Gå til innhold

Ser du litt ned på folk som røyker?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Må innrømme at jeg gjør det. Har fått nye naboer. Veldig hyggelige folk, begge jobber som sykepleier og så røyker de. Nedtur!

Anonymkode: 4946d...992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg gjør faktisk det. Eller ser ned på, jeg får i hvert fall et dårligere inntrykk av dem. 

Anonymkode: 9562e...636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det gjør jeg.

- Alle vet det er helseskadelig 

- Det plager andre (jo, det gjør det, selv om du "tar hensyn")

- Det forsøpler - det er ikke mange som alltid sneiper i søpla og filteret inneholder mikroplast 

- Det er noe litt patetisk over hjelpeløs avhengighet

Jeg anser røykere som litt dumme. Og ja, selvom de har høy utdannelse.

Anonymkode: 781ad...73e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desverre så synes jeg røykere er dumme folk. Jeg har også valgt bort folk som røyker, type orker ikke dra på fest til røykere osv. 

Anonymkode: b977e...154

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, egentlig. På samme måte som jeg ser ned på overvektige og de som lever veldig inaktive liv. Er noe patetisk ved det å ikke ta vare på egen helse. 

Anonymkode: b0719...ccb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, virkelig ikke. Alle mennesker har mindre gode sider, egenskaper og laster. Jeg er ikke i noen posisjon til å dømme og rangere disse. 

Avhengighet er avhengighet, samme hva du er avhengig av. Det er utrolig sammensatt og komplekst, både hvorfor man ble avhengig i første omgang og hvorfor man ikke klarer slutte. 

Jeg ser vel i grunn bare ned på en type menneske, og det er de som dømmer andre på bakgrunn av noe slikt. Har dere ingen «feil» selv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse