Gå til innhold

Når slutte på p-piller ? Gått på i 2 år...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei :) vi tenker å prøve på nr.3 men er veldig usikker på når jeg bør slutte på p-pillen før vi evt starter å prøve???? Noen erfaringer?

Anonymkode: df4c0...5a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er veldig forskjellig hvor fort man kommer i normal syklus etter pillestopp. For min del var jeg i normal syklus med en gang, mens noen kan det gå flere måneder for. 😊 Man kan heller laste ned en app og loggføre når man har mensen, og dermed finne ut når du har EL, og bruke det som en "prevensjon".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sluttet for 3 mnd siden.

skal prøve på nr. 3 på august 🙂 

Anonymkode: bf6b6...98d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hei :) vi tenker å prøve på nr.3 men er veldig usikker på når jeg bør slutte på p-pillen før vi evt starter å prøve???? Noen erfaringer?

Anonymkode: df4c0...5a8

Hvis dere har blitt enige og er klar for en tredje, ville jeg ha sluttet på pillen når nåværende brett er ferdig😊 Vet jo aldri med syklusen når en slutter, så det kan jo en stund før alt klaffer i verste fall..

Selv sluttet jeg på pillen i mai og er i pp2, uregelmessig syklus. Håper og tror at syklusen ikke er så alt for ille når de har vært på 24 og 19 dager så langt😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper egentlig  å bli gravid mellom september-desember..så var så usikker på om jeg bare burde slutte med en gang så kroppen får «justert seg» litt først..Har blitt veldig fort gravid med de to første..

Bruker dere el-test helt fra pillestopp da?🤔 

Anonymkode: df4c0...5a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sluttet nå og unngått eller brukt kondom frem til prøvestart:) 

Jeg bruker el tester for å kartlegge syklusen, men det er fordi jeg liker å følge med på når ting skjer. Så det velger du selv om du vil begynne med nå eller når dere starter med prøvingen, eller om du velger å ikke teste i det hele tatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

På ‎10‎.‎07‎.‎2018 den 11.58, Anonym bruker skrev:

Håper egentlig  å bli gravid mellom september-desember..så var så usikker på om jeg bare burde slutte med en gang så kroppen får «justert seg» litt først..Har blitt veldig fort gravid med de to første..

Bruker dere el-test helt fra pillestopp da?🤔 

Anonymkode: df4c0...5a8

Er nr 3 her og, og ble gravid på første forsøk og før egentlig forsøk på de to andre. Men traff ikke første forsøk nå, er inn i pp 2 nå, men får ikke prøvd så ser frem til pp 3 selv om det er lenge å vente :S   jeg ville slutta nå så du kan kartlegge syklusen din så du er klar når du vil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...