Gå til innhold

Mat i svangerskap for å ikke legge siiinnsykt mye på seg.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har i tidligere svangerskap lagt på meg godt over 20 kg, har fortsatt et par igjen som ikke har gått bort. Er nå gravid igjen, trenger hjelp til tipspå hvordan spise uten at kg renner på. Er kvalm og sulten hele tiden, hva hjelper med lite kalorier?

Anonymkode: 2395e...175

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gikk opp 8 kg i graviditeten. Spiste rikelig med fett og proteiner og litt karbohydrater. Nøkkelen er ofte å kutte med på karbohydrater 

Anonymkode: f532f...6c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere tips? Det er ikke snakk om at jeg tenker å slanke meg mens jeg er gravid, bare ikke legge på meg unødvendig mye. Både for min og unden sin del

Anonymkode: 2395e...175

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spise normalt sunt, og bevege seg 🤷🏻‍♀️ Om du ellers spiser sunt så fortsett, man skal jo ikke gjøre noe anderledes (bortsett fra det man skal holde seg unna).

Jeg slet med bekken i begge mine, og gikk opp 20kg hver gang pga lite bevegelse og mye fysing. Men med normalt kosthold og daglig bevegelse etterpå gikk det greit tilbake. Innen 10mnd er jeg tilbake i str 36 Får man ikke beveget seg nok i graviditeten så kan man jo kompansere etterpå, men om man gjør «jobben» underveis så blir det sikkert lettere :) 

Anonymkode: 2882b...839

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la også på meg 20 kg første svangerskap og sleit med å gå med i vekt igjen. Da jeg ble gravid med nr 2 bestemte jeg at jeg ikke skulle la det skje igjen. Første trimester var vrient, pga kvalme, men prøvde så godt jeg kunne å spise normal, sunn mat, og unngå å "spise for to". Spiste minimalt med sjokolade og godteri, og drakk kun lettbrus.

Fra andre trimester ble det litt enklere, siden jeg kunne droppe mellommåltider uten å bli kvalm. Jeg var veldig streng på å telle kalorier, gikk tur flere ganger i uka + treningsstudio 2-3 dager i uka.

Jeg veide meg hver uke for å passe på at jeg ikke la på meg for mye per uke. Med førstemann la jeg gjerne på meg 1 kg per uke i lange perioder, mens med nr 2 la jeg på meg 100-400 gram per uke. Endte meg at jeg la på meg totalt 11 kg, og gikk ned igjen all vekten kun 6 uker etter jeg fødte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.7.2018 den 19.01, Anonym bruker skrev:

Jeg gikk opp 8 kg i graviditeten. Spiste rikelig med fett og proteiner og litt karbohydrater. Nøkkelen er ofte å kutte med på karbohydrater 

Anonymkode: f532f...6c1

Dette gjorde jeg også, gikk opp 8 kg. Hadde flat mage etter fødselen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 11.7.2018 den 21.16, Anonym bruker skrev:

Spise normalt sunt, og bevege seg 🤷🏻‍♀️ Om du ellers spiser sunt så fortsett, man skal jo ikke gjøre noe anderledes (bortsett fra det man skal holde seg unna).

Jeg slet med bekken i begge mine, og gikk opp 20kg hver gang pga lite bevegelse og mye fysing. Men med normalt kosthold og daglig bevegelse etterpå gikk det greit tilbake. Innen 10mnd er jeg tilbake i str 36 Får man ikke beveget seg nok i graviditeten så kan man jo kompansere etterpå, men om man gjør «jobben» underveis så blir det sikkert lettere :) 

Anonymkode: 2882b...839

Normalt sunt er litt skummelt å si for det kommer an på øyet som ser. Før trodde jeg at jeg spiste sunt , men jeg ser nå at jeg ikke gjorde det.

Mange tenker at en skive kneippbrød til frokost er sunt og at god morgen yoghurt er sunt, hvilket det ikke er, mye sukker i det

Anonymkode: f532f...6c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...