Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det å få tak glutenfri mat? Noen som vil dele erfaringer? Vi skal til Pula. Tenker både resturanter og matbutikker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det går fint. Ikke godt utvalg i matbutikkene (vi er alltid i de mindre byene langs Makarska-rivieraen, og matbutikkene der er små), så til frokost spiser jeg yoghurt og egg/eggerøre, hvis jeg ikke har med knekkebrød eller brød hjemmefra. Å spise ute på restaurant er greit nok. Mye rene fiske- og kjøttretter, så det er jo naturlig glutenfritt. Ikke alltid de skjønner helt med en gang, men ved å forklare litt for dem så ordner de. Fint land for cøliakere, men likevel ikke mye glutenfrie alternativer til brød, boller, kjeks osv. Middagene jeg pleier å spise er salater, fiskeretter og rene kjøttretter. Mye av pølsene de har inneholder gluten, men med så mye "ren" (naturlig glutenfritt) mat går det ganske fint :) Ta gjerne med oversettelseskort fra NCF ;)

Anonymkode: bf6b3...ac5

Skrevet

Vi er i Pula nå, interspar på City mall har ganske bra utvalg i glutenfrie produkter. De andre butikkene er jeg usikker på, men regner med at de som er forholdsvis store har litt utvalg.

Den første kvelden var vi å spiste pizza på Jupiter. Det gikk det an å få glutenfri pizza. Er nok mulig på andre restauranter også, men la spesielt merke til det der.

Håper du finner det du trenger og at dere får det fint på tur 🌞

Anonymkode: 0e761...655

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...