Anonym bruker Skrevet 15. juli 2018 #1 Skrevet 15. juli 2018 Jeg orker ikke snakke med samboer!Vi har hatt problemer i forholdet i lang tid og idag toppet det seg etter en krangel.Ingen av oss sier et ord...har lyst å bryte tausheten, men samtidig ikke! Ja, det er utrolig barnslig, men jeg må alltid gi meg! Hva gjør dere når det blir slik?Ser for meg det kan vare en stund Anonymkode: 12c44...057
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2018 #2 Skrevet 15. juli 2018 Er det viktigst å være forsonende eller å ikke måtte være den som gir seg? Og har dere barn i denne taushetsbarnsligheten? De merker nok veldig den ekle stemningen. Anonymkode: 7e035...775
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2018 #3 Skrevet 15. juli 2018 Det avgjørende her er jo om dere har barn? Man kan ikke la barn leve i en sånn taus forferdelighet altså, stakkars barn. Da veier hensynet til barna tyngst og jeg ville sagt det til mannen; "Av hensyn til barna kan vi ikke gå og være sure på hverandre på denne måten, vi må snakke normalt til hverandre og oppføre oss som voksne mennesker". Så ville jeg gjort det, pratet som normalt og oppført meg som normalt. Har dere ikke barn der og ingen er villig til å forsoner, så ser jeg ingen grunn til å bli der. Da hadde jeg flyttet ut... Anonymkode: fa58a...815
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2018 #4 Skrevet 15. juli 2018 Hvorfor vil du ikke bryte tausheten? Betyr det at du «taper»? Jeg har alltid ment at det betyr svakhet å holde på sånn dere gjør nå, og at det betyr styrke å bryte tausheten og forsøke å få til en voksen diskusjon. Så må du nesten bestemme deg for hva slags menneske du vil være. Anonymkode: 72d2f...3f8
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2018 #5 Skrevet 15. juli 2018 Forstår deg godt. Det er ikke OK å bli tildelt rollen som den som alltid skal glatte over og ordne opp, så da er det fristende å bare bli i den sta og tause modusen. Men om forholdet har godt av det er jo noe annet. Kanskje skal du se nærmere på hele grunnlaget deres, og på om dere har noen faste mønstre dere sitter fast i? Anonymkode: 58ad1...ba7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå