Anonym bruker Skrevet 13. juli 2018 #1 Skrevet 13. juli 2018 Barn nummer tre er to uker og en skulle tro jeg som dreven mor kunne dette. Det kan jeg åpenbart ikke. Igjen befinner jeg meg i kaotiske nattilstander med hyppig amming fra 04 og utover, urolig søvn for alle, samsoving, stuptrøtt mamma og storesøsken som burde hatt en mer uthvilt mor med bedre «kontroll» på babyen. Melkelekladje over hele senga, våt baby med melk på seg, mann som kryper ut av senga og inn på eget rom for å overleve rundt 03 osv. Har inntrykk av at mange ammer en eller to ganger på natt, legger baby i senga si og alle er lykkelige, iallfall nesten. Min baby (alle mine barn har vært sånn) vil ikke ovner i seng/vogna/vugge etter nattamming men sover godt med min pupp i munnen. Huset flyter over. Jeg har hodepine og jeg lurer på om erfarne fleregangsmødre kan gi meg oppskriften på en fungerende babytid med mange barn i hus. Hilsen slvndepruvert kaosvelde Anonymkode: 0c6be...362
sug lut Skrevet 13. juli 2018 #2 Skrevet 13. juli 2018 Huff, stakkars deg, men siden du har flere barn så vet du i hvert fall at det går over! Kontroll på en toukers sneip er fåfengt, hold ut de første to-tre månedene og så kan du prøve da. I mellomtiden er de andre ungene fars ansvar, eller bestemors, eller tantes eller hvem som helst som er utsovet nok til å ta den første økta på morran.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2018 #3 Skrevet 13. juli 2018 Senk skuldrene og innfinne dere med at nå er det unntakstilstand ut året Jeg har to, yngste er 9mnd. Ingen av de vil sove lenge i egen seng/vogn. Vi samsover. Det ammes i hytt og pine. Første to mnd lå babyen på puppen hele tiden, dag og natt Her har jeg nattevaktene, mannen tar formiddagene så jeg får sove. Bruker mye ringslynge og bæresjal. Nå som han yngste er større meh dai/sele på ryggen. -Da får jeg gjort ting mens babyen sover på meg, for alene i vogn sover han bare Max 20min av gangen🤨 igjen, det er unntakstilstand... Huset flyter her også, og jeg har bare to barn 😂🙈 Men jeg setter i sving både mann og eldre barn, så det i allefall blir rent under alt rotet. Også har vi Adams matkasse og kolonial.no 😉👍 Stor klem til deg! Hold ut🌸 Anonymkode: f9f6c...fd7
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2018 #4 Skrevet 13. juli 2018 Om baby sover med puppen i munnen, la den få lov så lenge du får ok søvn. Mannen kan sove et annet sted og han kan stå opp tidlig for å ordne klar nødvendigheter om morgenen for de andre. Når dere har fått litt ekstra overskudd kan dere ta for dere problemstillingen med eventuell flaske om kvelden for å få baby til og sove lengre/mannen gir en vannflaske om natten. Det blir bedre, i perspektiv faktisk ganske fort! 😉 Hold ut! ❤ Dere kan rydde i august når de andre er tilbake i bhg/skole! 😂 Anonymkode: 46da7...fa2
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2018 #5 Skrevet 13. juli 2018 Blir kanskje sabla ned nå, men hva med sånn smukk som imiterer en pupp? Alle mine 3 har brukt smukk, da jeg ikke klarer å ha puppen til rådighet 24/7 uten å få blødende pupper og infeksjoner. Samsoving er jo greit nok, men ville supplert med smukk... Anonymkode: 69378...c19
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2018 #6 Skrevet 13. juli 2018 Har har mannen sovet på eget rom første månedene. Jeg tar baby på natt, og han tar ansvar for alle tre om morgenen slik at jeg får sove litt. Sover også på dagtid med babyen. La huset flyte, spis pizza, og husk at det går over. Og de som har stålkontroll på søvn når babyen er to uker er enten heldige, eller så lyger de. Noen har også veldig selektiv hukommelse. Anonymkode: 049b1...c0b
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2018 #7 Skrevet 13. juli 2018 Smukken er redningen. Babyen har sugerefleks, den er ikke sulten. Og da er narresmokk redningen. Har vært det for mine 3 av 4 (den siste ville ikke ha uansett hvor mye vi prøvde). Regn med en del spytting av smukken og sutring til å begynne med. Lykke til! Du klarer det! Anonymkode: 75f76...495
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2018 #8 Skrevet 13. juli 2018 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har har mannen sovet på eget rom første månedene. Jeg tar baby på natt, og han tar ansvar for alle tre om morgenen slik at jeg får sove litt. Sover også på dagtid med babyen. La huset flyte, spis pizza, og husk at det går over. Og de som har stålkontroll på søvn når babyen er to uker er enten heldige, eller så lyger de. Noen har også veldig selektiv hukommelse. Anonymkode: 049b1...c0b Hvorfor skal huset flyte og de må spise pizza? Hun har en mann. Det her er unntakstilstand, da kan mannen løfte den late ræva si og trå til hjemme. Han mister ikke tissemannen av å gjøre husarbeid, slik mange menn tror. Anonymkode: 75f76...495
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2018 #9 Skrevet 13. juli 2018 Til dere som råder smukk... Ja, det er lov å prøve, men ikke alle vil ha det. Med begge mine prøvde jeg absolutt alle merker og varianter, alle ble spyttet ut Han yngste prøvde jeg allerede to dager gammel...men kun orginal vare var godt nok. -Men det gjør underverker for melkeproduksjon med slike klistremerke babyer da, om ikke annet Anonymkode: f9f6c...fd7
Himmel og hav Skrevet 13. juli 2018 #10 Skrevet 13. juli 2018 Sørg for at du drikker nok vann, det kan hjelpe på hodepinen. Jeg tror jeg knapt gikk en meter uten vannflaske mens jeg amma. Ellers er det rett og slett å ta nettene og dagene som de er. Legg kladder eller tykke, myke frottéhåndklær i senga, avfinn deg med at dette får du ikke gjort så mye med på noen uker, og ta imot all hjelp du kan få. Plutselig en morgen har du sovet 5 timer i strekk og føler deg som et nytt menneske
*Miss Marple* Skrevet 13. juli 2018 #11 Skrevet 13. juli 2018 Stakkars deg og gratulerer! Støtter de andre om å godta unntakstilstanden. En to ukers baby er jo helt ny og ikke vant til noen ting. Drikk vann, pass på å få i deg mat, stell og kos med baby og de andre ungene og overlat alt annet til pappa. Hold ut, det går over. Og sov når du får sjans.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2018 #12 Skrevet 13. juli 2018 De første 100 dagene er unntakstilstand og alle i huset som kan gå på bena sine må bidra etter alder er regelen her i huset. Her har vi samsovet med alle ungene når de var babyer. Mannen tok ansvaret fra kvelden til ca kl 02 så jeg fikk noen timer søvn før nattens amming startet. Da hang de i puppen konstant og det ble lite søvn på meg. Anonymkode: 264f2...b7a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå