Gå til innhold

Hundeeier som slipper løs hunden, hva kan man gjøre?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min eldste ble som liten dyttet over ende av en "snill hund som bare ville hilse". Han ble livredd, for det som oppleves absolutt ikke som lek for han som ble slått i bakken. Resten av familien er ikke redd for hunder og vi har aldri oppført oss hysterisk i nærheten av han og hund, men det sitter i. Han er faktisk fortsatt ikke trygg på hunder som kommer løpende eller er uten bånd, og han er nå voksen. Hundeeiere som ikke følger hverken lover, regler eller folkeskikk burde hatt undulat. Vi har en tilsvarende en her i nabolaget. Han slipper bare hunden ut på egenhånd. Der ble det først bedring etter at hunden vandret inn i hagen til noen med en større hund og det ble slosskamp. Da innså eieren at det kunne gå ut over hans egen hund, og da var det visst mer viktig å passe på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ingen av dere som har vært utenfor Norges grenser? I Tyskland, Frankrike og de fleste andre land går hunder løse, og vet dere hva, det går bra. Så lenge folk ikke hyler og skriker, hopper og er helt ville, bryr ikke hundene seg. Så igjen, hvis alle bare kunne slappet av litt, hadde dette gått kjempefint. 

 

Anonymkode: b9f04...3e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Er det ingen av dere som har vært utenfor Norges grenser? I Tyskland, Frankrike og de fleste andre land går hunder løse, og vet dere hva, det går bra. Så lenge folk ikke hyler og skriker, hopper og er helt ville, bryr ikke hundene seg. Så igjen, hvis alle bare kunne slappet av litt, hadde dette gått kjempefint. 

 

Anonymkode: b9f04...3e8

Jeg har vært utenfor Norges grenser. Jeg bor i England, har bodd her i litt over to år nå. Båndtvangen er strengere her enn i Norge. 

Anonymkode: 1bd85...301

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.7.2018 den 16.16, Anonym bruker skrev:

Stønn.. Det mangler tydeligvis mye når det gjelder kunnskap om dyr. 

Uansett, jeg håper dere ikke lærer ungene deres at hunder er farlige. Dere burde heller fortelle ungene at dere ikke kan nok til å lære ungene hvordan de skal oppføre seg sammen med hunder, og at det er derfor det kan være skummelt.

Anonymkode: 3ac8a...51b

Men en hund som hopper er en bortskjemt drittbikkje. Jeg har selv to hunder! Han ene bjeffer på fremmede mennesker, og han andre sleiker alle han kan i ansiktet. Ja, de er bortskjemte, derfor holder jeg de i bånd. Dessuten skal hunden være løs skal man ha 100% kontroll på de ifølge loven, som betyr at her failer eierne ganske mye.

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Eh jo! Når en hund hopper ned et barn så det detter i bakken og blir livredd, gjerne bjeffer også. Da er hunden ikke snill, eierne har gjort en ekstremt dårlig jobb med den. 

Anonymkode: 1a3a6...22e

Hunden kan fint være snill, for den tror det er lek. Den dytter ikke noen overende for å være slem, hadde den vært slem hadde den bitt og knurra. Den er bortskjemt, og veldig dårlig trent mest trolig. Min bjeffer seg ihjel når vi møter folk, fordi den er gira, minstemann hyler også, men slemme er de ikke :D Men som du sier sist her, eierne har gjort en utrolig dårlig jobb med den.

 

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Er det ingen av dere som har vært utenfor Norges grenser? I Tyskland, Frankrike og de fleste andre land går hunder løse, og vet dere hva, det går bra. Så lenge folk ikke hyler og skriker, hopper og er helt ville, bryr ikke hundene seg. Så igjen, hvis alle bare kunne slappet av litt, hadde dette gått kjempefint. 

 

Anonymkode: b9f04...3e8

Nå er ikke båndtvangen her i Norge for menneskene. Og de fleste løsehundene er livredd mennesker fordi de blir slått etter. De i Hellas var livredde selv om de hadde eiere. De holdt seg for seg selv som oftest.

Anonymkode: a2457...614

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.7.2018 den 12.22, the amazing spidermamma skrev:

Si til dem at du så noen legge ut rosiner...? 

Er rosiner farlig for hunder?

Anonymkode: e4da5...551

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine naboer hadde en snill hund. Hunden gikk alltid i bånd. De er også erfarne med hunder, kona er hundetrener. Hunden gikk løs i hagen deres. OK, det er greit. De hadde kontroll på den hunden. Helt til instinktene til hunden kom en dag. Det kom en katt inn i hagen, hunden drepte den katten på måter jeg ikke vil fortelle. Eier hørte levenet og løp ut, forsøkte å hjelpe katten. Da snudde denne snille hunden han trodde han hadde full kontroll på, mot eier. Han ble kraftig klort og bette. Vi snakker at han ble opprevet og blødde en del.

 

Anonymkode: 1bd85...301

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Å ha dårlig oppdragelse på den, er ikke det samme som at den ikke er snill. ikke bland snill med veloppdragen

Anonymkode: e4da5...551

Når vi snakker om dyr er jo det det samme. 

Anonymkode: 1a3a6...22e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er det ingen av dere som har vært utenfor Norges grenser? I Tyskland, Frankrike og de fleste andre land går hunder løse, og vet dere hva, det går bra. Så lenge folk ikke hyler og skriker, hopper og er helt ville, bryr ikke hundene seg. Så igjen, hvis alle bare kunne slappet av litt, hadde dette gått kjempefint. 

 

Anonymkode: b9f04...3e8

Joda, det har vi. Blant annet ble vi vitne til slosskamp mellom to hunder hvor den ene ble drept. Helt uproblematisk det du.... gikk kjempefint det. 

Anonymkode: fc417...b24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...