Gå til innhold

Personnummer baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når får man det? Og hvor? Altinn? I posten? 

Anonymkode: 4f023...bbb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har et 11 dager gammelt barn som ikke har fått fødselsnummer. Så du google-person over her: Google har ikke alltid rett.

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har et 11 dager gammelt barn som ikke har fått fødselsnummer. Så du google-person over her: Google har ikke alltid rett.

Det står 80%, nå må du lese før du hamrer løs på tastaturet.  Resten får det da på gamlemåten. I de tilfeller der far ikke er med på sykehuset og signerer må det vel gjøres på den gamle måten. 

Poenget er at Google gir svar på det meste. 

Anonymkode: fa01e...1c8

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det står 80%, nå må du lese før du hamrer løs på tastaturet.  Resten får det da på gamlemåten. I de tilfeller der far ikke er med på sykehuset og signerer må det vel gjøres på den gamle måten. 

Poenget er at Google gir svar på det meste. 

Anonymkode: fa01e...1c8

Ja, det har Google, men det er ikke noe galt i å spørre andre heller.

Anonymkode: 26391...a11

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er litt unødvendig å spørre om noe du lett finner svaret på selv - særlig når du åpenbart har tilgang på internett 🙂

Anonymkode: 9cc8d...44c

Skrevet

Finner ikke svaret. Lurer fremdeles på når og hvordan baby får fødselsnummer..

Skrevet

Må søke skatteetaten om navn, og når dette er godkjent får du personnummer. 

Anonymkode: 59572...7ea

Skrevet

Det står vel på fødselsattesten som mam mottar når man har fått godkjent navn? 

Skrevet

Trodde man fikk personnummer før navn...

Skrevet
På 9.7.2018 den 11.18, Anonym bruker skrev:

Neida, men det handler om både selvstendighet og ikke minst kildekritikk. Spørre om slikt som man ikke nødvendigvis finner svaret på? Kan være lurt. Spørre om slikt som er enkelt å Google, hvor man ikke kan stole på svarene man får? Det skjer ganske ofte her inne at det blir gitt svar som er bastante og helt åpenbart feil. Da er det bedre å gå rett til kilden :)

Anonymkode: a58d0...e2b

Skrevet

Det står i Altinn der man velger navn. Fødte for tre uker siden og regner med at de ikke har endret på det siden da 😛

Anonymkode: 13e72...ea7

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det står i Altinn der man velger navn. Fødte for tre uker siden og regner med at de ikke har endret på det siden da 😛

Får du melding på altinn om at du kan velge navn? Finner nemlig ingen steder på altinn hvor jeg kan velge navn. Virker som om systemet er tregt for mitt vedkommende og at jeg ikke har fått informasjon i altinn om at jeg har fått er barn, hvis du skjønner 😆 Hilsen ubrukelig mamma til 12 dager gammel baby 

Skrevet

Sønnen min fikk et personnr ganske raskt på barsel men vi fikk brev fra folkeregisteret litt senere med et helt annet personnr. Men dette var i 2013

Anonymkode: 1e96a...9bb

Skrevet

tok 3 uker her i 2013

Anonymkode: 1d23a...4d5

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Får du melding på altinn om at du kan velge navn? Finner nemlig ingen steder på altinn hvor jeg kan velge navn. Virker som om systemet er tregt for mitt vedkommende og at jeg ikke har fått informasjon i altinn om at jeg har fått er barn, hvis du skjønner 😆 Hilsen ubrukelig mamma til 12 dager gammel baby 

Fikk melding fra Altinn under et døgn etter fødsel. Kanskje du bør kontakte fødestedet og si at du ikke har hørt noe? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...