Cybele Skrevet 9. juli 2018 #1 Skrevet 9. juli 2018 Er lektor og 35 og piss lei allerede. Alltid angra på at begi kle tok sykepleie 😳 Noen som har gjort det i vosken alder? Hvordan var det? Hvordan er livet som sykepleier?
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2018 #2 Skrevet 9. juli 2018 Begynte på utdannelsen når jeg var 31, er nå 38 og har aldri angret på det! Men jeg har jobbet i yrket i 16 år, først som ufaglært, så ble jeg fagarbeider og til slutt spl. Neste år tenkte jeg å ta videreutdanning i geriatri, siden det er det jeg jobber med😊 Jeg elsker jobben min, men endel angrer pga turnus, lønnen i forhold til arb. mengde og ansvar, og andre ting, så det er en avveining😊 Anonymkode: 01e6b...a76
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2018 #3 Skrevet 9. juli 2018 Kjør på! Det er helt topp, og det er en fordel å ha litt levd liv bak seg som sykepleierstudent. Jeg begynte da jeg var 42, og var langt fra eldst på kullet. Anonymkode: f5304...4db
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2018 #4 Skrevet 9. juli 2018 Skulle jeg valgt igjen hadde jeg aldri blitt sykepleier. Turnusliv (har sine fordeler, men oppveier ikke ulempene), ansvaret, underbemanning, lønn, stress, krav, mas og jag. Egoistiske leger, pasienter og pårørende, som tror de er de eneste i verden. Som klager over detaljer mens pasienten på naborommet går en alt for tidlig død i møte. Anonymkode: 6639c...543
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2018 #5 Skrevet 9. juli 2018 Du burde prøve å jobbe som assistent først, da får du et innblikk i hva du gir deg ut på.. Er selv både lektor og sykepleier, fordeler og ulemper med begge.. Anonymkode: 64e8e...525
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2018 #6 Skrevet 9. juli 2018 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Skulle jeg valgt igjen hadde jeg aldri blitt sykepleier. Turnusliv (har sine fordeler, men oppveier ikke ulempene), ansvaret, underbemanning, lønn, stress, krav, mas og jag. Egoistiske leger, pasienter og pårørende, som tror de er de eneste i verden. Som klager over detaljer mens pasienten på naborommet går en alt for tidlig død i møte. Anonymkode: 6639c...543 Det fine med å være sykepleier er at hvis du mistrives der du er finnes det utallige andre veier du kan gå og fremdeles være sykepleier. Anonymkode: f5304...4db
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2018 #7 Skrevet 9. juli 2018 Gå for drømmen din! Lykke til Anonymkode: e9f6d...abe
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2018 #8 Skrevet 9. juli 2018 50 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det fine med å være sykepleier er at hvis du mistrives der du er finnes det utallige andre veier du kan gå og fremdeles være sykepleier. Anonymkode: f5304...4db Er nok ikke så enkelt ser du. Anonymkode: 6639c...543
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2018 #9 Skrevet 9. juli 2018 Go for IT. Jeg har aldri angret. Har skaffet meg to videreutdanninger og nå har jeg en veldig spennende, selvstendig og variert jobb. Jeg liker turnus da. Anonymkode: 35c3d...457
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2018 #10 Skrevet 9. juli 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Er nok ikke så enkelt ser du. Anonymkode: 6639c...543 Jeg tar det liksom ikke ut av det blå, da. Det er ikke noe jeg finner på, liksom. Anonymkode: f5304...4db
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2018 #11 Skrevet 9. juli 2018 Men får du med deg lektorlønna når du begynner som sykepleier? Lektor er vel en master, og lønna deretter? Sorry, jeg er sykepleier selv og har vært det i snart 30 år. Hadde aldri valgt det opp igjen. Jobben er for så vidt trivelig og grei, men alt for mye å gjøre til tider. Vi har liksom ikke grenser for hvilke oppgaver vi skal utføre. Vaktmesteroppdrag på helg og husmoroppgaver... jobber på sykehjem da. Turnus er tungt, særlig med årene. Ferdig på jobb kl 22 og opp igjen kl 06. Og så repeat... Ser at folk sier du har så mange valg når du er sykepleier, men er ikke å komme utenom at de fleste jobber er turnus og pleie og at det ikke alltid er enkelt å komme seg unna dette. Har en datter som går lektor nå, hun har sommerjobb på sykehjem og sier hun aldri i verden kunne tenkt seg å bli sykepleier. Jeg vet jo ikke hvordan det er å jobbe som lektor, men at sykepleier er så mye bedre ser jeg ikke for meg altså. Anonymkode: a1e59...8e8
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2018 #12 Skrevet 9. juli 2018 Så lenge du er innstilt på å jobbe minimum todelt turnus, dvs jobbing på kvelder, helg og helligdager for en relativt dårlig lønn så kjør på! Skal du jobbe på sykehus må du regne med tredelt turnus. I tillegg er det kun 9 timer fra du går av kveldsvakt til du starter på dagvakt igjen, det er tøft! Men har du et stort ønske og kall om å hjelpe andre så kan det være verdt det. Jeg synes det er interessant og givende, men også mye stress, tungt fysisk og tungt sosialt siden man går glipp av endel med venner, familie og partner pga turnusjobbingen. Lønnen er jo heller ingenting å skryte av. Hadde personlig ikke valgt det om igjen nå. Anonymkode: dce7e...6ef
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2018 #13 Skrevet 9. juli 2018 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men får du med deg lektorlønna når du begynner som sykepleier? Lektor er vel en master, og lønna deretter? Sorry, jeg er sykepleier selv og har vært det i snart 30 år. Hadde aldri valgt det opp igjen. Jobben er for så vidt trivelig og grei, men alt for mye å gjøre til tider. Vi har liksom ikke grenser for hvilke oppgaver vi skal utføre. Vaktmesteroppdrag på helg og husmoroppgaver... jobber på sykehjem da. Turnus er tungt, særlig med årene. Ferdig på jobb kl 22 og opp igjen kl 06. Og så repeat... Ser at folk sier du har så mange valg når du er sykepleier, men er ikke å komme utenom at de fleste jobber er turnus og pleie og at det ikke alltid er enkelt å komme seg unna dette. Har en datter som går lektor nå, hun har sommerjobb på sykehjem og sier hun aldri i verden kunne tenkt seg å bli sykepleier. Jeg vet jo ikke hvordan det er å jobbe som lektor, men at sykepleier er så mye bedre ser jeg ikke for meg altså. Anonymkode: a1e59...8e8 Det er vel bedre om det er det du brenner for? Jeg jobber i hjemmesykepleien, har mest dagvakt og elsker jobben min. Anonymkode: f5304...4db
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2018 #14 Skrevet 10. juli 2018 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg tar det liksom ikke ut av det blå, da. Det er ikke noe jeg finner på, liksom. Anonymkode: f5304...4db Nei, det kan godt være dine erfaringer er sånn. Så bra for din del👍 Anonymkode: 6639c...543
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2018 #15 Skrevet 10. juli 2018 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Men får du med deg lektorlønna når du begynner som sykepleier? Lektor er vel en master, og lønna deretter? Sorry, jeg er sykepleier selv og har vært det i snart 30 år. Hadde aldri valgt det opp igjen. Jobben er for så vidt trivelig og grei, men alt for mye å gjøre til tider. Vi har liksom ikke grenser for hvilke oppgaver vi skal utføre. Vaktmesteroppdrag på helg og husmoroppgaver... jobber på sykehjem da. Turnus er tungt, særlig med årene. Ferdig på jobb kl 22 og opp igjen kl 06. Og så repeat... Ser at folk sier du har så mange valg når du er sykepleier, men er ikke å komme utenom at de fleste jobber er turnus og pleie og at det ikke alltid er enkelt å komme seg unna dette. Har en datter som går lektor nå, hun har sommerjobb på sykehjem og sier hun aldri i verden kunne tenkt seg å bli sykepleier. Jeg vet jo ikke hvordan det er å jobbe som lektor, men at sykepleier er så mye bedre ser jeg ikke for meg altså. Anonymkode: a1e59...8e8 Men du kan ikke sammenligne sykehjem og alle andre andre steder. Jeg har jobbet på sykehjem og kommer aldri til å gjøre det igjen. Nå jobber jeg på poliklinikk og her er det prosedyrer som står i fokus. Jeg kunne aldri gått tilbake til stell,dobesøk og mating igjen. Lønna for å jobbe kun dagtid og fri alle helger og helligdager er god nok for meg. Med 6 års annsinitet har jeg en grinnlønn på 560 000 i året. Vet at de på jobben min med full annsinitet og videreutdanning tjener mer enn meg. Det finnes så mange andre steder man kan jobbe som sykepleier enn på sykehjem. Anonymkode: 54f5d...0c5
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2018 #16 Skrevet 10. juli 2018 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Men får du med deg lektorlønna når du begynner som sykepleier? Lektor er vel en master, og lønna deretter? Sorry, jeg er sykepleier selv og har vært det i snart 30 år. Hadde aldri valgt det opp igjen. Jobben er for så vidt trivelig og grei, men alt for mye å gjøre til tider. Vi har liksom ikke grenser for hvilke oppgaver vi skal utføre. Vaktmesteroppdrag på helg og husmoroppgaver... jobber på sykehjem da. Turnus er tungt, særlig med årene. Ferdig på jobb kl 22 og opp igjen kl 06. Og så repeat... Ser at folk sier du har så mange valg når du er sykepleier, men er ikke å komme utenom at de fleste jobber er turnus og pleie og at det ikke alltid er enkelt å komme seg unna dette. Har en datter som går lektor nå, hun har sommerjobb på sykehjem og sier hun aldri i verden kunne tenkt seg å bli sykepleier. Jeg vet jo ikke hvordan det er å jobbe som lektor, men at sykepleier er så mye bedre ser jeg ikke for meg altså. Anonymkode: a1e59...8e8 Heldigvis finnes det flere plasser enn sykehjem,.der kunne jeg aldri jobbet.. Anonymkode: 01e6b...a76
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2018 #17 Skrevet 10. juli 2018 54 minutter siden, Anonym bruker skrev: Heldigvis finnes det flere plasser enn sykehjem,.der kunne jeg aldri jobbet.. Anonymkode: 01e6b...a76 Ikke noe galt med å jobbe på sykehjem, det er skrev jeg jo heller ikke. Mer ro og mindre stress der enn på sykehus, og trivelig arbeid med eldre. Sykehus eller sykehjem, TURNUS kommer du vanskelig utenom. Det er sjelden nyutdanna sykepleiere får en dagjobb direkte. Leste nylig en artikkel der det sto at senvakt etterfulgt av tidligvakt er mer belastende enn å gå natt. Det er rift om dagstillinger, ofte kreves det en del fex videreutdanning og da spørs det om en voksen dame som hi har ressurser til det på toppen av grunnutdanningen. Prøver bare å realitetsorientere hi. Sykepleieryrket er ikke rosenrødt enten man jobber her eller der. Anonymkode: a1e59...8e8
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2018 #18 Skrevet 10. juli 2018 ....Og så er jeg nysgjerrig på hvorfor hi er lei av å jobbe som lektor. Særlig fordi et av barna mine går den veien. Vet ikke som mye om yrket annet enn at det er undervisning, sikkert ikke bare herlighet det heller men hadde jeg kunnet velge på nytt har jeg tatt et yrkesvalg med mer «normal» arbeidstid i alle fall. En annen ting som er negativt med sykepleie er at du har lite innflytelse på egen arbeidssituasjon da det er pasientenes behov som dikterer arbeidshverdagen. Lav innflytelse over egen arbeidssituasjon er negativt for helsa og sannsynligvis medvirkende årsak til det høye sykefraværet i helse- og omsorg. Anonymkode: a1e59...8e8
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2018 #19 Skrevet 10. juli 2018 Jeg har vært sykepleier i snart 20 år, og er nå ferdig utdannet lærer. Jeg fortsetter IKKE som sykepleier, med tredelt turnus, press, dårlig kommuneøkonomi,møte ungene i døra, jobbe julekvelder,17.mai og alle dager de har fri,jage etter vakter fordi du aldri får en full stilling. I dette yrket kan du i verste fall ta livet av noen om du gjør en feil,det kan du strengt tatt ikke gjøre som lærer. Anonymkode: 4bd52...4a1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå