Anonym bruker Skrevet 16. juli 2018 #1 Skrevet 16. juli 2018 Jeg studerer på universitetet og fikk (endelig!) ei venninne på slutten av første år. Jeg har dessverre ikke vært så sosial. Noen fortalte meg at hun var autist, og jeg var frekk nok til å spørre henne om det stemte. Hun bekreftet. Er det uhøffelig eller frekt av meg å spørre mer om hennes autisme? Jeg vet ikke mye om autisme og jeg hadde ikke gjettet at hun hadde det. Hun ble mi venninne før jeg visste det og hun vil være mi venninne etter. Anonymkode: 7020f...e8e
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2018 #2 Skrevet 16. juli 2018 Sikker på det ikke er Asberger? Ærlig sak å spørre. Anonymkode: f23dc...a22
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2018 #3 Skrevet 16. juli 2018 Jeg har asperger og har ikke noe problem med å bli spurt om det, men det er selvfølgelig individuelt. Men pass på at du gjør det med et åpent sinn og ikke uttrykk tvil rundt diagnosen. Da føler man seg fort mistrodd. (Jeg tåler selvfølgelig det også, og jeg opplever mye av det, men det er godt de gangene jeg slipper.) Anonymkode: b81f1...c1b
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2018 #4 Skrevet 16. juli 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg har asperger og har ikke noe problem med å bli spurt om det, men det er selvfølgelig individuelt. Men pass på at du gjør det med et åpent sinn og ikke uttrykk tvil rundt diagnosen. Da føler man seg fort mistrodd. (Jeg tåler selvfølgelig det også, og jeg opplever mye av det, men det er godt de gangene jeg slipper.) Anonymkode: b81f1...c1b Takk for fint svar. Jeg sår abselutt ikke tvil om diagnosen. Hun sier at hun er autist, jeg tror henne. Hun får litt ekstra hjelp på universitetet (lengre tid på eksamen ), så jeg tror henne. Hun virker åpen om det, sier at hun sliter litt, mest sosialt. Anonymkode: 7020f...e8e
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2018 #5 Skrevet 16. juli 2018 Det er fullt akseptabelt å spørre hvordan det er å leve med diagnosen. Men det kan selvfølgelig gjøres på flere måter, mange stygge og mange helt greie. Anonymkode: fb696...e98
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2018 #6 Skrevet 16. juli 2018 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg studerer på universitetet og fikk (endelig!) ei venninne på slutten av første år. Jeg har dessverre ikke vært så sosial. Noen fortalte meg at hun var autist, og jeg var frekk nok til å spørre henne om det stemte. Hun bekreftet. Er det uhøffelig eller frekt av meg å spørre mer om hennes autisme? Jeg vet ikke mye om autisme og jeg hadde ikke gjettet at hun hadde det. Hun ble mi venninne før jeg visste det og hun vil være mi venninne etter. Anonymkode: 7020f...e8e Jeg blir litt nysgjerrig på hva det var med henne som fikk deg til å spørre, siden du sier at du ikke hadde gjettet at hun hadde det? Anonymkode: 0f498...3b2
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2018 #7 Skrevet 16. juli 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg blir litt nysgjerrig på hva det var med henne som fikk deg til å spørre, siden du sier at du ikke hadde gjettet at hun hadde det? Anonymkode: 0f498...3b2 En felles venn fortalte det. Anonymkode: 7020f...e8e
Classical Skrevet 18. juli 2018 #8 Skrevet 18. juli 2018 Absolutt ikke frekt å spørre! Mye bedre å spørre henne direkte og si at du vil vite mer siden dere er venninner Hadde vært no annet om du gikk rundt til alle andre og spekulerte om det og spurte de, for det finnes folk med fordommer som ikke har peiling på hva de snakker om.
Mamma_til_2 Skrevet 18. juli 2018 #9 Skrevet 18. juli 2018 Bedre og spørre henne enn og snakke med andre om henne.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2018 #10 Skrevet 18. juli 2018 På 16.7.2018 den 18.27, Anonym bruker skrev: Sikker på det ikke er Asberger? Ærlig sak å spørre. Anonymkode: f23dc...a22 Asberger er autisme. Asberger er ingen diagnose lenger heller, det går under autismespekter diagnose. Anonymkode: 4dc47...4df
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå