Gå til innhold

Når slutte på p-piller ? Gått på i 2 år...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :) vi tenker å prøve på nr.3 men er veldig usikker på når jeg bør slutte på p-pillen før vi evt starter å prøve???? Noen erfaringer?

Anonymkode: df4c0...5a8

Skrevet

Det er veldig forskjellig hvor fort man kommer i normal syklus etter pillestopp. For min del var jeg i normal syklus med en gang, mens noen kan det gå flere måneder for. 😊 Man kan heller laste ned en app og loggføre når man har mensen, og dermed finne ut når du har EL, og bruke det som en "prevensjon".

Skrevet

Sluttet for 3 mnd siden.

skal prøve på nr. 3 på august 🙂 

Anonymkode: bf6b6...98d

Skrevet

20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hei :) vi tenker å prøve på nr.3 men er veldig usikker på når jeg bør slutte på p-pillen før vi evt starter å prøve???? Noen erfaringer?

Hvis dere har blitt enige og er klar for en tredje, ville jeg ha sluttet på pillen når nåværende brett er ferdig😊 Vet jo aldri med syklusen når en slutter, så det kan jo en stund før alt klaffer i verste fall..

Selv sluttet jeg på pillen i mai og er i pp2, uregelmessig syklus. Håper og tror at syklusen ikke er så alt for ille når de har vært på 24 og 19 dager så langt😊

Skrevet

Håper egentlig  å bli gravid mellom september-desember..så var så usikker på om jeg bare burde slutte med en gang så kroppen får «justert seg» litt først..Har blitt veldig fort gravid med de to første..

Bruker dere el-test helt fra pillestopp da?🤔 

Skrevet

Jeg ville sluttet nå og unngått eller brukt kondom frem til prøvestart:) 

Jeg bruker el tester for å kartlegge syklusen, men det er fordi jeg liker å følge med på når ting skjer. Så det velger du selv om du vil begynne med nå eller når dere starter med prøvingen, eller om du velger å ikke teste i det hele tatt. 

• 2 uker senere...
Skrevet
På ‎10‎.‎07‎.‎2018 den 11.58, Anonym bruker skrev:

Håper egentlig  å bli gravid mellom september-desember..så var så usikker på om jeg bare burde slutte med en gang så kroppen får «justert seg» litt først..Har blitt veldig fort gravid med de to første..

Bruker dere el-test helt fra pillestopp da?🤔 

Er nr 3 her og, og ble gravid på første forsøk og før egentlig forsøk på de to andre. Men traff ikke første forsøk nå, er inn i pp 2 nå, men får ikke prøvd så ser frem til pp 3 selv om det er lenge å vente :S   jeg ville slutta nå så du kan kartlegge syklusen din så du er klar når du vil :)

• 4 uker senere...
Skrevet

Hvilken app bruker dere??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...