Gå til innhold

Har du vært i USA? Hvordan var det? Vil du anbefale

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å dra? 

Anonymkode: 55be7...bbb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

USA er et kjempefint land å reise i. Men hva er du ute etter på ferien? 

Har vært i Florida, California, litt rundt på østkysten (New York, Boston m.m) og i Minnesota. 

NY, Boston, San Fransisco og San Diego er flotte storbyer hvis det er målet. 

Vestkysten av Florida har fantastiske, kritthvite strender. 

USA er barnevennlig og det er enkelt å kjøre bil (du må ha GPS).

Anonymkode: 6c760...161

Skrevet

Mange ganger. Supert. Under Trump? Ikke faen.

Anonymkode: f455e...9e6

Skrevet

Takk for svar. Hva jeg er ute etter ja...både historie, shopping og eventyr😂

Skrevet

USA er som et stort kontinent. San Fransisco er ikke det samme som Huston, er ikke det samme som Savanna, er ikke det samme som Saint Paul osv. Det ulikt klima, ulike tidssoner, ulike folkeslag, ulik kultur osv etter hvir du reiser. 

Det blir som å spørre noen om hvordan det er å reise i Europa......

Anonymkode: 6c622...69c

Skrevet

Kjempe fint, har ikke vert i de mest turist stedene,men jeg elsket det uansett, vert i Alabama, Chicago, Texas, ohio og Alaska :) neste år blir det 2 uker i L.A og 3 uker i florida ( ikke helt bestemt hvor ), vi har familie i Texas, så de bestemmer stedet

Anonymkode: d9275...ee3

Skrevet

Nydelig land og superhyggelige mennesker :)

Anonymkode: 87ef2...4d3

Skrevet
På 14.7.2018 den 23.49, Anonym bruker skrev:

Mange ganger. Supert. Under Trump? Ikke faen.

Anonymkode: f455e...9e6

Dette. 

Anonymkode: 5746d...364

Skrevet

Å reise til USA nå er nesten som å reise til Dubai. Du støtter et system som undertrykker og utnytter de svakeste i samfunnet.

Anonymkode: 1232b...4ad

Skrevet

Kan du være litt mer spesifikk enn å dra til USA? Du vet det er stort, ikke sant? Hvor vil du dra? Noen spesielle steder? Det vil hjelpe for å gi deg råd!

Anonymkode: 27253...248

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Å reise til USA nå er nesten som å reise til Dubai. Du støtter et system som undertrykker og utnytter de svakeste i samfunnet.

Anonymkode: 1232b...4ad

Enig og ikke enig. Enig i siste setningen, men ikke i første.

Anonymkode: 27253...248

Skrevet

Det er noen fine landemerker der, men menneskene er utrolig selvopptatte og lite turistvennlige. Du har også tingen med å finansielt støtte et undertrykkelsesland, som noen her inne allerede sa.

Anonymkode: 36546...93b

Skrevet

Vært i Florida 2 ganger nå (3 uker hver gang). Billeie er meget billig, og desto tidligere du leier desto bedre pris. Tok med eget bilsete denne gangen og det var vel verdt det. Veiene er gode, men om mulig ta med norsk GPS med nordamerikansk kartoppdatering. Dette er mye rimligere enn å leie bil med GPS og ikke minst mer forståelig.

Amerikanere er herlige på smalltalk uansett hvor man ferdes. De vi har snakket med har vært meget vennlige og ikke minst åpne. Vi nordmenn er ofte ganske stive og ønsker å være litt for oss selv, men amerikanere jeg har snakket med er helt motsatte. Det er utrolig befriende!

Shoppingen er ganske enkelt helt fantastisk- spesielt på outletene. Utvalget er ENORMT og det er så utrolig mye spennende og fint tøy. Reis med lite bagasje fordi du vil trenge plassen :) Matvarebutikkene er relativt dyre sammenlignet med take-away så det er greit å variere litt. Chick-fil-a og chilis er verdt en stopp....mmmmmmmmmmm!

Når det kommer til klimaer er det store forskjeller. Som andre nevnte her er det like forskjellig som hele Europa. Vi har lagt vår elsk på Florida da det er god temperatur både på land og i vann, regner ofte en gang om dagen på sommeren (deilig nedkjøling), og generelt god luftfuktighet. Temperaturene er stabile på rundt 32-35 grader på dagtid, men det føles ikke så varmt. Å dra til Hellas eller Spania med samme temperaturene er uutholdelig i forhold. Anbefaler å enten ha et hus nær en strand eller eget basseng om dere vil variere mellom opplevelser, shopping og bading. 

Når det gjelder opplevelser er USA stappfullt av dem. Du må bare bestemme deg hva dere vil se og gjøre. Vi kjørte ofte rundt på småveier for å se det lokale dyrelivet. Fullt mulig å dra til fornøyelsesparker etc, men det var ofte lange køer så det fristet ikke til gjentakelse.

Ferien passer for både liten og stor. Da pappapermen skulle ta til dro vi da dit blant annet pga bilsikkerheten og hvor barnevennlig det var. Har aldri angret på turene, og vil dra tilbake flere ganger i fremtiden.

Anonymkode: 577a0...82e

Skrevet

Takk for mange og gode svar!

Skrevet

Hei.

USA er et fantastisk land å reise på ferie i, men veldig ulikt Norge og Europa. Du kan ikke reise og se USA. Du må på forhånd velge spesifikke steder og byer ellers så får du ikke sett noe. Det er enorme avstander og du kommer ingen vei uten bil og fly. En liten tur på butikken kan være 5 km uten fortau og en tur til nabobyen kan være 6 timer i bil for eksempel, mens en byferie i New York er helt annerledes. Skal du ha med barn må en planlegge ut fra det og ikke kjøre bort hele ferien. Skal du besøke Disneyland/ world må ferien legges i området der det er.

Amerikanere er veldig hyggelige folk, men er mest opptatt av seg selv. Du kan møte folk som aldri har hørt om Norge. Lurt å reise med lite bagasje og kjøpe nye klær der. Enormt utvalg og gode tilbud.

Anonymkode: 51d3c...8f1

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hei.

USA er et fantastisk land å reise på ferie i, men veldig ulikt Norge og Europa. Du kan ikke reise og se USA. Du må på forhånd velge spesifikke steder og byer ellers så får du ikke sett noe. Det er enorme avstander og du kommer ingen vei uten bil og fly. En liten tur på butikken kan være 5 km uten fortau og en tur til nabobyen kan være 6 timer i bil for eksempel, mens en byferie i New York er helt annerledes. Skal du ha med barn må en planlegge ut fra det og ikke kjøre bort hele ferien. Skal du besøke Disneyland/ world må ferien legges i området der det er.

Amerikanere er veldig hyggelige folk, men er mest opptatt av seg selv. Du kan møte folk som aldri har hørt om Norge. Lurt å reise med lite bagasje og kjøpe nye klær der. Enormt utvalg og gode tilbud.

Anonymkode: 51d3c...8f1

Motsatt av min erfaring. Aldri møtt et vennligere folk, og vi ble stadig spurt hvor vi var fra. Var ikke måte på hvor mange som enten nedstamnet fra norge, eller hvor mange som ønsker å se fjorder. 

Anonymkode: 87ef2...4d3

Skrevet

Har bodd i USA i ti år. Eksmannen min er derfra. USA er et stort land. Hvor vil du reise? 

Etter syv år i California anbefaler jeg alle å styre unna LA. Unnskyld uttrykket,  men det er en stor møkkaby. Skal du til California så bruk heller tiden din i sør: Newport beach, Laguna beach og San Diego. Palm Springs er også verdt et besøk! Skal du nordover så er Santa Barbara, Santa Cruz og Montery et must! 

Melkeramper foretrekker jeg Boston over NYC, et godt tips er et par dager i NYC og så kjøre opp til Boston, utrolig mange småbyer og herlige steder på vei opp kysten! Texas er også kult på sin måte! Der kan man kombinere storby som Houston og Dallas med badeferie: padre Island og galveston Island feks. 

Florida er supert året rundt 😊

Anonymkode: f205b...170

Skrevet

Melkeramper skulle bety storby 😂

Anonymkode: f205b...170

Skrevet
På 15.7.2018 den 13.05, Anonym bruker skrev:

Kjempe fint, har ikke vert i de mest turist stedene,men jeg elsket det uansett, vert i Alabama, Chicago, Texas, ohio og Alaska :) neste år blir det 2 uker i L.A og 3 uker i florida ( ikke helt bestemt hvor ), vi har familie i Texas, så de bestemmer stedet

Anonymkode: d9275...ee3

Hvor i Alaska var du, hva gjorde du og hvordan var det?

Anonymkode: e0bf6...cb1

Skrevet
På ‎14‎.‎07‎.‎2018 den 23.52, Anonym bruker skrev:

Takk for svar. Hva jeg er ute etter ja...både historie, shopping og eventyr😂

Om du ikke har vært i USA / Nord-Amerika tidligere, bør du absolutt ta en tur.

Jeg har ikke vært i alle storbyene der, men San Francisco vil jeg kunne anbefale uten forbehold.

De 3 første gangene jeg reiste over syntes jeg det var storartet fordi det er så annerledes enn Europa, men samtidig beslektet. Nå har jeg vært der 4 ganger, og begynner å føle meg fornøyd med det.

Historie har de ikke mye av, det er fortsatt et nybyggersamfunn sett i europeisk perspektiv. Men eventyr.. ja.

Anonymkode: 9fb92...cca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...