Gå til innhold

Barn med medisinvegring


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan får dere i medisiner når alle triks i boka er prøvd ut? 

Regner med pryl her inne siden medisiner selvsagt ikke er barnets valg, men når ikke en gang helsepersonell får det til? 

Det er ikke snakk om livsnødvendige medisiner, men penicillin etc. 

Anonymkode: 13529...294

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alder på barnet?

Anonymkode: e50df...8d0

Skrevet

6 år.

Anonymkode: 13529...294

Skrevet

Viss apocillin, så er tablettene utrolig små. Jeg delte dem i 2, så fikk de valget av å svelge ned med vann eller en skje syltetøy! Og når de er så store som 6 år, da ville jeg smørt litt på og sagt hvor halt det kan bli uten medisinen, hvor syk hun kan bli etc. De er store nok til å forstå hvor viktig det er, jeg kunne funnet på å sagt at da må hun til sykehus å få sprøyter viss hun ikke tar medisin hjemme!

Anonymkode: 85b0a...22d

Skrevet

Kan du ikke få flytende antibiotika? Vi bor i utlandet og seksåringen er syk nå. Hun fikk flytende antibiotika. 

Anonymkode: c4495...6dc

Skrevet

Få flytende da. 

Ellers så er det faktisk ikke alltid man må være pedagogisk men med. må tas så hun får velge metode selv men hun må. 

Skrevet

Som nevnt, alle triksene i boka er prøvd, også de mindre pedagogiske. Vi har tvunget, holdt fast, sprøytet inn mens vi har holdt for nesen, legen har forklart komplikasjoner med døden til følge, prøvd å gjemme i drikke/mat, lokket med gave som barnet inderlig ønsker osv. Prøvd tabletter, dråper og mikstur. Prøvd ulike typer med ulike smaker. Vi får det ikke til. Ingen får det til! Om ikke medisinen finnes i stikkpilleform går det ikke. Går heller ikke å sette intravenøst da barnet drar ut nålen selv. 

Anonymkode: 13529...294

Skrevet

Men hva sier barnet om HVORFOR hun/han ikke vil ta medisinen?

En seksåring er stor nok til å forstå at medisin er nødvendig, så det må jo være en grunn til vegringen.
Hvis noen hadde holdt meg for nesen og kvalt meg i et forsøk på å få meg til å ta medisin, hadde jeg blitt krakilsk jeg også..

Skrevet

Er det noen diagnose på barnet? Om alt er forsøkt så har jeg ingen råd. 

Anonymkode: b5175...e00

Skrevet
1 minutt siden, gale damen skrev:

Men hva sier barnet om HVORFOR hun/han ikke vil ta medisinen?

En seksåring er stor nok til å forstå at medisin er nødvendig, så det må jo være en grunn til vegringen.
Hvis noen hadde holdt meg for nesen og kvalt meg i et forsøk på å få meg til å ta medisin, hadde jeg blitt krakilsk jeg også..

Barnet sier det er fordi kroppen ikke vil. Og du tror ikke det ble gjort som siste utvei? 

Anonymkode: 13529...294

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Er det noen diagnose på barnet? Om alt er forsøkt så har jeg ingen råd. 

Anonymkode: b5175...e00

Barnet har en diagnose innenfor autismespekteret. 

Anonymkode: 13529...294

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Barnet sier det er fordi kroppen ikke vil. Og du tror ikke det ble gjort som siste utvei? 

Anonymkode: 13529...294

Selvsagt forstår jeg at det ikke var det første som ble prøvd.

Det kunne vært greit om du opplyste at barnet var innenfor autismespekteret, for det du vil ha er råd fra foreldre som har vært/er i samme situasjon, og det som vil fungere for de fleste av oss, nemlig å snakke med barnet, kan fort være ineffektivt for barn som ikke kommuniserer som de andre.

Skrevet
28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Barnet har en diagnose innenfor autismespekteret. 

Anonymkode: 13529...294

Viktig info å gi i HI altså. 

Jeg tenker at her må du samarbeide med helsepersonell om å finne en medisin dere får i barnet.

Anonymkode: b5175...e00

Skrevet
49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Barnet har en diagnose innenfor autismespekteret. 

Anonymkode: 13529...294

Dette er litt viktig informasjon når du ber om råd. 

Skrevet

Beklager utelatt relevant info. Tenkte vel det var det samme om det var diagnose i bildet eller ikke. 

Anonymkode: 13529...294

Skrevet
40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Beklager utelatt relevant info. Tenkte vel det var det samme om det var diagnose i bildet eller ikke. 

Anonymkode: 13529...294

Du vet at barn med diagnose innenfor autismespekteret tenker annerledes enn "normale" barn? Det ene barnet mitt har diagnose innenfor autismespekteret, har ikke det samme problemet som ditt. Jeg har dessverre ikke konkrete råd å gi deg, men har dere snakket med Autismeforeningen? En likeperson vil kanskje ha gode råd. Men da må du forklare situasjonen godt.

Anonymkode: d8dfe...548

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du vet at barn med diagnose innenfor autismespekteret tenker annerledes enn "normale" barn? Det ene barnet mitt har diagnose innenfor autismespekteret, har ikke det samme problemet som ditt. Jeg har dessverre ikke konkrete råd å gi deg, men har dere snakket med Autismeforeningen? En likeperson vil kanskje ha gode råd. Men da må du forklare situasjonen godt.

Anonymkode: d8dfe...548

Det vet jeg de gjør. Prøver alltid å være i forkant av enhver situasjon vedrørende forberedelser, men barnets tilnærming til situasjoner er i blant helt umulig å forstå/forutse. Har ikke snakket med noen fra autismeforeningen, men det var et godt tips og jeg skal kontakte dem for tips. 

Anonymkode: 13529...294

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...