Gå til innhold

Oppskrifter med bruk av ost og chilli grillpølser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en pakke med ost og chilli grillpølse som må brukes opp, men jeg er lei av pølse i brød/lompe.

Har laget før pølsegrateng med disse, makaroni, purre og ostesaus i form i ovnen, servert med salat. Det er godt, men det er ikke så lenge siden vi hadde det sist.

Noen tips?

Anonymkode: be73b...a88

Videoannonse
Annonse
Skrevet

innbakt pølse med ost, serveres med dipp

Anonymkode: 15a5c...474

Skrevet

Hvordan lager du innbakt pølse?

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvordan lager du innbakt pølse?

Det er superenkel, kjapp og god kosemat. Du kan bruke vanlig pizzadeig eller deig til fylte horn. Men jeg bruker som oftest ferdige butterdeigplater. Du kjevler deigen ut og deler den opp i trekanter, legger på reven os, 1t pølse og evt andre ting du vil ha inni på hver trekant, ruller de sammen og steker. Du kan og dele deigen opp i strimler, og rulle den rundt pølsene, eller dele pølsene opp i mindre biter før du pakker de inn.
Pensle de med egg, kan gjerne ha litt sesamfrø på toppen. Stekes på ca 225 grader i ca 10 min, kommer litt an på hvilken størrelse du lager. Vi bruker sweet chilisaus, aioli og ketchup og dyppe de i. Kan gjerne servere en god salat ved siden av

Skrevet

Åhh. Hørtes godt ut! Dette må prøves. Takk!

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

https://frutimian.no/2014/02/26/pasta-med-pesto-og-to-sorter-polse/

Fant denne når jeg googlet. Muligens jeg tester den ut i dag. Vil gjerne uansett ha flere tips av dere 🙂

Hi.

Da laget jeg denne i dag. Kun med oste og chillipølse, ingen annen pølse, og kun med ferdiglaget pesto på glass. Ingen ruccola og cherrytomater, men med god parmensan og ristede pinjekjerner.

Meget godt!

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da laget jeg denne i dag. Kun med oste og chillipølse, ingen annen pølse, og kun med ferdiglaget pesto på glass. Ingen ruccola og cherrytomater, men med god parmensan og ristede pinjekjerner.

Meget godt!

Denne tror jeg at jeg og skal teste :)

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Denne tror jeg at jeg og skal teste :)

Gjør det. Den var god!

Jeg hadde litt chilli pulver på ostepølsene når jeg stekte de og vårløk. Kokte blanding av forskjellig pasta skruer/skjell jeg hadde. Blandet pesto og litt av kokevannet (0.5dl) i pastaen (pga stivelse). Blandet inn de stekte pølsene og vårløk. Blandet så inn ristede pinjekjerner og masse fersk basilikum (fordi jeg hadde masse i vinduskarmen), og oliven. Litt salt/pepper. Rørte det hele sammen forsiktig med parmensan og serverte i stor gryte/fat. Cherrytomater hadde vært flott,  men det hadde jeg ikke. 

Det var nam og veldig enkelt!

Skrevet
36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gjør det. Den var god!

Jeg hadde litt chilli pulver på ostepølsene når jeg stekte de og vårløk. Kokte blanding av forskjellig pasta skruer/skjell jeg hadde. Blandet pesto og litt av kokevannet (0.5dl) i pastaen (pga stivelse). Blandet inn de stekte pølsene og vårløk. Blandet så inn ristede pinjekjerner og masse fersk basilikum (fordi jeg hadde masse i vinduskarmen), og oliven. Litt salt/pepper. Rørte det hele sammen forsiktig med parmensan og serverte i stor gryte/fat. Cherrytomater hadde vært flott,  men det hadde jeg ikke. 

Det var nam og veldig enkelt!

Supert, takk :) Enkel og god sommermat

Skrevet

Som litt nevnt over her..

Jeg tar en ferdig pizzadeig, strimler opp og surrer rundt pølsa. Steker i ovnen på 200 grader i ca 10 min . Enkelt og nam!

Anonymkode: b7417...b6c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...