Anonym bruker Skrevet 13. juli 2018 #1 Skrevet 13. juli 2018 Jenta på 1,5 fikk feber i går. Og det har hun fortsatt med i dag.. Målte opp i 40,5 tidligere i dag og da fikk hun paracet.. Vert smågrinete og ikke villet ha hverken mat eller drikke i løpet av dagen.. Fått i henne en is og litt yoghurt stort sett. Og noen slurker drikke.. Fikk mmr vaksine for en uke siden. Så er jo mulig det er en reaksjon på den da de sa. Hun kunne få uforklarlig feber etter noen uker? Ringte legevakten tidligere, de hadde ikke noe mer å si egentlig.. Måtte komme inn om eg ble for urolig.. Men de sa hun skal jo ikke gå med feber over 40 for lenge... Men hva er for lenge? Hun fikk paracet da hun igjen hadde over 40 i 19 tiden. Målte halv ti, og da var hun over 40 igjen... Det var litt vel fort spør du meg.. Så det skremmer meg litt.. Er ikke vant til så høy feber så blir veldig usikker.. Hva gjør eg? Hadde en stikkpiller med 60 mg neurofen, så fikk den og nå.. Kvikna veldig til.. Men vet jo ikke for hbor lenge.. Er jo nesten redd for å legge henne... Må eg holde meg våken og passe på? Føler eg nesten kommer til å gjøre det.. Men hva gjøre.eg når feberen går så fort opp igjen og hun ikkje kan få ny feber lindring? Anonymkode: 4692c...5c7
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2018 #2 Skrevet 13. juli 2018 Ring legevakten igjen for å få svar på spørsmålene dine. Er du fremdeles bekymret så drar du til legevakten. Skjønner at du er veldig engstelig, men da er det absolutt lureste å høre med helsepersonell, ikke tilfeldige mennesker på internett! Ring legevakten og få svar! Det er det de er til for! Og dette går sikkert bra. Pust med magen! Anonymkode: 7d3f2...09b
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2018 #3 Skrevet 13. juli 2018 Paracet har en halveringstid på ca 2-3 timer, så ikke rart at feberen stiger igjen da. Hvis hun drikker litt og feberen går ned på paracet og neurofen ville jeg fortsatt med å gi det (gjerne om hverandre, Paracet først og neurofen et par timer etterpå), slik at hun alltid har noe som gjør at hun føler seg bedre i blodet. Anonymkode: 129bb...dbf
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2018 #4 Skrevet 13. juli 2018 Ja eg kan ringe igjen.. Men kan jo høre om erfaringer her også.. Om det er vanlig med så høy feber over lengre tid.. Og den går lite ned... I morgen går eg uansett til legen om hun har feber... Spm er om vi holder ut natten eller ikke... Og da ringer eg selvsagt legevakten.. Hi Anonymkode: 4692c...5c7
Leverpostei Skrevet 13. juli 2018 #5 Skrevet 13. juli 2018 Små barn får ofte høyere feber enn voksne, så ikke se deg blind på tallene. Feberen er likevel for høy til å være reaksjon på MMR. Er allmenntilstanden god trenger du nok ikke være bekymret, men dersom hun blir veldig slapp, er vanskelig å få kontakt med eller viser tegn til dehydrering drar du på legevakten med en gang. Jeg pleier å sove sammen med mine når de har feber, og ha på klokke annenhver time. God bedring!
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2018 #6 Skrevet 13. juli 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja eg kan ringe igjen.. Men kan jo høre om erfaringer her også.. Om det er vanlig med så høy feber over lengre tid.. Og den går lite ned... I morgen går eg uansett til legen om hun har feber... Spm er om vi holder ut natten eller ikke... Og da ringer eg selvsagt legevakten.. Hi Anonymkode: 4692c...5c7 Siden det er lørdag i morgen, så må du uansett bruke legevakten da. Så ikke vær redd for å kontakte de i natt, mye bedre å ta en telefon for mye. Anonymkode: 60d3c...04b
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2018 #7 Skrevet 14. juli 2018 Hvis feberen ikke går ordentlig ned etter febernedsettende bør du kontakte legevakten igjen synes jeg. Jeg pleide å ha veldig mye is i magen men etter selv å ha fått sepsis pga en ubehandlet infeksjon tenker jeg nå litt annerledes både om meg selv og barna. Ring dem om du er bekymret Anonymkode: ed70f...de0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå