Gå til innhold

Gir dere ferdiggrøt til baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

:)

Anonymkode: e1d15...d02

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei 😊 Jeg lager all mat fra bunnen, og da selvfølgelig også babyen sin. Jeg er interessert i både ernæring, norske tradisjoner og matlaging, så det er helt naturlig for meg å koke havregrøt. 

Anonymkode: a3f44...28a

Skrevet

Ingen av mine likte ferdiggrøt. Lagde mye selv. Fikk egentlig lite grøt sånn generelt. Mye grønnsaker, fisk og frukt

Anonymkode: e0ec9...998

Skrevet

Aldri gitt ferdiggrøt og datter er nå snart 4 år. Lager all mat fra bunnen. Brenner for næringsrik mat til små kropper 😊 Elsker å lage mat og datter elsker å hjelpe meg med matlaging 😊 

Anonymkode: e72cf...999

Skrevet

Jeg ga begge deler sist og regner med å gjøre det samme nå. Men jeg unngår nestle sin altså. 

Skrevet

Jepp. Lagde alt fra bunn til nr 1, nå med nr 2 har jeg altfor lite tid til noe som helst så han får både middagsglass og ferdiggrøt. Jeg er kokk og jobber frivillig med å lage mat til hele barnehagen datteren min går i for å lære de om god og riktig ernæring til barn. Har også utformet en kokebok spesielt for barnehager. Min egen pode har dessverre ikke fått like mye ut av dette engasjementet, men har begynt å produsere opp en del til han nå. Ferdiggrøt fortsetter vi nok med uansett, det er kun 1 av måltidene pr dag og inneholder mye bra så det plager meg ikke :)

Skrevet

Selvsagt. 

Anonymkode: 3f439...b7a

Skrevet

Nei. Mest fordi jeg ikke spiser halvfabrikata selv, og ikke ser hvorfor jeg skal gi det til barna. Og vi kjøper ikke Nestlé. 

Når mine barn var under året lagde vi havregrøt av havremel og vann, og smaksatte gjerne med litt fruktpuré som vi frøs i isbitformer. 

Nå er alle tre over småbarnsstadiet, men vi spiser ofte havregrøt!😊

Anonymkode: 1eb3b...892

Skrevet

Ja, til begge barna. Har aldri giddet bruke tid på å lage alt fra bunnen av. 

Anonymkode: 8b0cd...a59

Skrevet

Ja, gitt det til alle mine tre. Ser ikke problemet med å gi det.

Anonymkode: f6f7f...643

Skrevet

Ja 🙂 Nestlé babygrøt. Lager en del mat fra bunnen av å litt halvfabrikata,spiser til og med pølser og grandis 😯😵😜

Anonymkode: 939c1...1d8

Skrevet

Jepp, uten unntak faktisk, til alle tre. Helt utrolig at de har blitt friske, sunne og svært velfungerende unger og ungdommer til tross for dette, men det har de altså blitt 😉

Anonymkode: 34503...80d

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jepp, uten unntak faktisk, til alle tre. Helt utrolig at de har blitt friske, sunne og svært velfungerende unger og ungdommer til tross for dette, men det har de altså blitt 😉

Anonymkode: 34503...80d

Hvorfor så passiv-aggresiv hvis du er helt sikker på at det er helt greit å gi ferdiggrøt? Hvorfor ikke bare si: Ja, jeg gir barna ferdiggrøt? Hvorfor går du i forsvarmodus hvis du ikke selv har betenkeligheter?

Anonymkode: db409...adb

Skrevet

Dere som ikke gir ferdiggrøt, hva gjør dere ang. jern? Tilsetter dere jerndråper i den hjemmelagde maten?  Vil gjerne lage mest mulig hjemmelaget selv, men har hørt at ferdiggrøt er lurt med tanke på jerntilskuddet i den, som er viktig for babyer. Stemmer det?

Anonymkode: a4f47...d54

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dere som ikke gir ferdiggrøt, hva gjør dere ang. jern? Tilsetter dere jerndråper i den hjemmelagde maten?  Vil gjerne lage mest mulig hjemmelaget selv, men har hørt at ferdiggrøt er lurt med tanke på jerntilskuddet i den, som er viktig for babyer. Stemmer det?

Det er lurt å velge kornslag rike på jern, feks emmer. 

Smaksett med aprikos feks, den er også rik på jern. Ellers får man jern gjennom mye annet også, brokkoli feks. Og unngå vanlig meieriprodukter fordi dette hemmer jernopptaket (forøvrig grunnen til at man skal vente med dette til 12 mnd). 

Skrevet

Jepp, gav det til de minste i bhg og ( de under 1 år som ikke spiste noe) 

Anonymkode: ce942...907

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Les gårdagens blogginnlegg til Helene Ragnhild: m.heleneragnhild.blogg.no

Veldig velformulert og bra skrevet 😊

Skrevet

Jepp, han spiser både ferdiggrøt og ferdigglass. Planen var å lage mye av maten selv, men han liker ikke maten jeg lager.. Hurra for årets kokk... 

Anonymkode: 4f8ec...954

Skrevet

Det fikk han, ser virkelig ikke problemet. er så mye hysteri nå om dagen, så bir helt matt

Anonymkode: 866b1...80f

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Les gårdagens blogginnlegg til Helene Ragnhild: m.heleneragnhild.blogg.no

Veldig velformulert og bra skrevet 😊

Forundrer meg stadig at noen tror de kan ting mye bedre enn fagpersonell.

Ferdigmat til babyer er jo satt sammen for å inneholde mest mulig næring. Kjempefint å lage maten selv, men ikke si at ferdigmat er usunt for det er den jo ikke 🙁

Anonymkode: f0700...f1f

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Forundrer meg stadig at noen tror de kan ting mye bedre enn fagpersonell.

Ferdigmat til babyer er jo satt sammen for å inneholde mest mulig næring. Kjempefint å lage maten selv, men ikke si at ferdigmat er usunt for det er den jo ikke 🙁

Anonymkode: f0700...f1f

Er du virkelig så naiv at du tror at Nestlé har annet enn økonomiske interesser? Hvordan kan du påstå at industrifremstilt grøt tilsatt syntetiske vitaminer og mineraler er like bra som hjemmelaget mat? Dessuten inneholder industrigrøt sukker. De fleste inneholder skummetmelkpulver og raffinerte oljer, noe som ikke er bra for  helsa.

Mange bekker små blir en stor elv. 

Industrigrøt er ikke tarmstyrkende mat. 

Heldigvis virker det som mange får øynene opp hvor viktig det er å gi barna ett godt ernæringsgrunnlag fra de begynner med fast føde. 

Det er en skam at helsepersonell anbefaler å gi industrigrøt som første mat til baby. 

Jeg er glad jeg fikk barn da jeg var 27 år og ikke 20 år, for da ville jeg stolt blindt på det helsesøster sa om at "grøt er det beste alternativet"

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det fikk han, ser virkelig ikke problemet. er så mye hysteri nå om dagen, så bir helt matt

Anonymkode: 866b1...80f

Hvordan mener du det er hysteri å sørge for at barn får en best mulig start på livet ernæringsmessig?

Skrevet
6 timer siden, Optatium skrev:

Det er lurt å velge kornslag rike på jern, feks emmer. 

Smaksett med aprikos feks, den er også rik på jern. Ellers får man jern gjennom mye annet også, brokkoli feks. Og unngå vanlig meieriprodukter fordi dette hemmer jernopptaket (forøvrig grunnen til at man skal vente med dette til 12 mnd). 

Jern fra animalske kilder tas best opp i kroppen, eks kjøtt og eggeplomme. Kalles hem-jern

Skrevet

Ja, det fikk de. Jeg liner å lage mat og lager det meste "fra bunnen av", men ikke babymat. Det få være grenser for hobbykokkelering.

Anonymkode: 9f258...3be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...