Gå til innhold

Hvor lenge er barna oppe i ferien? Campingplass.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I fjor var de 7,9 og 12 og var oppe til rundt midnatt. Ser det an litt. Er det veldig trøtte på dagtid fungerer jo ikke det, men de var like blide og full i energi hele dagen. Tar igjen når vi kommer hjem😅 

Det var mange unger ute og lekte til sent. Klokka 11 på kvelden ble det satt i gang fotballkamp og mange barn og voksne var med. Supersosialt :D 

Anonymkode: 98951...8fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, 

overhørte naboen her si at «de barna der legger seg og står opp når de vil»... 

de er 12,12,10 og 4. Minsten er ekstremt B-menneske og har aldri sovnet før 20.30 noen gang. Han legges rundt 22. Og de tre store rundt 23/24.. 

Anonymkode: c520b...fe6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8, 10 og 12

Legger seg mellom 23 og 24. Underholdningen er ferdig like før 23 og da blir det stille her. Etter det kose vi oss bare litt i vogna.

Anonymkode: bfd3f...5b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6,5år og 9mnd. Samme leggetid som ellers. Han på snart 7 er gjerne oppe 1/2t-1t ekstra innimellom (til kl 21), men våkner klokka 06 uansett så det er ikke snilt å ha han oppe lenger.

Vi er på hotell nå, og hører unger fly og skrike i gangen og ute til kl 23-24 For hensyn, det gidder ikke foreldrene lære de å ta. Det er tross alt ferie, også fra oppdragelse. -I går banket noen 9-12åringer på vinduet vårt klokken 22.30 (vi bor på bakkeplan)🤯🤬 Men da jumper gubben ut av vinduet og napper tak i de, så fulgte han de opp til foreldrene som så på film på rommet. Håper de ble flaue.

Anonymkode: f5d79...133

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine er 2, 3 og 6 år. De to minste er oppe til rundt 21. Av og til nærmere 22. 6 åringen er oppe til rundt 23.00. De sover til mellom 9 og 10. Har snudd om litt på rytmen, men sånn blir det. Store og små er i feriemodus. 

Anonymkode: 60507...5aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøver å ha litt leggetid her på eldste på 7.. hun står opp klokka 6-7 uansett hvor lenge hu er oppe på kvelden. I dag er første gang hun sov til 9.30 , noen gang liksom... Det etter snart 20 dager med ferie og lenger opp om kveldene 😂

 

7 åringen(hvis vi bare er hjemme og ikke med andre barn) er i seng rundt 21.. da ligger hu å surrer litt i senga.

4 åringen er i seng rundt 20:) men sovner veldig raskt 😊

 

Anonymkode: d20e5...e9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der vi hadde vogn var ingen barn inne før kl 23. 

Det fungerte dessverre ikke på minste vår, som er helt avhengig av å komme seg i seng tidligere ellers er dagen etter ødelagt. Og når dette skjedde kveld etter kveld kan man jo trygt si at sommeren ble ødelagt! 

Og nei, fungerer dårlig å prøve å holde leggetider på en campingplass når alle andre løpet rundt vogna og roper og skriker. De andre barna begynte også å le av barnet mitt da jeg prøvde å få henne inn tidligere. (Det var dette med folkeskikk...) 

Så nå har vi gitt opp campinglivet, i allefall for en periode! 

Anonymkode: 949db...9b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre sover lenge om morgningen og det fungerer flott for oss, men ble bare litt lei meg over at naboene satt og snakket om det til andre... til oss skryter de av barna og hvor snille og greie de er... ble satt ut jeg. Derfor jeg lurte på hvordan andre gjorde det.. 

 

hi

Anonymkode: c520b...fe6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dere som lar barna være oppe til 23/23/24, jeg regner med ungene ikke flyr rundt og skråler på den tiden? I så fall hadde jeg seriøst bråka som et bare det ved vogna deres grytidlig morgenen etter!!

Anonymkode: 6e93f...4a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungene mine skråler ikke, men mange andre gjør det.. i skrivende stund har en av naboene fest.... 

mine barn sovnet nå.. utenom minsten da, som har sovet siden 23.10. 

Litt fristende å klippe gress og støvsuge kl 8 imorgen. 

Anonymkode: c520b...fe6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Våre sover lenge om morgningen og det fungerer flott for oss, men ble bare litt lei meg over at naboene satt og snakket om det til andre... til oss skryter de av barna og hvor snille og greie de er... ble satt ut jeg. Derfor jeg lurte på hvordan andre gjorde det.. 

 

hi

Anonymkode: c520b...fe6

Snille og greie er de da sikkert uansett. Ingen blir automatisk snill av å ha fast leggetid året rundt.

Anonymkode: 2f226...fd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer ann på om vi reiser alene,reiser med noen som tar hensyn,eller om vi reiser med noen som kun tar hensyn til sine egne behov.

Reiser vi alene så hadde jeg lagt han 22-22.30 senest. Han er 6 år. Når vi har reist med søsteren min som har en på 6 år hun også,så har de vært oppe til 23.30 noe som egentlig er for sent for min gutt. Da har jeg er sur gutt som er veldig vanskelig å ha mer å gjøre pga for lite søvn.

Anonymkode: cd883...491

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er mange barn som er lenge oppe. Her er niåringen i seng 21-21.30 nå i ferien.

Anonymkode: aa32b...657

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har aldri vært på campingplass, men:

barna er 2 og 5 og vi prøver å legge dem til vanlig tid uansett. De våkner uansett mellom 6 og 7. 🙄

så våre er stort sett i seng rundt 19

Anonymkode: 0e4f3...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ungene mine skråler ikke, men mange andre gjør det.. i skrivende stund har en av naboene fest.... 

mine barn sovnet nå.. utenom minsten da, som har sovet siden 23.10. 

Litt fristende å klippe gress og støvsuge kl 8 imorgen. 

Anonymkode: c520b...fe6

Hvis unger lager lyd i seineste laget, da skyldes det lekenhet og ubetenksomhet. Ikke at de ønsker å plage andre eller berøve dem for søvn. 

Sånne som deg, derimot, er bare onde og slemme og vil at andre skal få det ubehagelig. Slutt å være en sånn person. Du har et valg.

Anonymkode: 2f226...fd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært på campingplass, men ser for meg at det er et sted som passer best for rause mennesker som ikke trenger rigide regler. Jeg ville ikke dratt dit hvis barna mine var avhengige av ro for å sove, og måtte enten legge seg innen en viss tid eller sove lenge om morgenen for at dagen skulle bli bra. Har vært på et resort i Danmark, og litt av sjarmen var at alle barna fløy rundt og lekte til langt over normal leggetid. Latter, lek og nye vennskap. Ferie er å bryte ut av faste mønster. Hadde vi voksne og/eller barna blitt mugne over lyd ville vil heller reist på hytta på fjellet.

Anonymkode: e3090...362

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis unger lager lyd i seineste laget, da skyldes det lekenhet og ubetenksomhet. Ikke at de ønsker å plage andre eller berøve dem for søvn. 

Sånne som deg, derimot, er bare onde og slemme og vil at andre skal få det ubehagelig. Slutt å være en sånn person. Du har et valg.

Anonymkode: 2f226...fd1

Ond og slem? Hvorfor? 

Anonymkode: c520b...fe6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 åringen kl 22-23

8,5 åringen : samme

 14 og 17 åringen legger seg når de ønsker,men vi vet alltid hvor de er

Anonymkode: b37b8...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ond og slem? Hvorfor? 

Anonymkode: c520b...fe6

Fordi du ikke er et lekende barn som glemmer å ta hensyn - du piner deg opp av senga med vilje for å vekke andre av ren hevnlyst.

Anonymkode: 2f226...fd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fordi du ikke er et lekende barn som glemmer å ta hensyn - du piner deg opp av senga med vilje for å vekke andre av ren hevnlyst.

Anonymkode: 2f226...fd1

Øhm.... alle naboene rundt meg hadde fest sammen. Langbord og greier rett utafor min vogn. De holdt det gående med rop og skrål til kl 02.30, mine fire barn sovnet sent pga bråk. 

Jeg skrev at det FRISTET å stå opp for å støvsuge/klippe plen kl 8. Ikke at jeg faktisk skulle det. 

Om det hadde vært barn som bråkte hadde jeg ikke akkurat brydd meg, men 20 voksne folk på fylla er ikke Ok når jeg har 4 barn som prøvde å sove. 

Anonymkode: c520b...fe6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Om det hadde vært barn som bråkte hadde jeg ikke akkurat brydd meg, men 20 voksne folk på fylla er ikke Ok når jeg har 4 barn som prøvde å sove

På hvilken måte synes du at DETTE problemet er relevant for spørsmålsstillingen i trådens tittel?

Anonymkode: 2f226...fd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det var noen som påpekte at jeg var ond og slem.. svarte på det. 

Anonymkode: c520b...fe6

Tråden handler ikke om voksnes fester, men om barnas leggetider. 

Du er vel heller ikke så fremmed for å være våken seint, siden du logger på nå...

Anonymkode: 2f226...fd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...