Anonym bruker Skrevet 11. juli 2018 #1 Skrevet 11. juli 2018 Nabogutten på åtte år fortalte meg at han spiller et spill der han dreper andre, slåss og så tar over borgen deres. Hvilket spill er dette og hvilken aldersgrense er det? Må si jeg reagerte på beskrivelsen og tenker dette er ikke han gammel nok til. Årsaken til at jeg spør er fordi han i tillegg har en adferd jeg reagerer på. Angst, eksplosivt sinne der han sier, nå blir jeg snart så sint at jeg ikke vet hva jeg gjør! I tillegg har han store sosiale problemer, klarer ikke leke i grupper og moren fortalte at BUP er involvert pga at han sliter. Men når han er rolig så er han en utrolig fin og empatisk gutt og kan leke i timesvis med min sønn på fem, og på noen områder er han veldig barnslig. Jeg har også reagert på at han har så skiftende humør, ene dagen er han rolig og harmonisk og super å ha på besøk, andre dager ser jeg omtrent det henger en mørk sky over hodet hans når han kommer gående, da vet jeg at jeg trolig må sende han hjem etter en time. Nå skal ikke jeg rope høyt om noe, men er det ikke grunn til å reagere når et så lite barn spiller «drepe-spill»? Og noen som vet hvordan det påvirker små barn å spille spill de ikke er modne for? Jeg har i utgangspunktet vært litt urolig for han da jeg ser han faller litt utenfor, og etter han fortalte om dette spillet i går så begynte jeg å tenke veldig. Forsøkte å finne noen gode artikler om dette men klarte ikke det. Anonymkode: 6e6bf...0c1
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2018 #2 Skrevet 11. juli 2018 Han spiller helt sikkert fortnite med 12-årsgrense. Anonymkode: ceecb...641
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2018 #3 Skrevet 11. juli 2018 Fornite 12 årsgrense, men de fleste på 6-7 år spiller det, ingen stress mener jeg Anonymkode: 6797e...716
Blondzilla Skrevet 11. juli 2018 #4 Skrevet 11. juli 2018 (endret) Er nok fortnite. Har selv en sønn på åtte som spiller dette, og det gjør alle kompisene hans også. Denne gutten blir nok derfor mer utenfor om han ikke kan spille dette spillet. Endret 11. juli 2018 av Blondzilla
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2018 #5 Skrevet 11. juli 2018 Er det virkelig OK å la en på åtte drepe så blodet spruter i et nettspill? Verden er gal. Anonymkode: 6e6bf...0c1
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2018 #6 Skrevet 11. juli 2018 Det er ikke en sammenheng mellom voldelig adferd og voldelige videospill. Anonymkode: de0d1...3f8
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2018 #7 Skrevet 11. juli 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke en sammenheng mellom voldelig adferd og voldelige videospill. Anonymkode: de0d1...3f8 Han er ikke voldelig. Skrev ikke det. HI Anonymkode: 6e6bf...0c1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå