Anonym bruker Skrevet 11. juli 2018 #1 Skrevet 11. juli 2018 Har et barn som har gått igjennom undersøkelser for en alvorlig sykdom, når jeg har lest rapportene som de sender til fastlegen med kopi til oss så er det flere feil. Kan disse korrigeres i ettertid ? Er det bare å kontakte aktuelle leger (2 stk) og be de om å rette opp og sende ny rapport til fastlegen ? Satt i møte med lege nr2 som tilfeldigvis spurte om symptomer og som ble overrasket over at et symptom vi nevnte, ikke stod i rapporten fra lege nr.1. Selvom jeg vet det symptomet ble nevnt i møte med lege nr.1 (et symptom som er typiskt for sykdommen som barnet ble undersøkt for) Irriterer meg litt at det er feil i rapportene. Som feks. dette med symptomet, det at en opplevelse som barnet hadde fra sykdommen 1x ble skrevet om i rapporten som: dette skjer ofte. Beskrivelse fra barnets hverdager er også noen feil på. Overrasket over at to leger ikke har følgt bedre med i samtalene, og at de i ettertid skriver noe som ikke stemmer overhodet. Anonymkode: f0078...c30
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2018 #2 Skrevet 11. juli 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Har et barn som har gått igjennom undersøkelser for en alvorlig sykdom, når jeg har lest rapportene som de sender til fastlegen med kopi til oss så er det flere feil. Kan disse korrigeres i ettertid ? Er det bare å kontakte aktuelle leger (2 stk) og be de om å rette opp og sende ny rapport til fastlegen ? Satt i møte med lege nr2 som tilfeldigvis spurte om symptomer og som ble overrasket over at et symptom vi nevnte, ikke stod i rapporten fra lege nr.1. Selvom jeg vet det symptomet ble nevnt i møte med lege nr.1 (et symptom som er typiskt for sykdommen som barnet ble undersøkt for) Irriterer meg litt at det er feil i rapportene. Som feks. dette med symptomet, det at en opplevelse som barnet hadde fra sykdommen 1x ble skrevet om i rapporten som: dette skjer ofte. Beskrivelse fra barnets hverdager er også noen feil på. Overrasket over at to leger ikke har følgt bedre med i samtalene, og at de i ettertid skriver noe som ikke stemmer overhodet. Anonymkode: f0078...c30 Alle gjør feil. Men det er forskjell på feil og direkte usanne opplysninger som skrives i journalen for å fylle inn "hull" der legen ikke har fulgt med i samtalen. Det kan skyldes tidspress og stor arbeidsmengde hos fastlegene, men overhode ikke OK. Anonymkode: a401a...75a
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2018 #3 Skrevet 11. juli 2018 Du kan få de til å sende ny ja. Men at de ikke kommuniserer og følger bedre med er desverre et resultat av legedekning og at de har altfor mye å gjøre. Og dårlig samordning. Anonymkode: 98f75...398
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2018 #4 Skrevet 11. juli 2018 Som jeg har forstått kan leger korrigere feil, men det som er skrevet opprinnelig kan ikke bli slettet. Korriger meg gjerne hvis jeg tar feil. Anonymkode: ddc09...b78
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2018 #5 Skrevet 11. juli 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Som jeg har forstått kan leger korrigere feil, men det som er skrevet opprinnelig kan ikke bli slettet. Korriger meg gjerne hvis jeg tar feil. Anonymkode: ddc09...b78 Det stemmer. Ingenting kan slettes fra journal. Det vil bli liggende en gammel og ny versjon, for å bevare historikk bl.a. Anonymkode: 4dfe5...329
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå