Gå til innhold

I går sa min mor til meg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

At jeg burde sterilisere meg. Jeg ble skikkelig paff... Vi har ikke et sånt nært forhold, at vi snakker om sånt.

Jeg er helt forvirret og lurer på hvorfor hun sa det, jeg kan ikke spørre føler jeg 😔😔 er vi en plage for foreldrene mine? Vi har 4 barn... Jeg klager aldri og jeg spør aldri om hjelp heller 🙁🙁😔😔🙁

Hva hadde du tenkt? Hva hadde du gjort?

Anonymkode: ae024...d1d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke tenkt eller gjort noe spesielt. Hadde tenkt at hun synes fire barn er nok og ville kommer med et "godt råd" og ikke tenkt mer over det.

Det trenger jo ikke ligge en negativ tanke bak alt, og så lenge hun ikke har sagt noe negativt trenger vel ikke du tro det er negativt heller?

Jeg har forøverig 4 barn selv.

Anonymkode: 5ac2c...d19

Skrevet

Min mor sa til meg at jeg bør sette inn spiral. Vi har 3 barn og hun trolig synes at det blir med det. 

Det ligger ikke noe mer i det enn prevensjon. Lillemann hadde rundt 1 år da. 

Anonymkode: faf9c...460

Skrevet

Tror virkelig ikke det var vondt ment, men dere har 4 barn, de fleste mener det er mer enn nok. Samme hvor fantastiske dine barn er, og hvor flott mor du er.

Jeg har 2 barn, og jeg skal da være ærlig å si, at jeg ikke ønsker at de skal få 5 barn hver. Helst maks 2 hver. Men dette er og fordi, jeg ønsker å ha ett godt forhold til mine barnebarn, ha de på overnatting, ta de med på ferie, kino, svømmehall og mye annet gøy. Det er mye lettere med 4 barnebarn, enn med 10 stk. Og selvfølgelig må barna mine bestemme dette selv, og få så mange barn de klarer å ta seg av. Men i dagens samfunn, så er det for de fleste ikke lagt opp for å få mange barn, da det er for dyrt, og krever for mye.

Anonymkode: 48fd8...e03

Skrevet

Jeg hadde tenkt at hun synes jeg hadde nok barn. Hadde ikke gjort noe med det, hva tenker du man skulle gjort med det? Konfrontert henne?

Anonymkode: 28a4a...b34

Skrevet

Kanskje hun ser at du er sliten?

Anonymkode: 7db9a...5ea

Skrevet

Jeg hadde vel spurt hvorfor hun tenkte det,  da. Det er ikke noe jeg synes man må ha et spesielt nært forhold for å spørre om,  når noen først har sagt noe slikt. 

Kommunikasjon er et fint dyr. Din mor er sikkert tilgjengelig fremdeles. 

Anonymkode: 09687...109

Skrevet

Kanskje hun synes det ser ut som du strever?

Anonymkode: 910a7...a4c

Skrevet

Mødre plumper ut med all slags velmente råd til sine barn lenge etter at de har blitt voksne. Ikke ta det så ille opp. Min mor gir meg fremdeles mange forsiktighetsregler og forteller meg gjerne hvordan verden er. Selv om jeg er over 40 og har reist mye og har doktorgrad fra universitetet. 

Jeg lar henne bare få lov til å styre med sine tanker. 

Anonymkode: 5e51f...2ce

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Mødre plumper ut med all slags velmente råd til sine barn lenge etter at de har blitt voksne. Ikke ta det så ille opp. Min mor gir meg fremdeles mange forsiktighetsregler og forteller meg gjerne hvordan verden er. Selv om jeg er over 40 og har reist mye og har doktorgrad fra universitetet. 

Jeg lar henne bare få lov til å styre med sine tanker. 

Anonymkode: 5e51f...2ce

Dette. Å være mor er å være bekymret!

Anonymkode: b59b7...5ce

Skrevet

Så er vel det hennes mening da. Hverken mer enn eller mindre. Det er vel det hun mener er best for deg og din familie. Du kan jo ha en annen mening, og det er du som bestemmer, men ingenting å bli fornærmet for.

Anonymkode: 8527b...7e4

Skrevet

Det hadde jeg ikke tenkt på som noe annet enn et velment råd, men det kommer jo an på tonen hun sa det i og forholdet dere imellom. Min mor og jeg har heller ikke et nært og åpent forhold, selv om vi er godt forlikt. Hun anbefalte meg sterilisering etter nr tre. Hun antok nok at jeg ikke tenkte å få flere, og ville dele at dette var en god løsning for henne (fremfor hormonell prevensjon). Det betydde ikke at hun ikke elsker nr fire og fem like mye som de tre første, og at hun ble like begeistret over å høre om alle graviditetene. 

Anonymkode: dba2d...10e

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det hadde jeg ikke tenkt på som noe annet enn et velment råd, men det kommer jo an på tonen hun sa det i og forholdet dere imellom. Min mor og jeg har heller ikke et nært og åpent forhold, selv om vi er godt forlikt. Hun anbefalte meg sterilisering etter nr tre. Hun antok nok at jeg ikke tenkte å få flere, og ville dele at dette var en god løsning for henne (fremfor hormonell prevensjon). Det betydde ikke at hun ikke elsker nr fire og fem like mye som de tre første, og at hun ble like begeistret over å høre om alle graviditetene. 

Anonymkode: dba2d...10e

Så godt å høre. 

Er redd de er lei nå. At den tiden er forbi at de ikke kan glede seg over flere 

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tror virkelig ikke det var vondt ment, men dere har 4 barn, de fleste mener det er mer enn nok. Samme hvor fantastiske dine barn er, og hvor flott mor du er.

Jeg har 2 barn, og jeg skal da være ærlig å si, at jeg ikke ønsker at de skal få 5 barn hver. Helst maks 2 hver. Men dette er og fordi, jeg ønsker å ha ett godt forhold til mine barnebarn, ha de på overnatting, ta de med på ferie, kino, svømmehall og mye annet gøy. Det er mye lettere med 4 barnebarn, enn med 10 stk. Og selvfølgelig må barna mine bestemme dette selv, og få så mange barn de klarer å ta seg av. Men i dagens samfunn, så er det for de fleste ikke lagt opp for å få mange barn, da det er for dyrt, og krever for mye.

Anonymkode: 48fd8...e03

Mine foreldre har ALDRI tatt mine barn med på kino osv. De er på besøk, men ikke noe mer enn det 

Så det kan ikke være årsaken

H.i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...