Anonym bruker Skrevet 11. juli 2018 #1 Skrevet 11. juli 2018 Gjerne uten lege og medikamenter. Anonymkode: 5dcb2...a0f
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2018 #2 Skrevet 11. juli 2018 Hei 😊 Jeg har diagnosene dysthymi og sosial fobi. Jeg går til samtaler ved Dps, der jeg får god hjelp til å bli bevisst mine tankemønstre og min indre kritiker, hvordan angsten min for at det skal bli tydelig for andre at det er noe grunnleggende galt med meg, styrer meg i stor grad, og hvordan jeg driver selvsabotasje og selvstraff i stor stil! Det er nyttig å se at alle disse mønstrene kan spores tilbake til hvordan jeg ble behandlet i oppveksten min.. min i det kritiker er ofte påfallende lik mine foreldres uttalelser, korrigeringer osv.. Jeg kan på det varmeste anbefale kognitiv terapi! Nå er det ikke slik at jeg helt og holdent har kommet meg ut av det, men jeg er på vei.. Jeg vil forresten også anbefale deg å lese Kristian Hall sin bok: glad igjen.. Jeg vet hvilken avgrunn du er i, men jeg vet også at det er fullt mulig å bli frisk... men det er et krevende stykke arbeid! Lykke til 😘 Anonymkode: a0708...4be
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2018 #3 Skrevet 11. juli 2018 Psykolog. Hjelp til å se ting på ny måte, se de tingene som måtte endres for at ting skulle føles bedre og overkommelig ut. Startet med en hobby, en aktivitet med lagspill. Fysisk aktivitet og sosialt. Opplevde mestring. Opplevde glede. Som reduserte trøstespising og lærte meg å spise mindre porsjoner mat. Gikk da ned åtte kilo, det hjalp også. Ryddet i økonomien, begynte å spare. Økonomisk trygghet. Sluttet etterhvert å røyke. Endret søvnmønster. Byttet jobb, med litt bedre betalt og kortere reisevei, gjør hverdagen mer overkommelig og jeg ble mindre sliten. Gjorde det slutt med samboer gjennom elleve år. Hadde så ryddig økonomi at jeg hadde råd til å sitte igjen med det splitter nye huset. Men på grunn av høyt lån er det ikke all verden til overs i måneden. Men jeg klarer meg. Har barna 50/50. Det er jo litt trist, men følger de tett opp i aktivitetene deres, så ser de noe ekstra på grunn av det. Samtidig som jeg har mer overskudd etter en uke med mest fokus på meg selv og hverdagen. Jobber litt lengre dager den uken/de dagene jeg ikke er med barna. Kan derfor ha kortere dager den uka de er hos meg. Har en ekstrajobb hvor jeg kan ta enkeltvakter når det passer seg sånn i helgen jeg ikke har barna. Da får vi råd til to fine ferier i året. Dette var jo ikke gjort over natten. Det var mange små og noen store ting som gjorde meg ulykkelig. Tok tak i en og en ting. Det er jo mulig å gjøre dette selv. Men jeg trengte hjelp til å finne disse små og store tingene. Følte også et ansvar for å følge opp ettersom en utenforstående hjalp meg. Anonymkode: 500ab...a54
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2018 #4 Skrevet 11. juli 2018 Sang. Har sunget i kor og etterhvert som solist i mange år. Tatt sangtimer og fordypet meg i musikken. Det gir mestring, og det åpner for en åndelig verden med noe som er større enn meg selv. Øveprosessen gir ro og krever konsentrasjon; det er en måte å meditere på. Anonymkode: a3f81...b8a
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2018 #5 Skrevet 11. juli 2018 Nå har ikke jeg vært der, men råder deg til å legge om kostholdet. Begynne å gå turer, trene. Sjekk om du mangler vitaminer i kroppen. Forskning har visst sammenheng med depresjoner og mangel på viktige vitaminer og mineraler. Søk på det. KanSkje du kan ta litt ekstra av det i en periode. Coaching har jeg hørt mange har god effekt av, pluss hypnose. Ellers bare bestemme seg for at sånn her skal jeg ikke ha det, og gjør små endringer i hverdagen for å komme deg opp igjen 🌷 Anonymkode: 5e5a7...cbd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå