Gå til innhold

Hvor dumt med lys sofa med 3 små barn i hus?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Drømmesofaen finnes bare i lys grått, ikke vaskbart trekk. Kommer jeg til å angre?

Anonymkode: bba26...b15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har 3 barn og lys sofa.
Hadde aldri gått om den ikke hadde vaskbart trekk, er ikke bestandig den folder seg fin like lenge

Anonymkode: bef56...335

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo helt an på hvor glad du er i ha ren sofa. Noen jeg kjenner har masse flekker og bryr seg ikke, mens andre liker det plettfritt. 

Er du av siste slaget ville jeg vurdert instargrambilde av drømmesofaen opp mot flere år med masing om å ikke grise i sofaen.

Anonymkode: 55332...049

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk for lys grå sofa uten vaskbart trekk med tre små denne gangen jeg. Er streng med at de ikke får spise i sofaen, og den ser like fin ut. Har vasket med klut med en gang hvis det har kommet noe i den og da har den blitt som ny. Lei av mørke sofaer, så ønsket lys grå denne gangen. 

Anonymkode: d52d2...785

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gikk for lys grå sofa uten vaskbart trekk med tre små denne gangen jeg. Er streng med at de ikke får spise i sofaen, og den ser like fin ut. Har vasket med klut med en gang hvis det har kommet noe i den og da har den blitt som ny. Lei av mørke sofaer, så ønsket lys grå denne gangen. 

Anonymkode: d52d2...785

Hvor ofte bytter du sofa egentlig? Vi regner med å bytte etter ca 20 år. Såpass lenge bør en sofa holde. Da er det nødvendig med vaskbart trekk. Bytter du sofa hvert 3. år blir jo behovet et annet. 

Å helt nekte spising i sofaene synes jeg blir stusselig. Vi liker å spise vafler i sofaen til kvelds av og til, noen ganger et glass vin en lørdagskveld, kaffe og kaker julaften osv. Jeg ville ikke byttet ut det fordi vi måtte ta hensyn til sofaen.

Anonymkode: 05b00...fef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange «ikke vaskbare» sofatrekk kan faktisk vaskes likevel. Feks har jeg vasket flere Bolia-sofatrekk i maskinen uten problem. 

Impregneringsspray.

Ingen mat i sofaen.

går fint!

 

Anonymkode: 07c95...c02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer helt an på hvilket materiale det er det.

Skinn og microfiber er null problem. Ull tåler litt. Vanlig stoff stoff er derimot umulig å holde rent....med mindre du setter på plasttrekk eller nekter all aktivitet utover å puste i den.

Hadde hvit stoff si fra en gang. Flere besøkend3 våget ikke sitte i en og måte låne pledd til å beskytte, men flekket kom uansett hvor mye vi prøvde å unngå det. Vaskbartrekk er vel og bra, men tilslutt revnet den ene under vask. Da gikk resten på dynga også.

Anonymkode: e7166...ee0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel an på din motivasjon. Jeg hadde ikke orket det.

Vi har mørkegrå sofa, og det går fint. Men uansett om vi ikke spiser der, så er man aldri garantert at en 3-åring kaster seg på sofa med is på hender/rundt munnen.

Anonymkode: 06bec...2ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...