Anonym bruker Skrevet 8. juli 2018 #1 Skrevet 8. juli 2018 Er i det eksistensielle hjørnet etter å ha vært i begravelsen til en ung mamma før helgen.. Hva tror dere er meningen med livet? Anonymkode: a7140...9cd
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2018 #2 Skrevet 8. juli 2018 Å ta vare på familie, venner og andre medmennesker. Hjelpe hverandre til et best mulig liv mens vi er her. Anonymkode: 67b16...deb
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2018 #3 Skrevet 8. juli 2018 Jeg tror ikke det finnes en stor, bakenforliggende mening. Jeg tror vi er resultater av biologi og evolusjon og tilfeldigheter. Den korte tiden vi finnes bør vi prøve å gi noe godt videre til andre og slik begrense omfanget av smerte i verden. Anonymkode: 5250c...c4b
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2018 #4 Skrevet 8. juli 2018 Å gi livet mening! 😊 Anonymkode: ecee9...0e0
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2018 #5 Skrevet 8. juli 2018 Gi livet videre, føre arten videre. Ikke noe mer. Vi er dyr som alle andre (innbiller oss at vi er noe mer, men det stemmer ikke) Anonymkode: 8cdb2...ae6
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2018 #6 Skrevet 8. juli 2018 Å gjøre hva som gjør en lykkelig og være høflig mot andre. Vi har bare én sjanse på livet, og vi må gjøre det beste vi kan med den. Anonymkode: 2e8fb...e6a
sug lut Skrevet 8. juli 2018 #8 Skrevet 8. juli 2018 Å formere seg. Ellers podcast, bølgeskvulp, vin og pottis.
amandine Skrevet 8. juli 2018 #9 Skrevet 8. juli 2018 Å gi godt liv til de dagene man får, søke å unngå likegyldighet, og å legge merke til de små tingene som utgjør livet i all enkelhet. Pluss det luten sa.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2018 #10 Skrevet 8. juli 2018 Føre genene videre. Ellers liker jeg tanken på å gjøre andre lykkelige. Anonymkode: c9b25...2ab
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2018 #11 Skrevet 8. juli 2018 Å bli født, vokse opp, finne en partner, formere seg, ta vare på barna, leve et meningsfylt livog leve slik at man er til minst mulig belastning for andre, dø. That's it. Anonymkode: 45689...c11
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2018 #12 Skrevet 8. juli 2018 2 timer siden, sug lut skrev: Å formere seg. Ellers podcast, bølgeskvulp, vin og pottis. ❤️ Anonymkode: 6513d...8d6
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2018 #13 Skrevet 9. juli 2018 Være medskaper i den store historien om jorden. Anonymkode: 9897f...8a7
Polly-Esther Skrevet 9. juli 2018 #14 Skrevet 9. juli 2018 Å føre arten videre, hvis man tenker reint biologisk. Hvis vi skal tenke filosofisk, vil man nok få mange ulike svar.. for meg er det viktig å ha det godt og gjøre godt.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2018 #15 Skrevet 9. juli 2018 Jeg tror ikke det er noen mening. Vi er her på slump, på lik linje som blomster, trær, fugler osv. Når det er sagt er livet mitt meningsfylt. Jeg har et fint liv. Når man først er her så handler det vel om å overleve, og skulle vi ha noen høyere mening så må det være å leve i harmoni på den jorden vi lever, noe mennesket ikke har klart. Kanskje menneskene er en art som egentlig ikke burde hatt livets rett lengre? Når vi snakker død, dø ung av sykdom og ulykker. Her tror jeg det også er tilfeldig til en viss grad. Uflaks rett og slett. Så klart vil noen faktorer muligens være pga egne valg vi tar. Anonymkode: 0a246...c5f
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2018 #17 Skrevet 9. juli 2018 17 timer siden, Anonym bruker skrev: Er i det eksistensielle hjørnet etter å ha vært i begravelsen til en ung mamma før helgen.. Hva tror dere er meningen med livet? Anonymkode: a7140...9cd Jeg tror ikke det er noen -mening-, liv har oppstått tilfeldig og spontant og eneste «mening» er for alt liv til å formere seg og føre arten videre. Men man kan jo finne seg en mening? Noe man vil utrette, et mål på en måte. Og inne i dette bør det vel være å sørge for å ha det bra, og at de rundt også har det bra, og ta vare på planeten. Anonymkode: 70b12...e1c
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2018 #18 Skrevet 9. juli 2018 Jeg har litt delte meninger om det, kjenner jeg. I det store bilde, føre arten videre. Er vel ikke sånn at jeg som individ ble skapt med en bestemt mening. De fleste av oss er gjennomsnittspersoner som ikke nødvendigvis tilfører verden noe nytt og revolusjonerende. På individnivå blir det litt annerledes. For meg handler det om å finne lykke i hverdagen. Da handler det om meg og min lykke. Som også innebærer at mine barn er lykkelige og har det bra. Men jeg kan jo ikke påvirke alle aspektene av livet vårt heller. Ofte føler jeg meg på en mellomstasjon. Som venter på at ting skal bli bedre. Som sagt så kan jeg ikke påvirke alt. Jeg føler jeg har et stykke igjen til lykken, og meningen med livet. Anonymkode: 2c7ab...1ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå