Gå til innhold

Har naboen "stjålet" katten min?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har vært på ferie en uke hvor katten min har vært hjemme. Ene naboen har vært innom hver eneste dag for å sjekke mat, kattekassen, vann, sjekke katten, kose litt, slippe henne ut og inn osv.

De siste tre dagene av ferien ville ikke katten komme hjem lenger, var kun hos en annen nabo. Etter jeg kom hjem har katten min vært i hagen en gang, nekter å komme inn. Hun kommer ALLTID inn på natten. Ser hun ligger hos naboen, men stikker om jeg kommer bort. Jeg fikk melding fra datteren til denne naboen mens jeg var på ferie med spørsmål om noen passet katten og hvem som passet katten min. 

Dette er en person det ikke nytter å prate med så hva kan jeg gjøre for at katten min skal komme hjem igjen? Så snart jeg får tak i henne skal hun ikke ut på noen dager, men nå får jeg jo ikke tak i henne!

Anonymkode: da1df...ae8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva? Jeg skjønner ikke helt. Katten velger å være i naboens hage, har naboen hypoptisert den? Katter gjør hva pokker de vil. 

Anonymkode: ee4b9...fc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du prøve å lokke henne med det beste hun vet? Sette det på en skål i hagen din, la hun spise det, så nærme du klarer å få henne.  Flytt det nærmere neste gang du setter ut litt mat, helt til du forhåpentligvis kan sette det helt borte ved døren og få tak i henne. Eller har du noen som kan gå bort å prøve å få tak i henne, som kan lokke henne bort til seg med litt godteri, kos eller noe annet. Det kan hjelpe at det er noen andre enn deg som prøver å få tak i henne

Anonymkode: 50cd8...ec1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror der to første her bør lese hovedinnlegget igjen, for det var da virkelig ikke vanskelig å forstå.

HI har kun sett katten sin en gang, da i hagen, siden hun kom hjem fra ferie. Dette er en katt som tidligere kom inn hver natt. Katten har hun derimot sett ofte hos naboen uten at hun har klart å få tak i den.

Det kan virke som om naboen har matet og sluppet inn katten mens HI har vært borte og at katten har fortsatt med dette i ettertid også.

Det du bør gjøre HI er å lokke med noe du vet katten elsker. Virker ikke det må du gå over til naboen når du vet katten er inne og kreve den tilbake. Skal ikke være lenge inne hos deg igjen før den husker hvor den egentlig bor.

Anonymkode: 26586...10d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...