Gå til innhold

Hvordan ville du tolket denne beskjeden?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jobber i en stor bedrift og rett før jeg gikk ut i ferie nå fikk vi en e-post av ledelsen. Den gikk ut på at vi måtte følge med i tiden (digitalisering) alt skal effektiviseres og man skal tenke mer lønnsomhet fremover. At tiltak vil bli presentert rett over ferien. Jeg er pessimist og tenker med en gang nedbemanning.. 

Anonymkode: a9cef...257

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nedbemanning kanskje. Nye systemer og mer registrering antakelig. 

Og en elendig ledergruppe. Definitivt. Hvilke idioter sender ut en slik e-post rett før ferie..

Anonymkode: bd460...604

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville jeg også tenkt. Typisk passivaggressiv ikke-ledelse. Se etter jobber likegodt først som sist.  Bare for å være sikker.

Anonymkode: 13049...a5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn Mail fikk vi i og. Vi skulle kose oss med en mer effektiv arbeidsplass. Vel det er blitt kaos uten like avdelinger flyttet til Oslo uten mulighet til å få kontakt med de. Tre forskjellige nummere å ringe hvor ingen tar telefonen osv. Full kaos! Mannen jobber på samme bedrift møtte opp på jobb og de forstod ikke hva han gjorde der da han jo har pappa perm. Men det stemmer ikke de har fjernet ukene hans selv om han fikk innvilliget gradert perm. Mailene ble selvsagt sendt men i og med at vi nå er så sinnsykt effektive så er det jo tre forskjellige avdelinger som holder på med den saken hvorav to befinner  seg i Oslo 🙄🤣. Det er med andre ord full kaos .

Anonymkode: 0efa1...b0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som bedriftsleder selv må jeg si at dette var svært uprofesjonelt av ledelsen i bedriften hvor du jobber. Dette er kroneksemplet på hvordan man ikke skal håndtere overgangen til økt digitalisering.

Anonymkode: 9b568...171

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I bedriften jeg jobber i har vi noen store digitaliseringsprosesser på gang.
Ting skal automatiseres, kunstig intrigens og så videre.
Nye datasystemer skal anskaffes som automatiserer manuelle prosesser.

Hos oss har vi fått ganske mye informasjon, i begynnelsen må man "lære opp" systemene til våre rutiner, det vil bli en organisasjonsendring, men det vil ta tid.

Ja, del vil bli litt nedbemanning etterhvert, men det skal tas som naturlig avganger og turnover.

Vi har fått veldig god informasjon fra vår ledelse, men slik som deres har gjort det er for å si det mildt sagt uprofesjonelt.
Hadde jeg vært det hadde jeg tatt kontakt med vernelinjen og fagforeningen

Anonymkode: 413f8...f94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

I bedriften jeg jobber i har vi noen store digitaliseringsprosesser på gang.
Ting skal automatiseres, kunstig intrigens og så videre.
Nye datasystemer skal anskaffes som automatiserer manuelle prosesser.

Hos oss har vi fått ganske mye informasjon, i begynnelsen må man "lære opp" systemene til våre rutiner, det vil bli en organisasjonsendring, men det vil ta tid.

Ja, del vil bli litt nedbemanning etterhvert, men det skal tas som naturlig avganger og turnover.

Vi har fått veldig god informasjon fra vår ledelse, men slik som deres har gjort det er for å si det mildt sagt uprofesjonelt.
Hadde jeg vært det hadde jeg tatt kontakt med vernelinjen og fagforeningen

Anonymkode: 413f8...f94

Hva er kunstig intrigens?

Anonymkode: aad73...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er kunstig intrigens?

Anonymkode: aad73...76f

Du skjønner at hun mente intelligens 😉 Men interessant måte å skrive det😂 

Anonymkode: 5953f...7fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

I bedriften jeg jobber i har vi noen store digitaliseringsprosesser på gang.
Ting skal automatiseres, kunstig intrigens og så videre.
Nye datasystemer skal anskaffes som automatiserer manuelle prosesser.

Hos oss har vi fått ganske mye informasjon, i begynnelsen må man "lære opp" systemene til våre rutiner, det vil bli en organisasjonsendring, men det vil ta tid.

Ja, del vil bli litt nedbemanning etterhvert, men det skal tas som naturlig avganger og turnover.

Vi har fått veldig god informasjon fra vår ledelse, men slik som deres har gjort det er for å si det mildt sagt uprofesjonelt.
Hadde jeg vært det hadde jeg tatt kontakt med vernelinjen og fagforeningen

Anonymkode: 413f8...f94

Hva er intrigens? 

Anonymkode: f2a75...457

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her startet digitaliseringen august i fjor. 

I mai i år startet nedbemanningen. På min avdeling gikk 8 av 37. 

Vi er ennå ikke i gang med ny organisasjon men jeg er veldig skeptisk. Det er utrolig mye jobb med digitalisering. Sitter en endeløse møter og tegner opp flyt skjema for de som programmerer robotene. 

Jeg skjønte jo at digitaliseringen ville føre til nedbemanning tidlig i prosessen men ikke alle forsto det. En fryktelig lei prosess å være i, mistet gode kollegaer. 

Slik er tiden, de store bedriftene kan spare mye penger her. 

Synes det var klønete å gi denne beskjeden før ferien, det burde ikke blitt gjort. Ødelegger ferien til folk. 

Meld deg frivillig til disse gruppene, da får du vist frem din kunnskap, lærer litt om digitalisering, samt at du sitter med detaljkunnskap om robotene og deres prosesser. 

Anonymkode: 99b24...258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva er kunstig intrigens?

Anonymkode: aad73...76f

 

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva er intrigens? 

Anonymkode: f2a75...457

Beklager skrivefeilen, var sent kvelden og jeg var utslitt etter en kveld med barn om omgangssjuke, valgte feil ord når maskinen sa jeg hadde feilstavet.

Anonymkode: 413f8...f94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jobber i en stor bedrift og rett før jeg gikk ut i ferie nå fikk vi en e-post av ledelsen. Den gikk ut på at vi måtte følge med i tiden (digitalisering) alt skal effektiviseres og man skal tenke mer lønnsomhet fremover. At tiltak vil bli presentert rett over ferien. Jeg er pessimist og tenker med en gang nedbemanning.. 

Anonymkode: a9cef...257

Ikke stress i ferien, og ikke gå ut ifra at det betyr nedbemanning. Vær positivt innstilt, raus, og på tilbudssiden. Hvis du er dyktig, profesjonell og hyggelig, vil bedriften uansett strekke seg langt for å beholde deg, selv om det betyr omskolering/kursing osv.

Anonymkode: eb238...0e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...