Anonym bruker Skrevet 16. juli 2018 #1 Skrevet 16. juli 2018 Jeg studerer på universitetet og fikk (endelig!) ei venninne på slutten av første år. Jeg har dessverre ikke vært så sosial. Noen fortalte meg at hun var autist, og jeg var frekk nok til å spørre henne om det stemte. Hun bekreftet. Er det uhøffelig eller frekt av meg å spørre mer om hennes autisme? Jeg vet ikke mye om autisme og jeg hadde ikke gjettet at hun hadde det. Hun ble mi venninne før jeg visste det og hun vil være mi venninne etter. Anonymkode: 7020f...e8e
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2018 #2 Skrevet 16. juli 2018 Sikker på det ikke er Asberger? Ærlig sak å spørre. Anonymkode: f23dc...a22
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2018 #3 Skrevet 16. juli 2018 Jeg har asperger og har ikke noe problem med å bli spurt om det, men det er selvfølgelig individuelt. Men pass på at du gjør det med et åpent sinn og ikke uttrykk tvil rundt diagnosen. Da føler man seg fort mistrodd. (Jeg tåler selvfølgelig det også, og jeg opplever mye av det, men det er godt de gangene jeg slipper.) Anonymkode: b81f1...c1b
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2018 #4 Skrevet 16. juli 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg har asperger og har ikke noe problem med å bli spurt om det, men det er selvfølgelig individuelt. Men pass på at du gjør det med et åpent sinn og ikke uttrykk tvil rundt diagnosen. Da føler man seg fort mistrodd. (Jeg tåler selvfølgelig det også, og jeg opplever mye av det, men det er godt de gangene jeg slipper.) Anonymkode: b81f1...c1b Takk for fint svar. Jeg sår abselutt ikke tvil om diagnosen. Hun sier at hun er autist, jeg tror henne. Hun får litt ekstra hjelp på universitetet (lengre tid på eksamen ), så jeg tror henne. Hun virker åpen om det, sier at hun sliter litt, mest sosialt. Anonymkode: 7020f...e8e