Gå til innhold

Skal jeg bli eller gå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min samboer har vært sammen i snart 10 år. Vi har et barn sammen på 3 år. De siste årene har vi hatt det veldig vanskelig i forholdet, og jeg har lenge tenkt tanken på å forlate ham. Han har sinneproblemer, og har over tid oppført seg krenkende ovenfor meg når han er sint. Han er verbalt og fysisk truende, og kaller meg mange stygge ting, og oppfører seg nedverdigende mot meg. Den dagen jeg sa til han at jeg ville forlate ham, gikk han endelig med på å gå til terapi. Alt hadde da gått veldig langt, og jeg følte egentlig at dey var for sent, men vi har nå gått noen timer i terapi. Jeg ser at han virkelig prøver å jobbe med seg selv, men føler på en måte at hjertet mitt har bestemt seg for at det er over. Det som holder meg tilbake nå er alt rundt; hus, familie og viktigst av alt bekymring for sønnen vår. Jeg grøsser av tanken på deg med han, og hver gang han prøver å gi meg nærhet får jeg panikk og vil bare dra.. et annet aspekt oppi alt dette er at jeg har fått følelser for en annen mann. Han er også gift, så det kommer aldri til å bli noe mellom oss, men er jo litt redd for at dette påvirker hvordan jeg tenker om forholdet mitt med min samboer.. noen som har noen tanker her? Når er nok nok? Når bør man gå? Skal man følge magefølelsen? Er utrolig redd for å angre hvis jeg går, selvom jeg per dags dato ikke tror at jeg kommer til å angre...

Anonymkode: 67c34...0c2

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg og min samboer har vært sammen i snart 10 år. Vi har et barn sammen på 3 år. De siste årene har vi hatt det veldig vanskelig i forholdet, og jeg har lenge tenkt tanken på å forlate ham. Han har sinneproblemer, og har over tid oppført seg krenkende ovenfor meg når han er sint. Han er verbalt og fysisk truende, og kaller meg mange stygge ting, og oppfører seg nedverdigende mot meg. Den dagen jeg sa til han at jeg ville forlate ham, gikk han endelig med på å gå til terapi. Alt hadde da gått veldig langt, og jeg følte egentlig at dey var for sent, men vi har nå gått noen timer i terapi. Jeg ser at han virkelig prøver å jobbe med seg selv, men føler på en måte at hjertet mitt har bestemt seg for at det er over. Det som holder meg tilbake nå er alt rundt; hus, familie og viktigst av alt bekymring for sønnen vår. Jeg grøsser av tanken på deg med han, og hver gang han prøver å gi meg nærhet får jeg panikk og vil bare dra.. et annet aspekt oppi alt dette er at jeg har fått følelser for en annen mann. Han er også gift, så det kommer aldri til å bli noe mellom oss, men er jo litt redd for at dette påvirker hvordan jeg tenker om forholdet mitt med min samboer.. noen som har noen tanker her? Når er nok nok? Når bør man gå? Skal man følge magefølelsen? Er utrolig redd for å angre hvis jeg går, selvom jeg per dags dato ikke tror at jeg kommer til å angre...

Det skulle stå: jeg grøsser av tanken på sex med han..

Skrevet

Du blir nok lykkeligere uten. Om han har kunnet være sånn med deg, men bare er villig til å endre måten han er hvis det kan gå ut over han selv er det ingen ting verdt å satse på

Anonymkode: dbacd...4bc

Skrevet

Har vært i et sånt forhold, er glad jeg kom meg ut av det. Så jeg vil vel si gå

Anonymkode: 70dea...aa8

Skrevet

Tror følelsene dine for den andre spiller inn. 

Uansett, jeg hadde ikke giddet terapi en gang med en mann som oppfører seg slik. Du sier at han virkelig prøver nå, så det er jo håp. Spørsmålet er om du VIL gi det en sjanse, eller om stresset med å bli alene gjør at du tenker du får gi det en sjanse. Slik du beskriver det så virker det som det siste. 

Vil du virkelig prøve må du slippe han innpå deg. Ta på hverandre, kysse, være kjærester. Om du blir uvel av nærhet med han så tenker jeg desverre at løpet er litt kjørt altså. 

Anonymkode: 91dba...3d9

Skrevet

Gå.

At du har følelser for en annen er uvesentlig - det er bare sjelens måte å løsrive seg på. Betyr ingen ting, er kun et stadium i den prosessen du er i. 

Truende og krenkende atferd er helt bånn i bøtta, nede på bunnen sammen med løgner, manipulering  og vold!!

Anonymkode: abb47...019

Skrevet

GÅ!!!

Anonymkode: 6f5a0...b25

Skrevet

Er han villig til terapi, så føler jeg at du skylder forholdet såpass. 

Anonymkode: ad917...1db

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Er han villig til terapi, så føler jeg at du skylder forholdet såpass. 

Anonymkode: ad917...1db

Funker vel dårlig hvis Hi blir uvel ved fysisk kontakt.. da er vel egentlig løpet kjørt uansett.

Anonymkode: 70dea...aa8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...