Anonym bruker Skrevet 9. juli 2018 #1 Skrevet 9. juli 2018 Litt klønete overskrift men saken er den at vår datter er bestevenninne med to andre jenter i klassen. De har hengt sammen siden første klasse og går nå i sjette. Vi foreldre har alltid hatt god tone og trives sammen vi mammaene. Nå hadde vi en episode for noen måneder siden hvor de to andre plutselig rottet seg sammen og var nokså ufine med vår. Hun pleier aldri bry seg om slikt, men denne gangen ville hun vi skulle snakke med de andre foreldrene. Jeg forklarte de to andre mammaene hva som hadde skjedd. Hun ene så det veldig godt og tok det opp med sin. Hun andre gjorde ikke det tydeligvis for hun har sluttet å snakke til meg. Total stillhet. Jentene leker sammen som før, men mammaen er totalt forandret. Det rare er at hun er den første som gir beskjed om hun mener noe er urettferdig eller noe er sagt feil av jentene. Hva gjør jeg? Savner henne jo men føler ikke at jeg har gjort noe galt... Anonymkode: 76f26...b18
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2018 #2 Skrevet 9. juli 2018 Da lar du det bare være. Så lenge jentene leker fint er det det viktigste. Så kan hu sitter der å være fornærmet eller hva hun nå enn er. Er ikke sikkert det handler om det du sa heller, mulig det skjer endre ting i livet hennes akkurat nå. La det uansett være. Kanskje kommer hun tilbake. Anonymkode: b464b...683
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2018 #3 Skrevet 9. juli 2018 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da lar du det bare være. Så lenge jentene leker fint er det det viktigste. Så kan hu sitter der å være fornærmet eller hva hun nå enn er. Er ikke sikkert det handler om det du sa heller, mulig det skjer endre ting i livet hennes akkurat nå. La det uansett være. Kanskje kommer hun tilbake. Anonymkode: b464b...683 Snakk med henne. Beklag hvis hun følte det du så som et angrep og forklar at det ikke var det som var meningen. Fortell at det ikke var meningen å såre henne. Anonymkode: 46878...d97
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2018 #4 Skrevet 9. juli 2018 Jeg ville hverken beklaget eller latt det fare. Jeg vill holdt meg litt på midten.. Spør om det er noe. Atvdet derfra. Anonymkode: 6b038...15c
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2018 #5 Skrevet 9. juli 2018 Ville vel vært litt avventende, mulig hun har blitt fornærmet alle takler ikke kritikk av egne barn. Samtidig kan det og være andre ting, kanskje har det vært lignende episoder før uten at hun har gjort noe ut av det. Om dere alle tre har vært gode venner så kan du vel forhøre deg litt hos den tredje av mødrene. Anonymkode: 1a80b...12a
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2018 #6 Skrevet 9. juli 2018 De er sjetteklassinger og dere driver mikrostyring av relasjonene og adopterer også tilsvarende med de respektive foreldrene - ikke rart dere får krenkede barn. Anonymkode: 776eb...a0b
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2018 #7 Skrevet 9. juli 2018 Sånn er det her å ! Den ene mora tåler ikke kritikk av eget barn! Vi går ut og inn som venner og barnet er sånn det å. Veldig vanskelig og veldig sårt siden vi har vært gode venner i så mange år. Nå kjenner jeg at vi bare kutter ut vennskapet. Barna leker sammen enda da Anonymkode: 716ad...45b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå