varene borte. Hun vet at det bare var rn av den buksen hun kjøpte i butikken og den henger nå på nytt i butikken. Når hun informerer sjefen sin om dette får hun bare bedskjed om «tapte penger» eller at hun har ikke tid til slik. Dette er masse penger for henne som ung. Det er både konto utskrift og mulig overvåkings bevis over hvem som har flyttet/tømt posen. Hva gjør hun når sjefen ikke vil rydde opp? Kontakter senterledelsen? Vektere for overvåkning?
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2018 #2 Skrevet 16. juli 2018 Wow, skulle likt å vite hvilken kjede dette var, for slik gjør man ikke. Jobber selv i klesbutikk, og hadde slikt skjedd her hadde jeg gått til regionsleder. Selv butikksjefer har en sjef over seg igjen. Senteret har ingenting med dette å gjøre. Anonymkode: 62c85...b0e
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2018 #3 Skrevet 16. juli 2018 Det kan være mange grunner til at buksa henger der. Som nyansatt er det ikke sikkert at hun har full oversikt over lagerbeholdningen eller når det kommer nye varer. En annen kunde kan ha byttet buksa og sikkert mye mer. Det trenger ikke å være den samme buksa. Det er selvfølgelig veldig ergerlig å ha mistet tingene, men jeg er litt enig med sjefen. Hvis hun ikke har sterkere bevis enn at hun tror hun glemte posen i butikken bør hun bare sette det på tabbekontoen og lære seg å passe bedre på sakene sine en annen gang. Å stå på sitt og kreve å få tingene vil være en svert uheldig start på arbeidsforholdet. Anonymkode: 3c830...6ed
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2018 #4 Skrevet 16. juli 2018 Hverken senterledelse eller vektere har med dette å gjøre, det må tas med sjefen til sjefen i tilfelle. Da blir det regionsjef i kjeden. Anonymkode: 6bad5...3ea
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2018 #5 Skrevet 16. juli 2018 Senterledelsen gar selvfølgelig ikke noe med dette å gjøre. Kameraovervåkingen er det ikje lov til å bruke i slike tilfeller. Hun har ingen bevis for hvem som evt har tatt tingene hennes. Hun burde selvfølgelig ha pakket ned posen i veska si eller låst tingene inn i garderobeskapet. det spillejobben rolle om hun er nyansatt eller ei. Dette må hun nesten sette på egen tabbekonto! Anonymkode: 02249...a98
the amazing spidermamma Skrevet 16. juli 2018 #6 Skrevet 16. juli 2018 Men den som ekspederte søsteren din, da? Kan hun/han hjelpe?
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2018 #7 Skrevet 17. juli 2018 7 timer siden, skogfrua skrev: Min søster har nettopp fått jobb i butikk. De kan handle med rabatt men får ikke lov å ekspidere seg selv. Forrige uke handet. Min søster klær til seg selv for jobb bruk og noen gaver til små barn. Hun ble brått syk og måtte reisehjem. Hun glemte desverre posen på jobb. Når hun nå er tilbake er posen og varene borte. Hun vet at det bare var rn av den buksen hun kjøpte i butikken og den henger nå på nytt i butikken. Når hun informerer sjefen sin om dette får hun bare bedskjed om «tapte penger» eller at hun har ikke tid til slik. Dette er masse penger for henne som ung. Det er både konto utskrift og mulig overvåkings bevis over hvem som har flyttet/tømt posen. Hva gjør hun når sjefen ikke vil rydde opp? Kontakter senterledelsen? Vektere for overvåkning? Hvor glemte hun posen? På personalrommet? Anonymkode: a0c77...66b
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2018 #8 Skrevet 17. juli 2018 Jeg vet ikke hvor lang tid det har gått, men hun burde ha ringt og gitt beskjed dagen etter om at hun hadde glemt posen. Anonymkode: a0c77...66b
Yellow Brick Road Skrevet 17. juli 2018 #9 Skrevet 17. juli 2018 Synd. Om noen har ryddet den vekk igjen, er det selvfølgelig dårlig gjort å ikke si i fra. Om posen har stått der noen dager og ingen har hentet den, er det kanskje ikke så rart at den har blitt ryddet bort. Men, så lenge din søster ikke helt sikkert vet og kan bevise det, så bør hun ikke lage noe bråk ut av det, for å beskylde kolleger for ting de kanskje ikke har gjort, gjør ingenting godt. Høres egentlig ut som om hun har mast litt for mye allerede, i og med at sjefen avfeier henne på den måten.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2018 #10 Skrevet 17. juli 2018 Her kommer hun nok ingen vei. Vil hun jobbe der? Da burde hun ikke si noe. Anonymkode: f763b...c1b
prekæs Skrevet 17. juli 2018 #11 Skrevet 17. juli 2018 Hvis hun har kvittering og har gjort opp for seg på riktig måte, syns jeg arbeidsgiver er slem og urimelig. Hva gjør vedkommende slikt for?
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2018 #12 Skrevet 17. juli 2018 Dere over får det til å høres ut som om hun har slengt posen rundt seg i butikken. Har hun kjøpt varer på personalkjøp, da skal også kvitteringen ligge med i posen, skal da den kunne stå trygt på personalrommet i både en og to uker. Jeg har sko og ting stående der året igjennom, og det kunne da ikke falle mine kolleger inn å fjerne det. Glemmer noen noe igjen, noe vi alle har gjort, setter vi det bak til neste gang personen jobber. Det er da normal folkeskikk på en arbeidsplass. Så har HI sin søster glemt posen med kvittering oppi på personalrommet og den nå er borte, gjør hun all rett i å ta dette videre hvis butikksjefen gir så blanke. Personlige ting skal være trygt på personalrommet. Anonymkode: 62c85...b0e
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2018 #13 Skrevet 17. juli 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Dere over får det til å høres ut som om hun har slengt posen rundt seg i butikken. Har hun kjøpt varer på personalkjøp, da skal også kvitteringen ligge med i posen, skal da den kunne stå trygt på personalrommet i både en og to uker. Jeg har sko og ting stående der året igjennom, og det kunne da ikke falle mine kolleger inn å fjerne det. Glemmer noen noe igjen, noe vi alle har gjort, setter vi det bak til neste gang personen jobber. Det er da normal folkeskikk på en arbeidsplass. Så har HI sin søster glemt posen med kvittering oppi på personalrommet og den nå er borte, gjør hun all rett i å ta dette videre hvis butikksjefen gir så blanke. Personlige ting skal være trygt på personalrommet. Anonymkode: 62c85...b0e Hvis det er overvåkningskameraer der vil jeg ikke tro det er på personalrommet. Da er det mye mer sansynlig at hun "husker feil" og egentlig glemte posen på bussen eller eventuelt i selve butikken. Anonymkode: 3c830...6ed
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2018 #14 Skrevet 17. juli 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Dere over får det til å høres ut som om hun har slengt posen rundt seg i butikken. Har hun kjøpt varer på personalkjøp, da skal også kvitteringen ligge med i posen, skal da den kunne stå trygt på personalrommet i både en og to uker. Jeg har sko og ting stående der året igjennom, og det kunne da ikke falle mine kolleger inn å fjerne det. Glemmer noen noe igjen, noe vi alle har gjort, setter vi det bak til neste gang personen jobber. Det er da normal folkeskikk på en arbeidsplass. Så har HI sin søster glemt posen med kvittering oppi på personalrommet og den nå er borte, gjør hun all rett i å ta dette videre hvis butikksjefen gir så blanke. Personlige ting skal være trygt på personalrommet. Anonymkode: 62c85...b0e Hvor får du det fra at posen sto på personalrommet? Det står ingenting om det i hi sitt innlegg Anonymkode: a1c2e...978
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2018 #15 Skrevet 17. juli 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvor får du det fra at posen sto på personalrommet? Det står ingenting om det i hi sitt innlegg Anonymkode: a1c2e...978 Men det står ikke at den ikke var det heller. Det står derimot at hun handlet mens hun var på jobb, men ble brått syk og måtte dra hjem. Glemte da posen. Når man handler mens man er på jobb går man hverken rundt med posen i hånda resten av dagen eller setter den et vilkårlig sted i butikken. Man setter den bak på personalrommet i venten på å dra hjem. Noen ganger går ting litt fort når en ettehvert drar og ting kan glemmes. Det er også vanlig å ta bong-kopi av personalkjøp, slik å søsteren lett kan vise tilbake til kjøpet sitt. Anonymkode: 62c85...b0e
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2018 #16 Skrevet 17. juli 2018 31 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men det står ikke at den ikke var det heller. Det står derimot at hun handlet mens hun var på jobb, men ble brått syk og måtte dra hjem. Glemte da posen. Når man handler mens man er på jobb går man hverken rundt med posen i hånda resten av dagen eller setter den et vilkårlig sted i butikken. Man setter den bak på personalrommet i venten på å dra hjem. Noen ganger går ting litt fort når en ettehvert drar og ting kan glemmes. Det er også vanlig å ta bong-kopi av personalkjøp, slik å søsteren lett kan vise tilbake til kjøpet sitt. Anonymkode: 62c85...b0e Det er nok ingen som betviler at hun har kjøpt varene. Spørsmålet er hva som har skjedd med dem etterpå. Anonymkode: 3c830...6ed
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2018 #17 Skrevet 17. juli 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Men det står ikke at den ikke var det heller. Det står derimot at hun handlet mens hun var på jobb, men ble brått syk og måtte dra hjem. Glemte da posen. Når man handler mens man er på jobb går man hverken rundt med posen i hånda resten av dagen eller setter den et vilkårlig sted i butikken. Man setter den bak på personalrommet i venten på å dra hjem. Noen ganger går ting litt fort når en ettehvert drar og ting kan glemmes. Det er også vanlig å ta bong-kopi av personalkjøp, slik å søsteren lett kan vise tilbake til kjøpet sitt. Anonymkode: 62c85...b0e Det er vel ingen som betviler ar hun handlet. Det kan hun jo bevise. Problemet er at hun ikke kam bevise hva hun gjorde med posen etterpå. Hun kan ikke bevise at noen ansatte he tatt den, hun kan ikke bevise at hun har satt den igjen på personalrommet. Hun kan ikke bevise at kunder har stjålet den. For alt sjefen vet kan hun ha gjemt den på bussen, satt den igjen på do eller rotet den bort et eller annet annet sted. Eller rett og slett lyve om at den er borte! Dette er virkelig ikke sjefens problem, regionlederens problem eller senterledelsens problem! Anonymkode: 02249...a98
santorius Skrevet 17. juli 2018 #18 Skrevet 17. juli 2018 Kan de ikke bare se på oversikten av hva de skal ha på lager av den varen hun har kjøpt?? Er det en for mye i forhold til hva systemet sier er det jo ganske sannsynlig at det er hennes ..
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2018 #19 Skrevet 17. juli 2018 2 timer siden, santorius skrev: Kan de ikke bare se på oversikten av hva de skal ha på lager av den varen hun har kjøpt?? Er det en for mye i forhold til hva systemet sier er det jo ganske sannsynlig at det er hennes .. Min erfaring er at det er veldig vanlig med avvik i lagerbeholdningen, begge veier. Anonymkode: 3c830...6ed
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2018 #20 Skrevet 18. juli 2018 Jeg ville nok nevnt at om det har blitt bort så må hun evt politianmelde. Da kan også politiet kreve tilgang til overvåkningsvideoer og se hva som har skjedd, om de gidder og følge det opp. Ellers ville jeg tatt kontakt med rregionsleder. Tapte penger er en drittunnskyldning fra butikksjefen og jeg tror regionssjefen er villig til å høre på om sjefen stjeler fra ansatte! Anonymkode: 8be32...d1c
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2018 #21 Skrevet 18. juli 2018 Dette hadde jeg ærlig talt ikke våget å bråke om, og jeg er verken nyansatt eller ung. Her er det masse mulighet for misforståelse og søsteren din burde ta dette på sin egen tabbekvote. Hvor upopulær vil hun bli for noen hundrelapper...? Å gå til krig mot sjefen er sikreste måte å bli den minst likte medarbeideren. Anonymkode: 791cb...85a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå