Anonym bruker Skrevet 13. juli 2018 #1 Skrevet 13. juli 2018 Hvordan får dere i medisiner når alle triks i boka er prøvd ut? Regner med pryl her inne siden medisiner selvsagt ikke er barnets valg, men når ikke en gang helsepersonell får det til? Det er ikke snakk om livsnødvendige medisiner, men penicillin etc. Anonymkode: 13529...294
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2018 #2 Skrevet 13. juli 2018 Alder på barnet? Anonymkode: e50df...8d0
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2018 #4 Skrevet 13. juli 2018 Viss apocillin, så er tablettene utrolig små. Jeg delte dem i 2, så fikk de valget av å svelge ned med vann eller en skje syltetøy! Og når de er så store som 6 år, da ville jeg smørt litt på og sagt hvor halt det kan bli uten medisinen, hvor syk hun kan bli etc. De er store nok til å forstå hvor viktig det er, jeg kunne funnet på å sagt at da må hun til sykehus å få sprøyter viss hun ikke tar medisin hjemme! Anonymkode: 85b0a...22d
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2018 #5 Skrevet 13. juli 2018 Kan du ikke få flytende antibiotika? Vi bor i utlandet og seksåringen er syk nå. Hun fikk flytende antibiotika. Anonymkode: c4495...6dc
Mamma_til_2 Skrevet 13. juli 2018 #6 Skrevet 13. juli 2018 Få flytende da. Ellers så er det faktisk ikke alltid man må være pedagogisk men med. må tas så hun får velge metode selv men hun må.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2018 #7 Skrevet 13. juli 2018 Som nevnt, alle triksene i boka er prøvd, også de mindre pedagogiske. Vi har tvunget, holdt fast, sprøytet inn mens vi har holdt for nesen, legen har forklart komplikasjoner med døden til følge, prøvd å gjemme i drikke/mat, lokket med gave som barnet inderlig ønsker osv. Prøvd tabletter, dråper og mikstur. Prøvd ulike typer med ulike smaker. Vi får det ikke til. Ingen får det til! Om ikke medisinen finnes i stikkpilleform går det ikke. Går heller ikke å sette intravenøst da barnet drar ut nålen selv. Anonymkode: 13529...294
gale damen Skrevet 13. juli 2018 #8 Skrevet 13. juli 2018 Men hva sier barnet om HVORFOR hun/han ikke vil ta medisinen? En seksåring er stor nok til å forstå at medisin er nødvendig, så det må jo være en grunn til vegringen. Hvis noen hadde holdt meg for nesen og kvalt meg i et forsøk på å få meg til å ta medisin, hadde jeg blitt krakilsk jeg også..
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2018 #9 Skrevet 13. juli 2018 Er det noen diagnose på barnet? Om alt er forsøkt så har jeg ingen råd. Anonymkode: b5175...e00
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2018 #10 Skrevet 13. juli 2018 1 minutt siden, gale damen skrev: Men hva sier barnet om HVORFOR hun/han ikke vil ta medisinen? En seksåring er stor nok til å forstå at medisin er nødvendig, så det må jo være en grunn til vegringen. Hvis noen hadde holdt meg for nesen og kvalt meg i et forsøk på å få meg til å ta medisin, hadde jeg blitt krakilsk jeg også.. Barnet sier det er fordi kroppen ikke vil. Og du tror ikke det ble gjort som siste utvei? Anonymkode: 13529...294
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2018 #11 Skrevet 13. juli 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Er det noen diagnose på barnet? Om alt er forsøkt så har jeg ingen råd. Anonymkode: b5175...e00 Barnet har en diagnose innenfor autismespekteret. Anonymkode: 13529...294
gale damen Skrevet 13. juli 2018 #12 Skrevet 13. juli 2018 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Barnet sier det er fordi kroppen ikke vil. Og du tror ikke det ble gjort som siste utvei? Anonymkode: 13529...294 Selvsagt forstår jeg at det ikke var det første som ble prøvd. Det kunne vært greit om du opplyste at barnet var innenfor autismespekteret, for det du vil ha er råd fra foreldre som har vært/er i samme situasjon, og det som vil fungere for de fleste av oss, nemlig å snakke med barnet, kan fort være ineffektivt for barn som ikke kommuniserer som de andre.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2018 #13 Skrevet 13. juli 2018 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Barnet har en diagnose innenfor autismespekteret. Anonymkode: 13529...294 Viktig info å gi i HI altså. Jeg tenker at her må du samarbeide med helsepersonell om å finne en medisin dere får i barnet. Anonymkode: b5175...e00
Mamma_til_2 Skrevet 13. juli 2018 #14 Skrevet 13. juli 2018 49 minutter siden, Anonym bruker skrev: Barnet har en diagnose innenfor autismespekteret. Anonymkode: 13529...294 Dette er litt viktig informasjon når du ber om råd.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2018 #15 Skrevet 13. juli 2018 Beklager utelatt relevant info. Tenkte vel det var det samme om det var diagnose i bildet eller ikke. Anonymkode: 13529...294
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2018 #16 Skrevet 13. juli 2018 40 minutter siden, Anonym bruker skrev: Beklager utelatt relevant info. Tenkte vel det var det samme om det var diagnose i bildet eller ikke. Anonymkode: 13529...294 Du vet at barn med diagnose innenfor autismespekteret tenker annerledes enn "normale" barn? Det ene barnet mitt har diagnose innenfor autismespekteret, har ikke det samme problemet som ditt. Jeg har dessverre ikke konkrete råd å gi deg, men har dere snakket med Autismeforeningen? En likeperson vil kanskje ha gode råd. Men da må du forklare situasjonen godt. Anonymkode: d8dfe...548
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2018 #17 Skrevet 13. juli 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du vet at barn med diagnose innenfor autismespekteret tenker annerledes enn "normale" barn? Det ene barnet mitt har diagnose innenfor autismespekteret, har ikke det samme problemet som ditt. Jeg har dessverre ikke konkrete råd å gi deg, men har dere snakket med Autismeforeningen? En likeperson vil kanskje ha gode råd. Men da må du forklare situasjonen godt. Anonymkode: d8dfe...548 Det vet jeg de gjør. Prøver alltid å være i forkant av enhver situasjon vedrørende forberedelser, men barnets tilnærming til situasjoner er i blant helt umulig å forstå/forutse. Har ikke snakket med noen fra autismeforeningen, men det var et godt tips og jeg skal kontakte dem for tips. Anonymkode: 13529...294
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå