Gå til innhold

Fin sang til begravelse som passer for en tenorstemme


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Elle Melle’s «Himmelhøge sti». Fantastisk vakker i begravelse.

Anonymkode: be9e5...9d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Elle Melle’s «Himmelhøge sti». Fantastisk vakker i begravelse.

Anonymkode: be9e5...9d4

Tusen takk! Den var nydelig!

Anonymkode: df60b...c68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gje meg handa 

Eg ser

Gabriellas song

det vakreste sv Jahn Teigen

Anonymkode: ea6d6...5b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Gje meg handa 

Eg ser

Gabriellas song

det vakreste sv Jahn Teigen

Anonymkode: ea6d6...5b8

Gabriellas sang (ikke "song", den er svensk) i begravelse? Jeg tenker at allerede ved første tekstlinje blir det litt rart.

Anonymkode: 668c5...fe4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vise til far av Sigrid Moldestad.

Hvis det er en far, da selvsagt. Denne skal nok brukes den dagen min far skal begraves. 

Anonymkode: cfe0e...779

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Gabriellas sang (ikke "song", den er svensk) i begravelse? Jeg tenker at allerede ved første tekstlinje blir det litt rart.

Anonymkode: 668c5...fe4

Jeg har hørt den i ihvertfall tre begravelser, og jeg synes også at den er et veldig underlig valg. 

"Det är nu som livet er mitt", "Jag vil känna at jag lever...", "Jag vill leva lycklig" (og så heter den faktisk Gabriellas sång.)

Anonymkode: 68b7f...1ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har hørt den i ihvertfall tre begravelser, og jeg synes også at den er et veldig underlig valg. 

"Det är nu som livet er mitt", "Jag vil känna at jag lever...", "Jag vill leva lycklig" (og så heter den faktisk Gabriellas sång.)

Anonymkode: 68b7f...1ba

Der er en påminnelsene til de som fremdeles lever .... nydelig sang, men jeg hadde heller ikke valgt den i en begravelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.7.2018 den 20.35, Anonym bruker skrev:

Tusen takk! Den var nydelig!

Anonymkode: df60b...c68

Ja, den fantastisk, hadde den i pappa`s begravelse

Anonymkode: be9e5...9d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tears in heaven, if tomorrow never comes, hvem kan segla, bridge over troubled water,  i am sailing, liten fuggel, eg ser (men den er så oppbrukt at den ikke er fin lenger), til en stad jag er på vandring, memories (kan gjøres om til tenor), a beatuyful end. 

Jeg har sunget alle disse i begravelse og jeg synger alt-stemme, nesten mot tenor

Anonymkode: d15cf...810

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, LeTwinsA skrev:

Der er en påminnelsene til de som fremdeles lever .... nydelig sang, men jeg hadde heller ikke valgt den i en begravelse

Ikke jeg heller, men når folk velger den er det sannsynligvis på grunn av at den avdøde likte den. 

En gang sang jeg "The white cliffs of Dover" i begravelse fordi den avdøde var krigsseiler og hadde deltatt på D-dagen. Ikke akkurat blant de vanligste ønskene, men passet godt der og da. (Synger sopran)

Anonymkode: 3c060...bcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har hørt den i ihvertfall tre begravelser, og jeg synes også at den er et veldig underlig valg. 

"Det är nu som livet er mitt", "Jag vil känna at jag lever...", "Jag vill leva lycklig" (og så heter den faktisk Gabriellas sång.)

Anonymkode: 68b7f...1ba

Vet, autokorrekt endret fra å til a. 

Det er sikkert, som andre skriver, meningen at det skal være en slags påminnelse til de gjenlevende eller hilsen fra avdøde, men jeg synes likevel det er en underlig sang i begravelser. 

En sang jeg har hørt brukt og som jeg synes passet veldig godt var "Jag vill takka livet" av Arja Saijonmaa.

 

Anonymkode: 668c5...fe4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...