Gå til innhold

Aleneforsørger under utdanning - overgangsstøbad

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Hvis man er under utdanning og har hatt forlenget overgangsstønad i 5 år, kan man da få den forlenget ut skoleåret (9 mnd ekstra) i påvente av ferdig utdanning/jobb etter utdanning?

Da blir overgangsstønad tilsammen 5 år og 9 mnd i tilfelle.

Anonymkode: 48d8b...212

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring nav å spør

Anonymkode: b7ebf...358

Skrevet

Hun jeg snakket med var usikker, derfor jeg spør om noen vet/har vært borti det her inne.

HI

Skrevet

Den blir utvidet ved nødvendig utdanning, så om du egentlig er ferdig, men bygger på videre, tviler jeg på det. Og jobbsøking må du begynne med før du er ferdig på skolen, så du kan gå rett fra skole og i jobb.

Anonymkode: 79b41...d91

Skrevet

Nei. Maks er maks. 

Anonymkode: 2a57c...4b4

Skrevet

Tanken er vel å gå rett fra skole og ut i arbeid. Tror ikke du får den ytterligere forlenget. 

Jeg har hatt OS i 3 år tidligere, og fikk den nå tilbake siden jeg er under utdanning. 

Anonymkode: d8d03...e63

Skrevet

Du kan i teorien få det. Står egentlig ganske tydelig på nav sin side.

Anonymkode: 541c5...028

Skrevet

Jeg fikk utvidet pga jeg har barn med særskilte behov, som igjen gjorde at jeg ble forsinket i min utdannelse

Anonymkode: 7fabc...3b5

Skrevet

Tingen er at jeg tar en bachelorgrad og overgangsstønaden min har jeg hatt i 5 år midt i mitt siste studieår. Har ikke tenkt å ta master.

Har fått godkjent nødvendig utdanning av nav til juni 2020, men jeg har hatt overgangsstønaden min i 5 år i oktober 2019, og lurer da på om jeg kan få den forlenget til jeg er ferdig med utdannelsen i juni 2020?

Hi

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tingen er at jeg tar en bachelorgrad og overgangsstønaden min har jeg hatt i 5 år midt i mitt siste studieår. Har ikke tenkt å ta master.

Har fått godkjent nødvendig utdanning av nav til juni 2020, men jeg har hatt overgangsstønaden min i 5 år i oktober 2019, og lurer da på om jeg kan få den forlenget til jeg er ferdig med utdannelsen i juni 2020?

Hi

Dersom du har omsorgen for flere enn to barn eller ble alene med barn før du fylte 18 år, kan den forlenges i inntil tre år. 

Anonymkode: 541c5...028

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...