Gå til innhold

Svømmeøre, legevakt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet dere om de leverer ut øredråper på legevakten eller må jeg vente til fastlegen åpner i morgen?

Datteren på 9 år har dette hver sommer, og nå har det bare blitt verre og verre siste par dagene.... Hadde jo vært greit å begynne med dråper med en gang, men vi kan jo vente til i morgen også selv om det er vondt nå

Anonymkode: b2ceb...453

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svømmeøre??

Det har jeg aldri hørt om..

Anonymkode: c9edc...df6

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Svømmeøre??

Det har jeg aldri hørt om..

Anonymkode: c9edc...df6

Nei, det er kanskje vi med eksembarn som hører om sånt ;)

Det er eksem inni øregangen som blir betent fordi det er for mye bading, også må de ha dråper med antibiotika. Hun har fått sånne dråper om sommeren siden hun var liten....

Jeg får det selv av og til også, veldig vondt faktisk.

Anonymkode: b2ceb...453

Skrevet

Ring og hør. Noen Lgv har kompetansen, andre ikke.

Anonymkode: b01cb...9a5

Skrevet

Ring, er jo grusomt vondt, så hvis hun kan få medisin idag er jo det best.

Anonymkode: dfeb7...254

Skrevet

De første legevakter leverer ut legemidler, de fleste skriver kun ut resept desverre. 

Det er ikke alltid man trenger antibiotika ved svømmeøre. Noen ganger er det «kun» vann som sitter i mellomøre. Smertestillende hjelper. Og vet man at man har et slikt problem må man bruke ørepropper ved bading.

Anonymkode: 62d87...910

Skrevet
53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De første legevakter leverer ut legemidler, de fleste skriver kun ut resept desverre. 

Det er ikke alltid man trenger antibiotika ved svømmeøre. Noen ganger er det «kun» vann som sitter i mellomøre. Smertestillende hjelper. Og vet man at man har et slikt problem må man bruke ørepropper ved bading.

Anonymkode: 62d87...910

Swimmers ear er en bakterieinfeksjon i det ytre øre og ikke i mellomøret. Forøvrig enig angående ørepropper. Sjekk ut ear band-it sine, de er supre, sitter kjempegodt og varer lenge. (Sitter i også uten pannebåndet). 

Anonymkode: dfeb7...254

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...