Gå til innhold

Dere som har barna lite i bhg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lite har dere dem i bhg og hvordan legger dere opp dagene de dagene dere er hjemme? Jeg vil helst ha dem 0 i barnehagen da det er en elendig barnehage på de fleste måter, men jeg er periodevis for syk til å ha dem hjemme og da må jeg ha pass til dem og mulighet til å ha dem i bhg. Men tenkte å ha dem mye hjemme de periodene jeg har energi og helse til det. 

Anonymkode: 3df3c...dcc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville heller byttet barnehage.

Anonymkode: a1bfe...d10

Skrevet

Jeg er hjemmeværende men velger å gi barnet korte dager i bhg heller enn at det er ofte hjemme fra bhg. Barn havner ofte utenfor gruppa om de er mye hjemme og går glipp av mye aktiviteter som de andre barna jo har til felles. I tilegg blir det uforutsigbart og utrygt når det er mye om å men ifht når de skal dit.

Anonymkode: ee723...06f

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville heller byttet barnehage.

hvorfor det!?

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er hjemmeværende men velger å gi barnet korte dager i bhg heller enn at det er ofte hjemme fra bhg. Barn havner ofte utenfor gruppa om de er mye hjemme og går glipp av mye aktiviteter som de andre barna jo har til felles. I tilegg blir det uforutsigbart og utrygt når det er mye om å men ifht når de skal dit.

Anonymkode: ee723...06f

Det synes jeg ikke, de periodene det var  vært sånn. Men har ikke prøvd det over f.eks. 6 mnd. Kanskje bedre å ta dem helt ut da, og si opp plassen?

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

hvorfor det!?

Du sier selv at barnehagen er elendig;da er det helt naturlig å selvsagt bytte barnehage! Det er veldig viktig for barn å være sosial med andre barn så ville absolutt ha hatt ungen i barnehagen men korte dager. Men ville selvsagt byttet barnehage umiddelbart først.

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

hvorfor det!?

Du sier at de som passer ungene dine er elendige, så lurer du på hvorfor du skal bytte?? 

Anonymkode: 4397b...4ea

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

hvorfor det!?

Ehhh, hvorfor tror du?

Anonymkode: 51a8d...39e

Skrevet

Du må enten velge om du vil bruke barnehagen eller ikke.

Enten har du dem der på fulltid eller så går de ikke der. Det vil bli forvirrende for barna å bare droppe inn der når du er for syk til å ha de hjemme. Barn liker forutsigbarhet. Er de bare der av og tl vil de ikke bli vandt til rutinene, de vil ikke bli en del av barnegruppa. Jeg må igjen repetere at de ikke blir vandt til rutinene. Voksne kan bestemme hvordan dagen blir selv, vi kan improvisere. For ett barn i barnehagealder? Tenk deg at du er det barnet. Andre bestemmer hvordan dagen din blir, hva du skal gjøre, når du skal ut å leke, når du skal spise, når du skal sove, etc, etc. Ville det ikke vært en trygghet for deg, som barnet, at det var rutiner på det? Du vet at etter du står opp, så skiftes bleie( og annet morgenstell), frokost kommer etterpå. Lek, kan hende barnehage hvor ting skjer i det samme mønsteret hver dag) og så videre.

Barn trenger forutsigbarhet!

Skrevet

barnet mitt er hos dagmamma, som har 4 andre barn, alle begynner på samme skole til høsten. Han trives godt der og han hadde ikke trives i større plass, ungen skal ta hensyn til, men lillesøster på 2 er en helt annen type, så hun begynner i bhg i august

Anonymkode: c30d6...3f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...