Gå til innhold

Smerter på en side


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er ca 7 uker på vei, har flere dager nå hatt ubehag og litt smerter på ene siden nede i magen. Kan ikke huske å ha hatt dette i de andre svanger skapene. Er ikke slik som ligmentsmerter er det ikke det det heter. For det er der egentlig ganske jevnt. Er litt borte så kommer det igjen. Noen som har hatt lignende?

Anonymkode: 6d596...741

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke for å skremme eller være negativ, men fet kan være en exu. Det er dessverre min personlige erfaring 😪 har du hatt tidlig ul?

Anonymkode: addf4...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For øvrig har jeg egentlig kjent mest på venstre side. Det kan stramme osv. Men husker å ha hatt det slik før og..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt tidlig ul, tenkte å vente til uke 11 ca... hvordan var det når du hadde exu? Hi

Anonymkode: 6d596...741

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde litt uregelmessige blødninger, men det er ikke et must sa legen. Men smertene på den ene siden var utslagsgivende 😪 exu betyr ekstrauterint svangerskap, eller svangerskap utenfor livmoren. Som regel i den ene egglederen. Man har mange like symptomer, og får positiv test, og oppdages gjerne sent når kvinnen får smerter på den ene siden.

Anonymkode: addf4...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde litt uregelmessige blødninger, men det er ikke et must sa legen. Men smertene på den ene siden var utslagsgivende 😪 exu betyr ekstrauterint svangerskap, eller svangerskap utenfor livmoren. Som regel i den ene egglederen. Man har mange like symptomer, og får positiv test, og oppdages gjerne sent når kvinnen får smerter på den ene siden.

Anonymkode: addf4...4c5

Trodde det gjor helt utrolig vondt å ha exu. Føler bare bare er litt vondt hele tiden, litt mer innimellom...

Anonymkode: 6d596...741

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nødvendigvis. Jeg var i uke 7+2 og det ble tilfeldig oppdaget.. de sa at man ofte ikke får smerter før i uke 8-9 fordi det er da fosteret virkelig begynner å vokse.

Det er jo ikke sikkert det er en exu da. Men kan være verdt å sjekke ut. 

Anonymkode: addf4...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Trodde det gjor helt utrolig vondt å ha exu. Føler bare bare er litt vondt hele tiden, litt mer innimellom...

Anonymkode: 6d596...741

Når egglederen sprekker er det jo intenst... fosteret vokser gradvis. Kommer også an på hvor det er, i åpning eller midt. Noen kjenner det tidlig, andre kan det gå flere uker. Hadde en pasient hvor egglederen ikke sprakk før 14uker, fordi kun morkake satt i inngangen til egglederen feks.

Så det finnes ingen bastant fasit egentlig.

Anonymkode: 752b3...43f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er unødvendig å skremme med slike påstander. Det er mange nervøse gravide som leser dette som ikke trenger enda mer å beskymre seg over 💙😔

Anonymkode: d84cc...258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fakrisk også mange som ikke vet hva EXU er, og som dessverre får det likevel. Faktisk så mange som 1 av 100 rent statistisk. 

Jeg har selv opplevd å miste høyre eggleder etter EXU, og i etterkant ser jeg så mange tegn som jeg overså i min uvitenhet. Selv om det er skremmende å høre andres erfaringer er det ennå verre å få en dyrkjøpt erfaring fordi man ikke lytter til kroppens signaler. Jeg hadde lite smerter, men ubehag i magen. Jeg var full da egglederen sprakk og overså smertene (visste ikke at jeg var gravid), og kom meg til legen på ren og skjær magefølelse etter en merkelig graviditetstest med ukesindikator som ikke kunne stemme. Så, kort oppsummert, er det viktig at man vet hva EXU er, selv om det ikke behøver å være det man har. Nettopp fordi det er en potensielt farlig tilstand som krever akutt behandling hvis det går lenge nok. 

 

Håper for øvrig TS IKKE har EXU, og at alt går bra. Men følg magefølelsen og lytt til kroppens signaler, ikke hør på hva andre sier. :) 

Endret av duria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen mente at det er livmoren som utvider seg. Jeg føler ikke at det er den type ubehag/smerter. Har gått med dette i halvannen uke nå. Men så lenge det ikke er blødninger vil han ikke gjøre noe. Skal på tidlig ul neste uke, så,får vel ordentlig svar da. Med mindre det blir verre og jeg begynner å blø, så er det nok ikke farlig.

Anonymkode: 6d596...741

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...