Gå til innhold

Kremasjon....noen som vet?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan en person bli liggende over lengre tid uten å bli kremert? Og hva skjer om de leverer ut vedkommende til feil person? Vet jeg spør rart nå...

Anonymkode: 3154f...c7c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ligge på kjøl i en god del uker ja, dette gjøres feks ved obduksjon. 

Usikker på hva du mener. Mener du om de gir ut feil urne med aske? Det tror jeg ikke er et vanlig problem og skjer nok uhyre sjelden

Anonymkode: bd6fe...658

Skrevet

Mamma lå i flere måneder før hun ble sent til Sverige for kremasjon 

Anonymkode: 6dd8d...7cd

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Mamma lå i flere måneder før hun ble sent til Sverige for kremasjon 

Anonymkode: 6dd8d...7cd

Lå hvor da? Ikke på krematoriet vel?

Anonymkode: 3154f...c7c

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kan en person bli liggende over lengre tid uten å bli kremert? Og hva skjer om de leverer ut vedkommende til feil person? Vet jeg spør rart nå...

Anonymkode: 3154f...c7c

De fleste blir faktisk liggende i uker, kanskje måneder, fordi krematoriene har kø. Og fordi de nettopp har rutiner som skal forhindre at asken forveksles med en annen persons aske. Jeg fikk "snike i køen" da mannen min døde, og fikk kremasjonen gjennomført innenfor 2 uker. Og da var de kjempesnabbe, i forhold til hva de pleide, skjønte jeg. (Grunnen var at han hadde opprinnelse i et annet land, og den delen av familien som holder til i hjemlandet ba om å få ha minnestund med urnenedsettelse en bestemt dag. For å rekke det måtte krematoriet virkelig hoppe bukk over køen, vanlige regler og en masse red tape, men de fikk det til.) 

Anonymkode: 2d117...1a9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...