Anonym bruker Skrevet 6. juli 2018 #1 Skrevet 6. juli 2018 Har lest grundig, kjøpt inn vitaminer ol., og ingredienser til alle måltid i morgen, skal handle mer i morgen. Følger matplan fra spør Thor på fb. Har skyhøye forventninger, og er så motivert. Noen med erfaring? Anonymkode: 4a73c...681
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2018 #2 Skrevet 6. juli 2018 Har ikke prøvd Thor sitt opplegg, men LCHF. Gikk ned 30 kilo på 5 mnd. Kroppen min funker best uten karbohydrater. Mindre vondt, sover bedre, er mer uthvilt, har mer energi... Anonymkode: 5e37d...1c2
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2018 #3 Skrevet 6. juli 2018 Jeg har hatt 10 kg ekstra etter at jeg fikk mitt tredje barn som 39 åring for 2,5 år siden. Gikk ikke ned noe etter fødselen. Jeg har nå gått på moderat lavkarbo(50-80 gr karbo) siden januar. Gått ned 10 kg til nå, 10 kg var egentlig målet mitt også, men det har gått så greit at jeg prøver å gå ned noen kg til, så har jeg litt å gå på i tilfelle jeg ikke klarer å¨holde vekta.. De aller fleste av mine kilo satt rundt magen og det er der jeg merker jeg har mistet mest. Jeg har egentlig ikke fulgt noe eget opplegg eller matplan, bare lest meg litt opp og prøvd meg litt fram. Jeg har kuttet ut vanlig brød og erstattet det med lavkarbobrød(Ingers) og lavkarboknekkebrød. Spiser heller ikke potet, pasta el ris, erstatter det med andre grønnsaker til middag. Og sist men ikke minst har jeg da kuttet sukker. i begynnelsen passet jeg på å ha erstatninger til kosemat, men etterhvert har det gått greit å holde seg unna eller jeg har spist en langt lavere mengde enn normalt. Jeg har unnet meg å skeie ut i selskap en gang i blant, det har jeg ikke merket noe negativt med. Dette har fungert fint for meg, har ikke rast ned i vekt akkurat, men er fornøyd med vektnedgangen. Mulig fordi jeg ikke hadde så store forhåpninger til viljestyrken min når jeg begynte, men det har gått over all forventning. Jeg tillater meg litt mer utskeielser nå i sommer, merker det er ikke så lett å være mye på farta og å skulle følge en diett. Har så langt holdt vekta. Får heller komme sterkere tilbake til høsten og ta fatt på de siste kiloene. Jeg er innstilt på å fortsette følge et karboredusert kosthold også når jeg har nådd vektmålet mitt. Både pga at jeg nok går opp igjen i vekt hvis ikke, men også fordi jeg har vært bedre i magen enn noensinne etter at jeg la om kostholdet. Jeg har vært plaget med magen i alle år og har nok hatt noe i kostholdet mitt som ikke har vært bra for meg. Har alltid hatt en mistanke til melk, men det har nok vært mel/stivelse og/eller gjær. Anonymkode: 9954d...1b5
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2018 #4 Skrevet 6. juli 2018 Thors planer er basert på lavkarboprinsipp, men de er også lavkalori. På ren lavkarbo holder du deg mett, fordi du får i deg fett og nok mat. Jeg har prøvd Thor sine planer, så forbered deg på å være sulten noen dager. Fikk skikkelig hodepine og kvalme på slutten av uka, så ga meg der. Smothie med kokkosmelk hjelper noe på hodepine, så ikke skipp den. For meg ble det for ekstremt, men jeg lever godt på en kombinasjon av lavkarbo og smartkarbo ( i perioder). Lykke til uansett. Anonymkode: 1efbe...c69
Nyttårs barn Skrevet 6. juli 2018 #5 Skrevet 6. juli 2018 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har hatt 10 kg ekstra etter at jeg fikk mitt tredje barn som 39 åring for 2,5 år siden. Gikk ikke ned noe etter fødselen. Jeg har nå gått på moderat lavkarbo(50-80 gr karbo) siden januar. Gått ned 10 kg til nå, 10 kg var egentlig målet mitt også, men det har gått så greit at jeg prøver å gå ned noen kg til, så har jeg litt å gå på i tilfelle jeg ikke klarer å¨holde vekta.. De aller fleste av mine kilo satt rundt magen og det er der jeg merker jeg har mistet mest. Jeg har egentlig ikke fulgt noe eget opplegg eller matplan, bare lest meg litt opp og prøvd meg litt fram. Jeg har kuttet ut vanlig brød og erstattet det med lavkarbobrød(Ingers) og lavkarboknekkebrød. Spiser heller ikke potet, pasta el ris, erstatter det med andre grønnsaker til middag. Og sist men ikke minst har jeg da kuttet sukker. i begynnelsen passet jeg på å ha erstatninger til kosemat, men etterhvert har det gått greit å holde seg unna eller jeg har spist en langt lavere mengde enn normalt. Jeg har unnet meg å skeie ut i selskap en gang i blant, det har jeg ikke merket noe negativt med. Dette har fungert fint for meg, har ikke rast ned i vekt akkurat, men er fornøyd med vektnedgangen. Mulig fordi jeg ikke hadde så store forhåpninger til viljestyrken min når jeg begynte, men det har gått over all forventning. Jeg tillater meg litt mer utskeielser nå i sommer, merker det er ikke så lett å være mye på farta og å skulle følge en diett. Har så langt holdt vekta. Får heller komme sterkere tilbake til høsten og ta fatt på de siste kiloene. Jeg er innstilt på å fortsette følge et karboredusert kosthold også når jeg har nådd vektmålet mitt. Både pga at jeg nok går opp igjen i vekt hvis ikke, men også fordi jeg har vært bedre i magen enn noensinne etter at jeg la om kostholdet. Jeg har vært plaget med magen i alle år og har nok hatt noe i kostholdet mitt som ikke har vært bra for meg. Har alltid hatt en mistanke til melk, men det har nok vært mel/stivelse og/eller gjær. Anonymkode: 9954d...1b5 Har du eksempler på lovlig kosemat, tror det blir tungt for meg å ikke ha noe å bite i på kveldene.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2018 #6 Skrevet 6. juli 2018 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Thors planer er basert på lavkarboprinsipp, men de er også lavkalori. På ren lavkarbo holder du deg mett, fordi du får i deg fett og nok mat. Jeg har prøvd Thor sine planer, så forbered deg på å være sulten noen dager. Fikk skikkelig hodepine og kvalme på slutten av uka, så ga meg der. Smothie med kokkosmelk hjelper noe på hodepine, så ikke skipp den. For meg ble det for ekstremt, men jeg lever godt på en kombinasjon av lavkarbo og smartkarbo ( i perioder). Lykke til uansett. Anonymkode: 1efbe...c69 Har lest litt at flere sliter litt i starten, derfor fant jeg ut at jeg måtte starte med en gang jeg gikk ut i ferie, ettersom vi blir mest hjemme, for å komme inn i det til jeg starter på jobb igjen. Har stålsatt meg, og «ingen» har trua på meg, da jeg spiser potetgull og sjokolade hele tiden, det gir meg enda mer motivasjon - skal bevise at jeg klarer det 👌🏻 Anonymkode: 4a73c...681
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2018 #7 Skrevet 6. juli 2018 1 time siden, Nyttårs barn skrev: Har du eksempler på lovlig kosemat, tror det blir tungt for meg å ikke ha noe å bite i på kveldene. En neve nøtter, jeg unner meg salte peanøtter, baconcrisp/svor/gull, mørk sjokolade, jeg spiser 70 %, trenger ikke mer enn en liten knekk for at det er nok for min del. Ostechips(revet ost som smeltes i ovnen) Drikker Farris Bris med smak i stedet for brus. Jeg tåler ikke kunstig søtning så kan ikke drikke lightbrus. Ellers har det gått mye i Cottage cheese med litt bær som kveldsmat. Anonymkode: 9954d...1b5
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2018 #8 Skrevet 11. juli 2018 Har klart å forholde meg nesten til planen, noen små endringer, men har holdt meg unna det jeg skal. Veide meg i dag, gått ned 1 1/2 kg på 3 dager, og har vært mye mindre aktiv en til vanlig. Har vanvittig hodepine og sukkersug, men SKAL klare dette. 👌🏻. Anonymkode: 4a73c...681
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2018 #9 Skrevet 11. juli 2018 På 6.7.2018 den 21.50, Anonym bruker skrev: Thors planer er basert på lavkarboprinsipp, men de er også lavkalori. På ren lavkarbo holder du deg mett, fordi du får i deg fett og nok mat. Jeg har prøvd Thor sine planer, så forbered deg på å være sulten noen dager. Fikk skikkelig hodepine og kvalme på slutten av uka, så ga meg der. Smothie med kokkosmelk hjelper noe på hodepine, så ikke skipp den. For meg ble det for ekstremt, men jeg lever godt på en kombinasjon av lavkarbo og smartkarbo ( i perioder). Lykke til uansett. Anonymkode: 1efbe...c69 Hvorfor hjelper smothie med kokosmelk mot hodepine? Anonymkode: 91b00...30f
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2018 #10 Skrevet 11. juli 2018 På 06.07.2018 den 20.50, Anonym bruker skrev: Har ikke prøvd Thor sitt opplegg, men LCHF. Gikk ned 30 kilo på 5 mnd. Kroppen min funker best uten karbohydrater. Mindre vondt, sover bedre, er mer uthvilt, har mer energi... Anonymkode: 5e37d...1c2 Ingen kropper fungerer i det hele tatt uten noen form for karbohydrater. Blant annet hjernen trenger karbohydrater for å fungere. Anonymkode: f1bd5...698
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2018 #11 Skrevet 11. juli 2018 57 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har klart å forholde meg nesten til planen, noen små endringer, men har holdt meg unna det jeg skal. Veide meg i dag, gått ned 1 1/2 kg på 3 dager, og har vært mye mindre aktiv en til vanlig. Har vanvittig hodepine og sukkersug, men SKAL klare dette. 👌🏻. Anonymkode: 4a73c...681 Normalt med hodepine i starten, men det er svært viktig å etterfylle elektrolytter og salt og magnesium. Bruk salt i maten og ta magnesiumtilskudd samt drikk farris. Anonymkode: 4f653...7bf
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2018 #12 Skrevet 11. juli 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Normalt med hodepine i starten, men det er svært viktig å etterfylle elektrolytter og salt og magnesium. Bruk salt i maten og ta magnesiumtilskudd samt drikk farris. Anonymkode: 4f653...7bf Tar magnesium, men spesielt i går ble det veldig lite salt 🤔, men skal bli bedre 👍🏻, takk for tips 😊 Anonymkode: 4a73c...681
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2018 #13 Skrevet 11. juli 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Normalt med hodepine i starten, men det er svært viktig å etterfylle elektrolytter og salt og magnesium. Bruk salt i maten og ta magnesiumtilskudd samt drikk farris. Anonymkode: 4f653...7bf Jeg synes det er lite forsvarlig å anbefale inntak av vitaminer og mineraler uten at dette følges opp av legen. Anonymkode: f1bd5...698
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2018 #14 Skrevet 11. juli 2018 På 6.7.2018 den 20.50, Anonym bruker skrev: Har ikke prøvd Thor sitt opplegg, men LCHF. Gikk ned 30 kilo på 5 mnd. Kroppen min funker best uten karbohydrater. Mindre vondt, sover bedre, er mer uthvilt, har mer energi... Anonymkode: 5e37d...1c2 Med mindre du spiste bare ren fisk og kjøtt, og ingenting annet, så spiste du karbohydrater. Så det riktige å si er at kroppen din fungerer best på lite karbohydrater, ikke uten karbohydrater Anonymkode: 91b00...30f
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2018 #15 Skrevet 11. juli 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tar magnesium, men spesielt i går ble det veldig lite salt 🤔, men skal bli bedre 👍🏻, takk for tips 😊 Anonymkode: 4a73c...681 Jeg kjenner ikke til spør Thor, men jeg har gått på ketolyse. Og jeg glemte bort salt i begynnelsen og det gjorde meg veldig uvel, så vær obs på at du får i deg salt. Jeg drakk litt suppebuljong i begynnelsen etter det, det hjalp godt. Så det er et tips, hvis det er lovlig på spør Thor. Lykke til Anonymkode: 91b00...30f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå