Gå til innhold

Hundeeier som slipper løs hunden, hva kan man gjøre?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

7 timer siden, the amazing spidermamma skrev:

Si til dem at du så noen legge ut rosiner...? 

Hæ? Skjønte ikke den? Kan ikke hunder spise rosiner? 🙈 

hi

Anonymkode: 824e9...f39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Idiot! Du er tydeligvis også hundeeier? Selvsagt vil vi ikke ha andres hunder flyvende mot, på eller etter oss! Umulig å vite hvilke hunder som er trygge, selv om selvsagt alle eiere sier at den er kjeeeempesnill. 

Anonymkode: 1a3a6...22e

Du er IDIOT. Voksent sagt av deg, forresten.

Og nei, jeg har ikke hund, men jeg har kunnskaper nok til å forstå at hunder generelt ikke er farlige. Slapp av litt, så lærer både du og gullungen din, at hunder er fine dyr. 

 

Anonymkode: b9f04...3e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sleng rundt mange sjokoladebiter ... evt se ut som du " mister" dem rett ved hunden , så eierne ser selvfølgelig. Hver eneste gang hunden er løs!

Anonymkode: f9b03...f7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du er IDIOT. Voksent sagt av deg, forresten.

Og nei, jeg har ikke hund, men jeg har kunnskaper nok til å forstå at hunder generelt ikke er farlige. Slapp av litt, så lærer både du og gullungen din, at hunder er fine dyr. 

 

Anonymkode: b9f04...3e8

Du har ingen verdens kunnskaper dersom du mener det er en god idé å lære barn at de skal klappe løse hunder. Heller ikke dersom du tenker at en hund kan være sammen med barn uten oppsyn. Eller hvis du ikke forstår at barn kan komme til å gjøre ting med en hund som er vondt for den, eller stresse den og følge etter den når den vil være alene, og at en ellers snill hund da kan bite. Og at en hund faktisk kan maltraktere et lite barn.

Anonymkode: fce54...108

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI: Jeg ville ha filmet/tatt opp en samtale der du ber hundeeier om å ta hunden i bånd, og forklarer at det er problematisk for barna at den går løs. Hvis eier nekter da, har du jo bevis på at han/hun ikke er skikket til å ha hund. Ville gitt opptaket til politiet sammen med anmeldelse. 

Anonymkode: fce54...108

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har ingen verdens kunnskaper dersom du mener det er en god idé å lære barn at de skal klappe løse hunder. Heller ikke dersom du tenker at en hund kan være sammen med barn uten oppsyn. Eller hvis du ikke forstår at barn kan komme til å gjøre ting med en hund som er vondt for den, eller stresse den og følge etter den når den vil være alene, og at en ellers snill hund da kan bite. Og at en hund faktisk kan maltraktere et lite barn.

Anonymkode: fce54...108

Det er nettopp pga sånne hysteriske holdninger som dette som gjør det potensielt farlig. Du må slappe av litt.

99,9% av hundene i Norge er snille, og blir bare glad for litt oppmerksomhet. Jeg kan tenke meg at du er en av dem som hopper fram og løfter opp ungen din hvis en hund kommer for nær. Så roper du til eieren at han må ta den forbaska hunden, ellers ringer du politiet. Jeg kjenner typen. Det resulterer kun i at du overfører din egen frykt til barnet. 

Tips til neste gang: sett deg på huk, strekk ut hånden og la hunden snuse. Da ser du at det går så fint, ingen dramatikk, og ingen potensielt hunderedde barn. 

Og nei, jeg har ikke hund selv. 

Anonymkode: b9f04...3e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er nettopp pga sånne hysteriske holdninger som dette som gjør det potensielt farlig. Du må slappe av litt.

99,9% av hundene i Norge er snille, og blir bare glad for litt oppmerksomhet. Jeg kan tenke meg at du er en av dem som hopper fram og løfter opp ungen din hvis en hund kommer for nær. Så roper du til eieren at han må ta den forbaska hunden, ellers ringer du politiet. Jeg kjenner typen. Det resulterer kun i at du overfører din egen frykt til barnet. 

Tips til neste gang: sett deg på huk, strekk ut hånden og la hunden snuse. Da ser du at det går så fint, ingen dramatikk, og ingen potensielt hunderedde barn. 

Og nei, jeg har ikke hund selv. 

Anonymkode: b9f04...3e8

At du ikke har hund selv kommer tydelig frem her, ikke vær redd for det😉😂 Det du skriver er jo bare idiotisk, du bør absolutt ikke gi råd eller kommentere på temaer du ikke kan noe om.

Anonymkode: 57e27...872

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er nettopp pga sånne hysteriske holdninger som dette som gjør det potensielt farlig. Du må slappe av litt.

99,9% av hundene i Norge er snille, og blir bare glad for litt oppmerksomhet. Jeg kan tenke meg at du er en av dem som hopper fram og løfter opp ungen din hvis en hund kommer for nær. Så roper du til eieren at han må ta den forbaska hunden, ellers ringer du politiet. Jeg kjenner typen. Det resulterer kun i at du overfører din egen frykt til barnet. 

Tips til neste gang: sett deg på huk, strekk ut hånden og la hunden snuse. Da ser du at det går så fint, ingen dramatikk, og ingen potensielt hunderedde barn. 

Og nei, jeg har ikke hund selv. 

Anonymkode: b9f04...3e8

Men jeg har hund. Jeg er glad i hunder. Og du har ikke peiling. 

Anonymkode: fce54...108

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men jeg har hund. Jeg er glad i hunder. Og du har ikke peiling. 

Anonymkode: fce54...108

Jo, jeg har peiling. 

Anonymkode: b9f04...3e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jo, jeg har peiling. 

Anonymkode: b9f04...3e8

Det har du helt åpenbart ikke, og det gidder jeg ikke å diskutere med deg.

Anonymkode: fce54...108

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

At du ikke har hund selv kommer tydelig frem her, ikke vær redd for det😉😂 Det du skriver er jo bare idiotisk, du bør absolutt ikke gi råd eller kommentere på temaer du ikke kan noe om.

Anonymkode: 57e27...872

Jeg kan mye om hunder, helt sikkert mer enn deg. Klart jeg kan gi råd og kommentere. Hvem er du som tror du sitter på fasiten? 

Bare prøv rådene mine, så skal du se at livet ditt blir mye lettere. Og forresten, hersketeknikkene du kommer med, funker ikke på meg. 

Anonymkode: b9f04...3e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kan mye om hunder, helt sikkert mer enn deg. Klart jeg kan gi råd og kommentere. Hvem er du som tror du sitter på fasiten? 

Bare prøv rådene mine, så skal du se at livet ditt blir mye lettere. Og forresten, hersketeknikkene du kommer med, funker ikke på meg. 

Anonymkode: b9f04...3e8

Jeg tror ikke du skjønner problemet her? Dette er en hund som eierene ikke har full kontroll på, som løper etter og hopper på barn i lek. Det er ikke måten å gjøre barn trygg på dyr på, altså.

Hvorfor mener du at man ikke skal følge lover og regler?  

Anonymkode: cf466...eed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.7.2018 den 11.19, Anonym bruker skrev:

Hunden er jo ikke snill om den hopper opp på folk!!

Anonymkode: 1a3a6...22e

Stønn.. Det mangler tydeligvis mye når det gjelder kunnskap om dyr. 

Uansett, jeg håper dere ikke lærer ungene deres at hunder er farlige. Dere burde heller fortelle ungene at dere ikke kan nok til å lære ungene hvordan de skal oppføre seg sammen med hunder, og at det er derfor det kan være skummelt.

Anonymkode: 3ac8a...51b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 15.7.2018 den 11.19, Anonym bruker skrev:

Hunden er jo ikke snill om den hopper opp på folk!!

Anonymkode: 1a3a6...22e

Det er jo helt feil. Du kan ikke dømme en hun d etter det

Anonymkode: e4da5...551

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at siden dere er flere som reagerer, så bør dere gå flere sammen og snakke til naboen. Hvis han fremdeles sier nei, så gir han dere ikke annet valg enn å ta kontakt med politiet, noe dere også for ordens skyld kan opplyse han om. 

Det er ikke en selvfølge at ungene skal godta (eller foreldre til ungene) at hunden løper etter de. Det er også båndtvang av god grunn, hunden kan skremme og sette ungene til rådyr i livsfare ved å skremme vekk moren.  Blant annet. 

Blir alltid så forundret over hvor fornærmet enkelte blir når ikke verden rundt elsker hunden like mye som eieren. Helt supert for de som har hund og finner masse glede i det, de fleste er heldigvis veldig fornuftige og skjønner at deres valg om å få hund også er deres ansvar å følge opp. 

Anonymkode: fc417...b24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring politiet og anmeld. En jeg kjenner fikk 5000 i bot for å ha hunden løs. De slutter nok etter første boten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.7.2018 den 23.10, Anonym bruker skrev:

Du er IDIOT. Voksent sagt av deg, forresten.

Og nei, jeg har ikke hund, men jeg har kunnskaper nok til å forstå at hunder generelt ikke er farlige. Slapp av litt, så lærer både du og gullungen din, at hunder er fine dyr. 

 

Anonymkode: b9f04...3e8

Har INGENTING å si at hunder flest ikke er farlige. Det hadde du skjønt også om du tenkte litt. Når unger (og dyr) blir skremt og redde så blir de jo nettopp det. Bare fordi en egoist går med hunden løs. Jeg vil heller ikke ha andres hunder løpende mot/etter meg. Det skal vi faktisk slippe. Det er båndtvang! Umulig å vite hvilke hunder som glefser og biter, eller slikker eller hopper. Det siste kan fort også skade noen. Selv om hunden er så snill atte...🙄😡 Det er lov å bruke hue altså. 

Anonymkode: 1a3a6...22e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.7.2018 den 14.15, Anonym bruker skrev:

Det er nettopp pga sånne hysteriske holdninger som dette som gjør det potensielt farlig. Du må slappe av litt.

99,9% av hundene i Norge er snille, og blir bare glad for litt oppmerksomhet. Jeg kan tenke meg at du er en av dem som hopper fram og løfter opp ungen din hvis en hund kommer for nær. Så roper du til eieren at han må ta den forbaska hunden, ellers ringer du politiet. Jeg kjenner typen. Det resulterer kun i at du overfører din egen frykt til barnet. 

Tips til neste gang: sett deg på huk, strekk ut hånden og la hunden snuse. Da ser du at det går så fint, ingen dramatikk, og ingen potensielt hunderedde barn. 

Og nei, jeg har ikke hund selv. 

Anonymkode: b9f04...3e8

Hjelp. Bare hjelp! Du tuller ikke engang? Hvilken stein bor du under?

Anonymkode: 1a3a6...22e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.7.2018 den 16.27, Anonym bruker skrev:

Det er jo helt feil. Du kan ikke dømme en hun d etter det

Anonymkode: e4da5...551

Eh jo! Når en hund hopper ned et barn så det detter i bakken og blir livredd, gjerne bjeffer også. Da er hunden ikke snill, eierne har gjort en ekstremt dårlig jobb med den. 

Anonymkode: 1a3a6...22e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eh jo! Når en hund hopper ned et barn så det detter i bakken og blir livredd, gjerne bjeffer også. Da er hunden ikke snill, eierne har gjort en ekstremt dårlig jobb med den. 

Anonymkode: 1a3a6...22e

Å ha dårlig oppdragelse på den, er ikke det samme som at den ikke er snill. ikke bland snill med veloppdragen

Anonymkode: e4da5...551

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.7.2018 den 10.16, Anonym bruker skrev:

Feil. Man kan ikke stjele annens eiendom. Hvis eier går etter seg og krever å få hunden tilbake, kan du ikke nekte ham eller henne det. Det er ulovlig å ikke ha hund i bånd når det er båndtvang, men det er heller ikke lovlig å stjele. Påtruffet løshund kan kun bringes til politiet når eier ikke er tilstede. 

Anonymkode: 055d8...ccf

Da får man passe på å snike seg unna, da 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å ha dårlig oppdragelse på den, er ikke det samme som at den ikke er snill. ikke bland snill med veloppdragen

Anonymkode: e4da5...551

Jo, faktisk. Snill kan være ensbetydende med god oppdragelse. Snille barn, er ofte stille barn (gjengs oppfatning).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Toneelise skrev:

Ring politiet og anmeld. En jeg kjenner fikk 5000 i bot for å ha hunden løs. De slutter nok etter første boten

Naboen her har fått bøter etter bøter, men fortsetter. Tror jeg skal ta med bikkja til politiet neste gang. Men ikke så lett når den knurrer og smerter etter deg. Ene bikkja har bitt en av naboungene og.

Man får liksom bikkjeeiere langt oppi halsen! Og jeg har hatt hund selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Tøystykke skrev:

Jo, faktisk. Snill kan være ensbetydende med god oppdragelse. Snille barn, er ofte stille barn (gjengs oppfatning).

Ehhh??

Anonymkode: e4da5...551

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.7.2018 den 6.57, Anonym bruker skrev:

Er det så farlig om en snill hund kommer tuslende? Barna får en gylden anledning til å klappe. Syns dette båndtvanghysteriet er gått for langt, altså. 

Anonymkode: b9f04...3e8

Ja, det er det!

For det første, hvordan kan noen som møter en hund uten bånd vite at det er en snill hund? Og, barn skal ikke klappe ukjente hunder! Hvis man ikke har totalt kontroll på hunden skal den være i bånd. Og med total kontroll, mener jeg total kontroll. Jeg vet om en som har slik kontroll, men det gjelder ikke mange.

Jeg var ute på tur med barnehagen noen år siden og en stor "snill" hund, uten bånd kom løpende mot oss. Sikkert leken, men vi hadde småbarn i vogn. Men leken kan virke voldsom for småbarn. Hunden kastet seg over vogna, jeg kastet meg over vogna også, jeg hadde barn å beskytte. Hunden beit meg, heldigvis hadde jeg en tykk vinterjakke på. Hvis den hunden kunne bite meg, tenk på skaden hvis hunden bet en 1 åring? Eier så bare at hunden var så snill og ville hilse på....

Anonymkode: 1bd85...301

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...