Gå til innhold

Tips til sommerferien 2019


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg elsker å planlegge ferier og har begynt å tenke på sommeren 2019. Vi er to voksne og et barn som da vil være nesten 4. Tror dere noe av dette kunne være fint/lurt, eller bortkastet?

  • Sør-Korea
  • Cruise i Karibien
  • Reise gjennom Estland, Latvia og Litauen med tog

Anonymkode: d61a7...170

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selv ville jeg valgt å utsette cruise til barnet var eldre. Kanskje når barnet er 7-9 år

Anonymkode: f9253...488

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selv ville jeg valgt å utsette cruise til barnet var eldre. Kanskje når barnet er 7-9 år

Anonymkode: f9253...488

Det er det jeg tenker, også, at en slik ferie dessverre er mer for oss voksne. Men vil gjerne gjøre noe mer spennende en "syden", Dyreparken osv.

Anonymkode: d61a7...170

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cruise er fandens verk, og jeg håper det forbys.

De baltiske landene er ikke akkurat et fruktfat.

Barnets alder har ikke noe å si. Jeg har reist med arvingen siden tidenes morgen, og det har utelukkende vært bra for begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Fru Banderas skrev:

Cruise er fandens verk, og jeg håper det forbys.

De baltiske landene er ikke akkurat et fruktfat.

Barnets alder har ikke noe å si. Jeg har reist med arvingen siden tidenes morgen, og det har utelukkende vært bra for begge.

Hva anbefaler du basert på egne erfaringer? Alle tips mottas med takk!

Anonymkode: d61a7...170

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville valgt Sør-Korea. Cruise er veldig lite miljøvennlig og ganske harry. Togtur gjennom de baltiske landene frister svært lite. Det er liksom ingen rød tråd i ønskene dine, hvordan kom du fram til disse tre alternativene? 

Anonymkode: 7b263...372

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ville valgt Sør-Korea. Cruise er veldig lite miljøvennlig og ganske harry. Togtur gjennom de baltiske landene frister svært lite. Det er liksom ingen rød tråd i ønskene dine, hvordan kom du fram til disse tre alternativene? 

Anonymkode: 7b263...372

Jeg prøvde å tenke ut litt forskjellig typer ferier. 🙈 Vil også gjerne besøke Japan, men tenker at å besøke Sør-Korea og Japan på samme tur blir litt mye. Andre feriedrømmer inkluderer New Zealand og Maldivene.

Anonymkode: d61a7...170

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan ta biltog fra Hamburg ned til grensen mot Slovenia(Villach) Defra kan dere kjøre litt rundt i Slovenia, Kroatia, Italia eller i andre land rundt. Mase spennende og se og fine bademuligheter også.

Et annet tips er å dra til England, starte i London(ta noen dager der) og dra ned til sørengland hvor det er sydlig stemning i kystbyene. Fra Portsmouth går det ferje over til Frankrike (Normandie) eller til Spania(Santander)

Anonymkode: d5b54...00e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytter ikke å dra på noen av de turene der når ungen er 4 år, da vil unger bade ikke dra på togtur gjennom de baltiske landene, Cruise hadd jeg aldri reist på før min 10år, og Sør-Korea som er på andre siden av kloden hvor det tar min 48 timer å komme.

Reis til Mallorca, der vil ungen ha det kjekt.

Anonymkode: 30675...8a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hva anbefaler du basert på egne erfaringer? Alle tips mottas med takk!

Anonymkode: d61a7...170

Var på togtur da kid'n var fem, og da startet vi i Amsterdam, og endte i Zagreb, Kroatia. Den beste ferien noen sinne, var borte i nesten åtte uker. All reise gikk helt knirkefritt, men nå er min kid oppvokst som sigøyner nesten, og vi er begge charter-allergiske.

Jeg elsker Balkan. Altså ikke de baltiske landene, men Balkan (Bosnia, Serbia osv.). Fantastiske steder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nytter ikke å dra på noen av de turene der når ungen er 4 år, da vil unger bade ikke dra på togtur

Anonymkode: 30675...8a0

Det kommer an på hva slags unge du har. Her har det aldri vært noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.7.2018 den 23.16, Anonym bruker skrev:

Nytter ikke å dra på noen av de turene der når ungen er 4 år, da vil unger bade ikke dra på togtur gjennom de baltiske landene, Cruise hadd jeg aldri reist på før min 10år, og Sør-Korea som er på andre siden av kloden hvor det tar min 48 timer å komme.

Reis til Mallorca, der vil ungen ha det kjekt.

Anonymkode: 30675...8a0

Vi skal til Mallorca i år, charter. 🙈

Anonymkode: d61a7...170

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.7.2018 den 23.31, Fru Banderas skrev:

Var på togtur da kid'n var fem, og da startet vi i Amsterdam, og endte i Zagreb, Kroatia. Den beste ferien noen sinne, var borte i nesten åtte uker. All reise gikk helt knirkefritt, men nå er min kid oppvokst som sigøyner nesten, og vi er begge charter-allergiske.

Jeg elsker Balkan. Altså ikke de baltiske landene, men Balkan (Bosnia, Serbia osv.). Fantastiske steder!

Tror ikke vi får til 8 uker, men takk for tipsene! 👍

Anonymkode: d61a7...170

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 måneder senere...

Er enig i at Balkan er utrolig fint. Et land som ikke veldig mange norske drar til er Serbia, noe som faktisk er litt trist med tanke på hvor utrolig fint det er. Det landet kan by på mye, også er det så utrolig hyggelige folk!!😃

Anonymkode: 8b1b6...34a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle de turene du nevner er for voksne. En 4-åring har ingen slike behov. En 4-åring er ikke lei av Syden eller dyreparken. Å ta toget en stasjon og gå på oppdagelse der man kommer, kjøpe en is og så dra hjem igjen er en superduper utflukt for en 4-åring. En 4-åring er stadig i gang med å oppdage sin hjemlige verden. Sydkorea og Latvia er ikke noe de kommer til å skjønne mye av eller lære mye av. Lange tog-eller flyture er bare slitsomt for barnet. Å sitte stille hele dagen og se ut vinduet er ikke naturlig oppførsel for et barn på den alderen.

Ta på biltur med mange stopp i Norge. Ta kortere togturen og opplev verden der dere kommer. Besøk familie eller dra på en hytte hvor barnet kan leke fritt hele dagen. Slike ferier gir mening for en 4-åring. 

Anonymkode: 7d6af...349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager å si det, men de tre alternativene du kom frem til høres ut som en tur for kun mor og far, hvor barnet bare er med på lasset. En fireåring vil nok ha mye mer glede av en ferie hvor det er lekeplass og unger i nærheten. Spesielt når dere reiser uten andre barn. -

Kan jo for eksempel leie hytte på campingplass i Danmark + tur til legoland

Har vært om et ganske vanvittig stort badeland i.. Tyskland kanskje? 

Ellers hvis man reiser med andre barn er jeg veldig glad i å leie hytte i skogen eller ta med teltet å kjøre rundt, finne fine steder og slå leir for en natt eller to, også kjøre videre! :)

Anonymkode: 07770...55c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hvordan du tenker HI, er ganske lei av sydenturer hvor alt er lagt opp for barn og folk ligger langflate ved bassenget.

Men det er viktig at ferien blir fin for alle. Kanskje går det an å dra til Italia eller Frankrike og reise litt rundt, legge opp slik at det blir både bading og lekeplass og noe som de voksne også koser seg med.

Anonymkode: d5b54...00e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...