Anonym bruker Skrevet 8. juli 2018 #1 Skrevet 8. juli 2018 Jeg har slitt med spiseforstyrrelsene siden ungdomsskolen. Selv om Der flere år siden jeg egentlig ble «frisk», har det siste året vært preget av mye overspising/trøstespising etter en hendelse i nær familie.. Før kunne det skje innimellom som en utskeielse. Nå skjer det faktisk hver eneste dag og jeg blir så sliten av det. Skammen blir bare større og større. Jeg har ikke klart å innrømme for meg selv at det er et så stort problem som det faktisk er blitt.. Jeg hater mat,,, men elsker det likevel. Det er utrolig vanskelig for meg å snakke om dette, for jeg burde jo klare dette selv.. Men hva sier man når man ringer legekontoret? Er det nok å si at man ønsker legetime ? Uff, høres sykt dramatisk ut ser jeg.. Men men.. Føler jeg binder meg til Å ringe legen når jeg forteller det til «noen».. Anonymkode: 2dd2e...5ae
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2018 #2 Skrevet 9. juli 2018 Bestill time på nett! Da slipper du å utlevere deg til en helsesekretær. Logg deg inn på www.besoklegen.no. Der kan du skrive svært kort hva det gjelder også. 50 tegn. Skriv bare f.eks. "problemer med overspising". Bruker nesten alltid den, greit å slippe helsesekretæren. Lykke til! Gratulerer med avgjørelsen. Anonymkode: 47b00...6ef
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2018 #3 Skrevet 9. juli 2018 Du ringer legekontoret å sier du skal ha en time. Ingen på vårt kontor spør hva det gjelder når jeg bestiller time. Anonymkode: 1a759...ee1
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2018 #4 Skrevet 9. juli 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Du ringer legekontoret å sier du skal ha en time. Ingen på vårt kontor spør hva det gjelder når jeg bestiller time. Anonymkode: 1a759...ee1 De fleste spør - for å kunne vurdere hastegrad. Skulle vare mangle egentlig. Lurer du på du har magesår bør du prioriteres før en som vil fjerne fotvorter..... HI; si at du ønsker en samtale ift spiseforstyrrelser. Anonymkode: b1fc5...cca
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2018 #5 Skrevet 9. juli 2018 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Du ringer legekontoret å sier du skal ha en time. Ingen på vårt kontor spør hva det gjelder når jeg bestiller time. Anonymkode: 1a759...ee1 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har slitt med spiseforstyrrelsene siden ungdomsskolen. Selv om Der flere år siden jeg egentlig ble «frisk», har det siste året vært preget av mye overspising/trøstespising etter en hendelse i nær familie.. Før kunne det skje innimellom som en utskeielse. Nå skjer det faktisk hver eneste dag og jeg blir så sliten av det. Skammen blir bare større og større. Jeg har ikke klart å innrømme for meg selv at det er et så stort problem som det faktisk er blitt.. Jeg hater mat,,, men elsker det likevel. Det er utrolig vanskelig for meg å snakke om dette, for jeg burde jo klare dette selv.. Men hva sier man når man ringer legekontoret? Er det nok å si at man ønsker legetime ? Uff, høres sykt dramatisk ut ser jeg.. Men men.. Føler jeg binder meg til Å ringe legen når jeg forteller det til «noen».. Anonymkode: 2dd2e...5ae 5 timer siden, Anonym bruker skrev: De fleste spør - for å kunne vurdere hastegrad. Skulle vare mangle egentlig. Lurer du på du har magesår bør du prioriteres før en som vil fjerne fotvorter..... HI; si at du ønsker en samtale ift spiseforstyrrelser. Anonymkode: b1fc5...cca Takk for deres tips. Fortsatt ikke klart å ordne meg time. Motivasjonen er ikke den samme som i natt. Er så typisk. Men jeg må få det til. Kanskje det letteste er å bestille over nett, da slipper jeg eventuelle ubehagelige spm som setter meg ut. Der er helt sykt hvor pysete jeg ble, men jeg kjenner det er en del fordi skammen som gnager.. Anonymkode: 2dd2e...5ae
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2018 #6 Skrevet 9. juli 2018 Her kan du bare gå inn på nettsiden til legesenteret og bestille time, velge hvilke dager som passer best osv og skrive noen ord om hva det gjelder. Så får du en sms med time. Ingen stiller noen spørsmål. Jeg har gjort det flere ganger for å slippe stå i telefonkø, skriver da bare at det gjelder oppfølging (jeg har en kronisk sykdom). Du kan bare skrive at det gjelder en samtale om spiseproblemer. Anonymkode: 17823...3ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå