Mrs. Kaizer Skrevet 8. juli 2018 #1 Skrevet 8. juli 2018 Hvordan er det å få tak glutenfri mat? Noen som vil dele erfaringer? Vi skal til Pula. Tenker både resturanter og matbutikker.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2018 #3 Skrevet 9. juli 2018 Synes det går fint. Ikke godt utvalg i matbutikkene (vi er alltid i de mindre byene langs Makarska-rivieraen, og matbutikkene der er små), så til frokost spiser jeg yoghurt og egg/eggerøre, hvis jeg ikke har med knekkebrød eller brød hjemmefra. Å spise ute på restaurant er greit nok. Mye rene fiske- og kjøttretter, så det er jo naturlig glutenfritt. Ikke alltid de skjønner helt med en gang, men ved å forklare litt for dem så ordner de. Fint land for cøliakere, men likevel ikke mye glutenfrie alternativer til brød, boller, kjeks osv. Middagene jeg pleier å spise er salater, fiskeretter og rene kjøttretter. Mye av pølsene de har inneholder gluten, men med så mye "ren" (naturlig glutenfritt) mat går det ganske fint Ta gjerne med oversettelseskort fra NCF Anonymkode: bf6b3...ac5
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2018 #4 Skrevet 9. juli 2018 Vi er i Pula nå, interspar på City mall har ganske bra utvalg i glutenfrie produkter. De andre butikkene er jeg usikker på, men regner med at de som er forholdsvis store har litt utvalg. Den første kvelden var vi å spiste pizza på Jupiter. Det gikk det an å få glutenfri pizza. Er nok mulig på andre restauranter også, men la spesielt merke til det der. Håper du finner det du trenger og at dere får det fint på tur 🌞 Anonymkode: 0e761...655
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå